País Valencià

Esquerra-Almassora presenta una proposta per donar eixida als excedents alimentaris dels comerços

Salvador Vilar
Aquesta setmana, ERPV-Almassora ha presentat una proposta a l'Ajuntament per tal d'evitar que es continue abocant al fem excedents alimentaris dels comerços que hi ha a Almassora.

És política d'algunes empreses i tendes el tirar al contenidor del fem tot aquell aliment que bé per l'estat de l'embolicat, bé per ser productes del dia, bé per tindre una data de caducitat propera, retiren de les seves prestatgeries. Segons Salvador Vilar, secretari de Política Municipal d'Esquerra-Almassora, 'aquesta forma d'actuar, tot i ser legal, no deixa de ser immoral en qualsevol moment, però agafa un caire més violent, quan veïns i veïnes de la mateixa població no tenen recursos ni per menjar degut a la situació actual de crisi. És per això que considerem que es tracta d'un moment oportú per a abordar el problema d'una manera seriosa, consensuada i ferma'

Des d'Esquerra-Almassora es considera que és obligació del govern municipal prendre cartes en l'assumpte per tal d'afrontar aquesta situació diària i trobar les solucions adients. En paraules de Vilar 'no només estem denunciant una situació delicada d'equilibri social, si no que proposem una sèrie de mesures, que tot i que no deurien ser les úniques, posen damunt la taula fórmules per a aconseguir que aquests aliments deixen d'acabar a un contenidor, sense que els empresaris del sector consideren que s'està agredint la seva llibertat d'empresa'.

La projecte contempla implementar una xarxa sol·lidària, amb la col·laboració d'entitats públiques municipals, comerços i ONGs, per aconseguir que més persones amb pocs recursos puguen accedir als menjadors públics, als serveis socials i als bancs d'aliments, donant ús a aliments que actualment acaben als contenidors. A més, es proposen beneficis fiscals per a les empreses col·laboradores, així com una campanya per donar a conèixer la iniciativa a la ciutadania. Segons el dirigent republicà, 'semblen qüestions molt complexes i de difícil solució, però estem segurs que si el consistori d'Almassora vol tirar-ho endavant, disposa de totes les competències necessàries per tal de dur a terme el projecte'.