Butlletí electrònic d'Esquerra-País Valencià
València
00.00.0000 . Número 10
actualitat
Esquerra manifesta el seu suport a la comunitat educativa de La Valldigna
Esquerra Republicana del País Valencià es suma a la concentració que tindrà lloc el proper dimecres 21 de juliol a les 10.30 hores davant de la Conselleria d'Educació per denunciar la situació que la comunitat educativa de La Valldigna està patint a causa del retard en les obres del nou IES 'La Valldigna'.

La INTERAMPA de la Valldigna, que a agrupa a les associacions de pares i mares d'uns 10 centres d'ensenyament de la Valldigna, vol d'aquesta manera fer escoltar el seu malestar pel retràs en les obres del nou centre de secundaria, que haurien d'haver estat acabades per l'inici del curs 2010/11 però que actualment es troben paralitzades, així com per l'ordre de la Conselleria que regula el pas de l'alumnat del primer cicle d'ESO de tota La Valldigna als instituts de Tavernes, malgrat que les obres no estan finalitzades.

Aquest trasllat implicaria la instauració del doble torn lectiu, la qual cosa truncaria els estudis musicals i la pràctica d'esports o activitats extraescolars de molts alumnes, a més de provocar una situació d'amuntegament i caos que es podria evitar, segons demana la INTERAMPA, si l'alumnat de primer cicle de la ESO continuarà als centres de primària fins que el nou IES “La Valldigna” estiga completament acabat.

Segons ha sentenciat la INTERAMPA – Valldigna en un comunicat, 'sabem que la nostra proposta és la més sensata, coherent i econòmica; a més a més, no amuntegarem els nostres fills i filles en unes instal·lacions caduques, amb greus deficiències que repercutiran negativament amb la qualitat educativa en general'.

Esquerra vol manifestar el seu recolzament i suport a les demandes de la comunitat educativa de La Valldigna i per això estarà el proper dimecres a la concentració per fer costat als pares, mares i alumnes en les seues reivindicacions. Al mateix temps, anima a totes i tots a sumar-se a la protesta ja que, en paraules d'Agustí Cerdà, president d'Esquerra, 'aquest és un exemple més del menyspreu que l'actual govern valencià demostra envers l'ensenyament públic. Casos com el de l'IES 'La Valldigna', amb retards a les obres, barracons i massificació, es repeteixen constantment arreu del País Valencià. El dimecres sortirem al carrer per manifestar una vegada més que no acceptem retallades en educació que posen en perill un pilar fonamental per a la nostra societat i per als nostres joves com es l'ensenyament'.

Cerdà: 'El problema del País Valencià és que la corrupció ha arribat a la quotidianitat'
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha visitat Montblanc aquest cap de setmana per participar a l'Acampada Jove que ha celebrat a la vila ducal la seua quinzena edició. El dirigent republicà va oferir junt amb el representat de les JERC-Illes, Xisco Jaume, una conferència entorn als casos de corrupció als Països Catalans emmarcada a l'agenda d'activitats polítiques i formatives de l'Acampada.

Segons Cerdà, 'el problema del País Valencià és que la corrupció ha arribat a la quotidianitat, la societat permet casos de corrupció i vota els corruptes'. El president d'ERPV va sentenciar que el model que alimenta la corrupció, 'provoca un empobriment terrible del País Valencià perquè els capitals inversors han anat a parar a un mateix producte: la construcció, mentre que molts dels llicenciats valencians han hagut de desplaçar-se perquè s'han empobrit la resta de sectors productius'.

Tal i com va exposar el dirigent republicà, 'es crea un cercle viciós on la dependència provoca l'espoliació i aquesta més corrupció, per tant la independència està en la base de la sol·lució'. A l'hora de parlar de les perspectives de futur, Cerdà va preveure que 'tornarà a guanyar el PP amb un president de la Generalitat imputat, i amb els presidents de dues Diputacions imputats. Tot açò ens deixa una societat civil trencada, amb una gran necessitat de restablir una certa vida democràtica'.
Xerrada a l'Acampada Jove
Les institucions europees acusen el Govern espanyol d’incomplir els acords pel català
L’Eurocambra, el Consell de la UE i el Defensor del Poble Europeu afirmen que no poden desenvolupar els acords administratius del 2006 perquè l’Estat espanyol no tradueix els textos al català a què s’havia compromès

