local

Actualitat > historica

Dimecres, 16 d'abril del 2014

S’inaugura a Alaquàs l’exposició El Valencianisme Republicà

Dilluns 14 d'abril, la sala d’exposicions del castell d’Alaquàs va acollir la inauguració de l’exposició El Valencianisme Republicà 1837-1977 organitzada per la Fundació Josep Irla. L’acte va comptar amb la participació de Josep Vall, director de la Fundació Josep Irla, i Agustí Cerdà, President d’Esquerra Republicana del País Valencià. El Valencianisme Republicà es podrà visitar fins al proper 26 d’abril al castell d’Alaquàs.   Josep Vall, Director de la Fundació Josep Irla ha explicat que “l’exposició és producte del conjunt d'idees, llibres, publicacions, entitats, iniciatives, fets i personatges que des de mitjans del segle XIX reivindiquen els trets nacionals del poble valencià i la seua vinculació amb la resta de terres de llengua catalana, i van lligant progressivament el seu futur en llibertat a un projecte democràtic de renovació cultural, cívica i política d'arrels republicans” La Fundació Irla va concebre aquesta exposició amb voluntat pedagògica, com a crònica del lent despertar d'un poble silenciat, de la lluita per la recuperació lingüística, cultural i nacional del País Valencià. fletxa groga

Dimecres, 9 d'abril del 2014

Navarro: cal seguir mobilitzats en la defensa de l'ensenyament públic

La presidenta d'Esquerra Republicana de València, Pilar Navarro, ha fet una crida a la participació a les marxes pel manteniment d'unitats educatives i línies en valencià convocades des de diferents punts de València per al proper dissabte 12 a les 17.30, per a Plataforma del Col·legi Cremona d'Alaquàs. Per a Navarro “des d'Esquerra Republicana compartim plenament el decàleg de reinvidicacions de la plataforma. El CEIP Cremona ha esdevingut catalitzador de les protestes per la situació límit que pateix l'ensenyament públic, a més de referent del model educatiu d'excelència que reinvindiquem basat en un ensenyament públic, de qualitat, inclusiu, laic i en valencià: justament el model que vol destruïr Maria José Català”   Segons la dirigent republicana “Des d'Esquerra Republicana ens preguntem on han anat a parar els fons del programa Creaescola 1 que s'havien de destinar a la construcció del nou col·legi Cremona així com a d'altres centres, però que mai no han arribat. fletxa groga

Divendres, 4 d'abril del 2014

Lozano: l'execució del Pla de Conca seria la mort biològica del Xúquer

El secretari de Medi Ambient d'Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Lozano ha denunciat avui l'espoli que suposa l'esborrany del Pla de Conca del Xúquer que s'ha conegut els darrers dies. Per a Lozano “el Pla de Conca és una nova agressió al riu Xúquer i al seu sistema (l'Albufera), i una tornada a les polítiques hidríques que creiem ja superades de l'epoca d'Aznar”.   Per a Lozano “el nou Pla de Conca fa assignacions especialment a Castella la Manxa de cabals inexistents, i segueix sense resoldre les extraccions il·legals de l'aqüífer del Xúquer fins al punt que, en alguns trams, els aqüifers no aporten cabal al riu sinó que en detrauen. fletxa groga

Dimecres, 2 d'abril del 2014

Navarro: després de 16 anys de lluita cal que seguim mobilitzant-nos per un Cabanyal sencer i viu

La president d'Esquerra Republicana de València, Pilar Navarro ha fet una crida a participar aquest diumenge a la manifestació convocada per Salvem el Cabanyall. Navarro ha destacat que "la Plataforma Salvem el Cabanyal demana, una vegada més, el suport de tots els valencians a la seua lluita pel barri que és la seua llar. Durant anys, l'Ajuntament no ha donat permisos per a fer reformes ni manteniment als edificis, perquè l'objectiu era la degradació urbanística i social. En aquests moments, el que es demana és la renuncia definitiva a la prolongació de Blasco Ibáñez, tal i com ordenà el Ministeri de Cultura en la sentència de desembre de 2009, que es tornen a donar llicències d’activitat, de reforma o de nova edificació, i que es pacten  solucions senzilles de recuperació d’un barri  que ha demostrat una gran vitalitat"   “El pacte, la participació ciutadana, és el que falla, perquè la voluntat de complir l’ordre ministerial és nul·la. fletxa groga

Dilluns, 31 de març del 2014

Esquerra Republicana-Els Verds de Vinaròs denuncien l'exclusió de l'AAVV Migjorn del Consell Escolar Municipal

Esquerra Republicana-Els Verds de Vinaròs han denunciat "la instrumentalització que el govern ha fet del Consell Escolar Municipal(CEM) per apartar-ne l'AAVV Migjorn". Per al republicans "és, sense cap mena de dubte , un dels actes més vergonyosos dels que hem estat testimonis en aquests darrers anys; i la via per a fer-ho ha estat la més esperpèntica, la més grotesca, a càrrec del regidor Luis Adell, que va exercir en la seva doble vessant d'Inspector d'Educació i Regidor, en la faceta més sinistra de comissari polític. fletxa groga

Notícies rss
Agenda rss