local

Actualitat > historica

Divendres, 30 de gener del 2015

Galiano “el Partit Popular vol blindar el seu model educatiu a la carrera abans de perdre el poder”

El secretari d’educació i política lingüística d’Esquerra Republicana del País Valencià, Paco Galiano, ha denunciat avui “les maniobres del govern del Partit Popular per blindar el seu model educatiu liberalitzador abans de perdre el poder” En aquest sentit ha denunciat “la pròrroga dels concerts educatius per als propers anys a mesos de les eleccions autonòmiques i el nou decret del Ministre Wert que, sense cap consens, vol modificar l’estructura dels graus universitaris”   Per a Galiano “la prórroga dels concerts de 4 a 6 anys i per tant fins al 2019, és l’enèsim intent de la Consellera Català de privilegiar un model d’escola mercantilista, mantenint concerts fins i tot a escoles que segreguen per sexes i d’altres que no imparteixen ensenyament de valencià, enfront d’una escola pública, en valencià, única, laica i de qualitat. fletxa groga

Dissabte, 24 de gener del 2015

Esquerra Republicana del País Valencià nomena una comissió negociadora amb la voluntat d'arribar a un acord amb Coalició Compromís

L'executiva d'Esquerra Republicana del País Valencià, després de diferents contactes mantinguts amb Compromís i les organitzacions que conformen la coalició, va rebre una proposta d'acord amb aquesta formació política.   Després d'un procés de debat, l'executiva d'Esquerra Republicana del País Valencià reunida avui 24 de gener, ha acordat encomanar a una comissió negociadora formada per membres d'aquesta executiva, iniciar converses amb Coalició Compromís amb la voluntat inequívoca per part d'Esquerra Republicana d'arribar a un acord electoral de cara a les eleccions autonòmiques i municipals del proper més de maig. fletxa groga

Divendres, 23 de gener del 2015

Esquerra Republicana del País Valencià participa en la manifestació contra el tancament de Bosal

Diversos dirigents d'Esquerra Republicana del País Valencià van participar ahir en la manifestació convocada pels treballadors i treballadores de Bosal al Port de Sagunt. La mobilització, que va comptar amb milers de participants, va recórrer els carrers del Port de Sagunt contra el tancament de la planta de Bosal a Sagunt i l'acomiadament dels seus 222 treballadors.   El president d'Esquerra Republicana de Sagunt, Vicent Noguera ha denunciat que "La situació del principal motor de l'economia al Camp de Morvedre com és la indústria, està patint un brusc deteriorament, a causa dels ERO, acomiadaments, i al tancament de grans i potents empreses de la nostra comarca com l'any passat amb Galmed, aquest any amb el tancament de Bosal, i tenint a Tumesa, i Thyssen-Ros Casares amenaçades"   Noguera ha afegit que "la indústria es posicione en segon lloc en percentatge d'atur al Camp de Morvedre, no es deu a la rendibilitat, perquè sabem que les nostres indústries són rendibles, sinó a polítiques empresarials de deslocalització, en aquest cas, a dia d'avui a Bosal, la major part de les comandes van a parar a altres plantes a d'altres llocs de l'Estat o a l'Europa de L'Est o la Xina. fletxa groga

Dimecres, 21 de gener del 2015

Esquerra Republicana se solidaritza amb els treballadors de Bosal al Congreso de los Diputados

El Diputat d’Esquerra Republicana al Congreso, Joan Tardà, ha mostrat a la tribuna del Congreso de los Diputados la solidaritat d’Esquerra Republicana amb els treballadors i treballadores de Bosal afectats pel tancament de la planta de Sagunt. Tardà ha fet també una crida a la participació a la manifestació convocada per dijous 22 a les 18h al Triangle Umbral del Port de Sagunt   Tardà ha destacat que “Bosal. és una empresa instalada a Sagunt fruit de la reconversió industrial, i que ha rebut tots tipus d’ajuts per part de l’administració pública. fletxa groga

Dilluns, 19 de gener del 2015

Esquerra Republicana del País Valencià condemna l’agressió feixista contra al Casal Jaume I d’Elx

El president d’Esquerra Republicana del País Valencià Agustí Cerdà ha condemnat aquest matí l’agressió feixista patida pel Casal Jaume I d’Elx-Acció Cultural del País Valencià al Baix Vinalopó. El passat divendres al voltant de les 22h un grup de militants d’extrema dreta es van adreçar al casal I van colpejar les vidrieres del local a més de cobrir-les d’adhesius amb missatges d’extrema dreta.   Cerdà ha destacat que “és intolerable que es continuen produint agressions feixistes constantment al País Valencià davant la passivitat policial i una sensació de total impunitat. fletxa groga

Notícies rss
Agenda rss