El Parlament Europeu, el Consell de la UE i el Defensor del Poble Europeu han afirmat, en diverses cartes enviades a l’eurodiputat Oriol Junqueras que el Govern espanyol incompleix els acords administratius que van signar el 2006 per a l’ús del català a les institucions europeus. Així, l’Eurocambra sosté que el Govern espanyol s’havia compromès a traduir al català tota la legislació adoptada per codecisió però encara no ho ha fet. És per això que el Parlament no ha pogut penjar a la seva pàgina web els acords presos per codecisió. El president del Parlament, Jerzy Buzek, remarca que l’Eurocambra ho farà de seguida que el Govern espanyol li presenti les traduccions. Així mateix, Buzek ha aprofitat per recalcar que l’ús del català al Congrés i al Senat és ‘molt restrictiu’. 'Les institucions europees han posat en evidència que el Govern espanyol és el principal obstacle perquè el català avanci a la Unió Europea', ha emfasitzat l’eurodiputat d’Esquerra, Oriol Junqueras.

Per la seva banda, el Defensor del Poble Europeu posa en relleu que el Govern espanyol tampoc ha complert l’acord administratiu pel català signat el 2006, perquè no ha traduït el formulari de reclamació del Defensor del Poble ni tampoc els documents informatius més rellevants d’aquesta institució europea. El Defensor del Poble Europeu, Nikiforos Diamandourus, també diu que penjarà al seu web les traduccions al català tan aviat com el Govern espanyol les hagi elaborat.

Igualment, el Consell de la UE ha subratllat que només podrà complir l’acord pel català quan el Govern espanyol faci les traduccions, tal i com s'explica a aquesta resposta parlamentària.

Sobre les dues cartes que el secretari d’Estat per a la UE, Diego López Garrido, va enviar al president de l’Eurocambra, Jerzy Buzek, durant la Presidència espanyola perquè augmentés l’ús del català al Parlament, Junqueras ha afirmat que 'per una banda el Govern espanyol fa veure que vol augmentar el reconeixement del català, però tots sabem que no és cert, perquè de fet no compleix ni els minsos acords que ja ha signat'.

Així mateix, l’eurodiputat republicà ha dit que 'el Govern de Zapatero va presentar dues cartes a Buzek per quedar com el defensor del català. Però perquè el català avanci al Parlament el que cal fer és convèncer els vicepresidents del Parlament, que són els que ho han de votar a la Mesa. I, que jo sàpiga, els diputats del PSOE i del PP no han mogut ni un sol dit per provar de convèncer els vicepresidents de l’Eurocambra'.

'A hores d’ara tothom ja sap que només hi ha una manera d’aconseguir el reconeixement del català a Europa, i és ni més ni menys que tenint un estat propi', ha reblat Junqueras.

Documentació ampliada:

Descarrega les cartes en resposta a la bateria de 17 preguntes que l'eurodiputat d'Esquerra, Oriol Junqueras, va presentar a principis de març de 2010 a les institucions europees. Nota de premsa

Resposta Jerzy Buzek, president del Parlament (17/06/2010)

Resposta Jerzy Buzek, president del Parlament (12/04/2010).

Resposta Nikiforos Diamandourus, Defensor del Poble Europeu (08/06/2010)
Oriol Junqueras

Una ampla representació d'Esquerra Republicana del País Valencià acudeix a la manifestació de Barcelona
Un nombrós grup de dirigents i militants d'Esquerra Republicana del País Valencià s'han desplaçat aquest cap de setmana a Barcelona per participar en la manifestació d'Ómnium Cultural que el dissabte va congregar a prop d'un milió i mig de persones sota el lema 'Som una nació. Nosaltres decidim'. Agustí Cerdà, president d'ERPV, Jordi Vayà, secretari d'organització i la majoria de secretaris i presidents locals i comarcals van estar presents a la manifestació, junt amb un bon grup de militants d'ERPV. Al menys 10 autobusos es van desplaçar des de diferents punts del País Valencià fins a Barcelona per acudir a la marxa.

Tal i com va explicat Joan Puigcercós després de la manifestació, 'avui ha començat el canvi de debò. El poble català ha declarat la fi de l'autonomisme. Comencem la transició cap a la independència'. Per al president d'Esquerra, la massiva afluència de gent a la manifestació de dissabte 'demostra que hi ha molta gent que no era independentista però que està veient que no queda un altre camí. Hi ha un gran sentiment d'indignació per part dels ciutadans. El repte és ara canalitzar l'energia en positiu i començar un procés de transició cap a la independència'.

