Butlletí electrònic d'Esquerra País Valencià
País Valencià
10.06.2011 . Número 42
actualitat
Cerdà crítica 'la desproporció i la brutalitat' de la càrrega policial contra els concentrats a Les Corts
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha denunciat aquest migdia la 'la desproporció i la brutalitat de la carrega policial que s'ha executat contra les persones que, pacíficament, estaven concentrades davant Les Corts durant el matí' i ha volgut expressar la seua 'solidaritat' amb les persones que han resultat ferides o detingudes pel fet de 'manifestar pacíficament una opinió que és la de molts de nosaltres: fora els corruptes de les institucions'. Segons Cerdà, 'aquesta és una lamentable manera de començar la legislatura que hui s'inicia i, per descomptat, caldrà que s'assumisquen responsabilitats.
Esquerra
Esquerra fa una crida a la participació en les concentracions per l'ensenyament en valencià
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, va fer una crida a la participació en les concentracions convocades per Escola Valenciana aquest dijous en suport a l'ensenyament en valencià. Segons va dir Cerdà, 'hui tenim la primera oportunitat per demostrar al carrer la disconformitat d'amplis sectors de la societat i de la comunitat educativa amb el decret de Font de Mora, que pretén acabar amb les línies en valencià. Cal fer front comú i que hi assistim totes i tots els que volem una escola pública de qualitat, en valencià, que fomente la pluralitat i que siga garantia de futur'.
Sí al valencià
Esquerra-València critica la pavimentació dels jardins de les grans vies
Esquerra-València ha criticat la reforma de les grans vies de la ciutat que està executant el consistori, on ha pavimentat les zones centrals (tal i com es pot comprovar al tram ja finalitzat de la gran via Ferran el Catòlic) enlloc de mantenir la sorra tal i com l'any passat havia promès l'alcaldessa, Rita Barberà, a l'Associació en Defensa dels Jardins, que ahir denunciaven que es sentien 'estafats'. En paraules del portaveu d'Esquerra-València, Josep Heras, 'el consistori demostra una vegada més la seua manca de sensibilitat i responsabilitat en qüestions urbanístiques, ja que no només no potència noves zones verdes, sinó que ni tan sols respecta les que ja existeixen' i ha recordat que 'amb aquesta reforma, l'Ajuntament s'ha carregat l'essència d'un jardí que data de principis del segle XX i que és una de les poques zones verdes que hi ha a l'Eixample'.
Josep Heras
Graña critica que la retallada als centres d'ensenyament musical 'posa en perill molts llocs de treball i un dels sectors culturals més rics i vius del País Valencià'
El secretari d'Educació d'ERPV, Ximo Graña, ha lamentat aquest matí la retallada del 54% de les subvencions autonòmiques als centres de música autoritzats i conservatoris municipals que la Conselleria ha executat els darrers dos anys, 'posant en perill el futur de molts llocs de treball i amenaçant un sector tan arrelat i amb tanta tradició al nostre país com és el de la música, que encara hui representa un dels àmbits culturals més rics i vius arreu dels pobles i ciutats valencianes'.
Ximo Graña
Cerdà: 'la gestió del Govern Camps ha arruïnat el País Valencià per a moltes generacions'
El president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha denunciat hui la gestió econòmica del Consell que de nou situa al País Valencià com al territori de l’Estat més endeutat amb 17, 600 milions d’euros. Per a Cerdà 'l’import del deute de la Generalitat Valenciana ja és major que el pressupost del govern valencià portant-nos per la seua política de grans esveniments a la ruïna econòmica per a moltes generacions. El PP ha venut durant molts anys que açò era el “levante Feliz” i que ací lligavem gossos amb llonganisses, i això és una fal·làcia.
Agustí Cerdà
Esquerra dóna el tret de sortida al Congrés Nacional que es farà a la tardor
L'Executiva Nacional ha aprovat el reglament de cara a la realització del Congrés Nacional que Esquerra celebrarà a la tardor. El secretari general del partit, Joan Ridao, ha explicat que aquest reglament s'haurà de ratificar el proper 18 de juny al Consell Nacional de la formació. El reglament preveu un 'procés participatiu i deliberatiu intern molt intens', en el qual s'han nomenat els membres de la comissió redactora dels nous Estatuts estarà formada per Eduard López, Lluís Salvadó, Marc Sanglas, Carles Bassaganya, Ester Capella, Gerard Piñero i Àlex Dauden; la comissió redactora de la Ponència Política estarà formada per Marta Rovira, Ignasi Llorente, Cesc Iglesias, Agustí Cerdà, Eduard Thió, Jordi Soler, Lluís Pérez i Anna Peña; la comissió organitzadora estarà formada per Eduard López, Carles Bassaganya, Pilar Albiol, Ignasi Llorente i Lluís Salvadó; i finalment la sindicatura electoral estarà formada per Carles Mundó (com a president), Ramon Torrents, Aina Surià, Patrícia Gomà i Gregori Martínez.
Esquerra

opinió
Josep Vicent Vicent
»
President d'Esquerra-Plana Alta
Èxit rotund de la primera mobilització en contra del decret de Font de Mora
La societat de les comarques del nord del País Valencià ha donat una lliçó de fermesa en defensa de la llengua pròpia i del seu futur. Molta gent vinguda d'arreu de les nostres comarques ha volgut dir ben clarament que aquesta agressió contra la nostra llengua no quedarà sense resposta. Companys vinguts de la Plana la Baixa i la Alta, així com gent del Maestrat i d'arreu. Ens esperen quatre anys durs als valencians. Ens trobem a la zona d'Europa on els efectes de la crisi econòmica i social que patim seran més profunds i, sembla, duradors.

campanyes

Esquerra Republicana del País Valencià