Per la seua banda, Agustí Cerdà va reflexionar sobre com el fracàs de la reforma estatutària a Catalunya ha fet evident que 'la reforma, modernització o encaix amb Espanya ja no té més recorregut, ni des de la perspectiva federal ni des de l'autonòmica. És hora d'anar teixint nous consensos, una nova centralitat política, per liderar la transició cap a l'independència, que és el que hui ha reclamat de forma ferma una immensa i diversa representació de la societat catalana'. Per al dirigent republicà, 'aquest procés no ha de restringir-se al Principat de Catalunya, sinó abastar tot l'àmbit territorial de la nació catalana, si bé els valencians hem de recórrer el nostre propi camí i generar els nostres propis consensos per afrontar els reptes de futur que hui es perfilen'. Imatge de la manifestació d'Òmnium Eduard López, Pere Aragonès i Agustí Cerdà Estelades a la manifestació d'Òmnium

Simat aposta pel reciclatge
Segons les dades recollides per la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Simat de la Valldigna, l'evolució de la recollida d'envasos lleugers, paper i cartró, vidre, roba i oli domèstic ha experimentat una evolució progressiva entre els anys 2001 i 2009, augmentant molt significativament a partir de 2008. A les següents gràfiques es pot visualitzar clarament aquesta evolució.

Evolució del reciclatge de cartó i paper:

Reciclatge de cartró i paper a Simat entre 2001 i 2009

Evolució del reciclatge de vidre:

Reciclatge de vidre a Simat entre 2001 i 2009

Evolució del reciclatge d'envasos lleugers:

Reciclatge d'envasos lleugers a Simat entre 2001 i 2009

En 2010, segons ha explicat el regidor de Medi Ambient, Joan Serra, 'l'aposta de l'Ajuntament és intensificar la recollida selectiva i per aconseguir-ho, estem millorant el servei amb l'augment dels contenidors de paper/cartró i els d'envasos lleugers. Aquest han passat de vora una dotzena a més de trenta'. El dirigent republicà ha afegit, a més, que aquest increment en el nombre de contenidors no suposarà cap despesa extra per als ciutadans i ciutadanes de Simat.

Serra ha manifestat la intenció de l'Ajuntament de seguir augmentant també el nombre de contenidors de vidre fins tindre els mateixos que de cartró i d'envasos per tal d'aconseguir punts de concentració que faciliten encara més el reciclatge de tot tipus de residus. 'Els ciutadans', ha dit el regidor de Medi Ambient, 'tindran al seua abast, en un mateix lloc, contenidors de residus sòlids urbans (RSU) i contenidors de vidre, cartró i envasos, la qual cosa facilitarà la recollida selectiva i, per tant, disminuirà la despesa de fem que tant afecta a les butxaques dels simaters i simateres'.

La Regidoria de Medi Ambient s'ha plantejat l'objectiu de disminuir la taxa d'arreplegada de RSU i la taxa de transformació, que es la que els ciutadans i ciutadanes de Simat paguen per les tones de fem que el municipi aporta a la Planta de Transformació de Guadassuar. 'Açò es por aconseguir si reciclem', ha dit Serra, 'el Consorci ens cobra segons les tones de residus que produïm, per tant, quant més reciclem, menor serà el nombre de tones de fem que enviarem a les plantes de tractament i menor serà la despesa per a la ciutadania de Simat'.

El regidor de Medi Ambient, Joan Serra, ha volgut fer una crida a la ciutadania de Simat 'per a que reduïm, reutilitzem i reciclem sempre que siga possible. És el nostre granet per a la millora el nostre medi natural'.

VII Sopar Republicà a Simat de la Valldigna
El proper divendres 30 de juliol tindrà lloc a Simat el VII Sopar Republicà a Simat de la Valldigna.

Durant la vetllada, a més del sopar, hi haurà muixerangues, tabalets i dolçaines, parlaments i l'actuació del cantautor Lluís Vicent.

Tot plegat començarà a les 21.30, a la terrassa del Bar Vidal (Font Gran).

Més informació: simat@esquerra.org

campanyes