Butlletí electrònic d'Esquerra País Valencià
País Valencià
00.00.0000 . Número 12
actualitat
Puigcercós afirma que l’alto el foc d’ETA ‘ha de ser un primer pas per acabar amb la violència al País Basc’

El president d’Esquerra, Joan Puigcercós, ha afirmat aquest diumentge per la vesprada que l’alto el foc anunciat ahir per ETA a través d’un comunicat ‘ha de ser un primer pas per acabar amb la lluitar armada i la violència al País Basc, que és el primer obstacle de l’esquerra abertzale per avançar cap a la independència’.

El líder independentista, que ha participat a la Festa Major de Bellvitge, ha apuntat que es dóna per ‘enterrat el procés autonòmic, com nosaltres també ja hem constatat, i això posa en escac els partits espanyols que fins ara s’han refugiat en l’esquerra abertzale’, a la que han il·legalitzat, per esquivar el debat sobre la independència del País Basc.
Eduard Suàrez, Joan Puigcercós i Anna Simó

Esquerra critica la censura que exerceix l'Ajuntament de València a les reivindicacions veïnals de Ciutat Vella
El President d'Esquerra-VLC, Raül Castanyer, ha criticat 'la censura vergonyant a la que l'Ajuntament de València sotmet als veïns de la plaça Beneyto i Coll, a Ciutat Vella' en referència a la retirada de pancartes reivindicatives que veïns d'aquest emplaçament tenien exposades a les façanes d'un edifici declarat ruïnós per l'Ajuntament. Segons el dirigent republicà 'el consistori menteix quan declara a l'edifici en aquest sentit i, a banda, torna a callar per la força la lliure expressió d'uns veïns que encara no es creuen el que està passant'.

Els fets van ocórrer la passada matinada del 2 al 3 de setembre. Operaris de l'Ajuntament, amb Policies Locals i Bombers van retirar les pancartes que exigien a l'Ajuntament que no executara el desallotjament de l'edifici. Els veïns, però, van tornar a posar les pancartes a l'endemà següent, un gest que Castanyer ha considerat 'lògic i valent'. 'Els veïns de València estan farts d'un ajuntament que contínuament fa el que vol sense ajustar-se a una lògica coherent i, a banda, no respecta qualsevol opinió discrepant amb la seua gestió', ha sentenciat el dirigent independentista.

Per altra banda, Castanyer s'ha solidaritzat amb els manifestants que en les properes setmanes acudiran a la Fiscalia a declarar per suposats insults contra agents de l'autoritat que van actuar violentament contra manifestants al barri del Cabanyal el passat mes d'abril i entre els quals es troba un militant d'Esquerra i les JERPV. En les seues paraules, 'Esquerra estarà al costat dels acusats i se solidaritza amb tots aquells que, intentant defensar pacífica i lliurement la seua opinió, van ser agredits pels agents de Peralta i, amb la connivència del PP, acaben davant del jutge de manera injusta i desproporcionada'.
Raül Castanyer

Esquerra Republicana de Tavernes de la Valldigna es presenta de nou a les properes eleccions municipals
Esquerra-Tavernes de la Valldigna anuncia que tornarà a presentar-se a les properes eleccions 'amb tota la il·lusió i energia possibles, per continuar el projecte que ja vam començar en 2007', tal i com ha manifestat Joan Vicent Salavert, president d'ERPV-Tavernes de la Valldigna.

L'equip d'Esquerra a Tavernes, que va obtenir a les eleccions municipals de 2007 dos-cents cinquanta vots, 'uns bons resultats que equivalen al 50% dels vots necessaris per obtindre un regidor', analitza Salavert, ha invertit els darrers tres anys en 'tirar endavant el projecte, malgrat les dificultats i les traves, per tal de consolidar una secció local amb gent i ganes renovades'.

Segons ha explicat el dirigent republicà, 'en presentem a les eleccions amb força i sense cap tipus de por, amb l'ànim i l'esperança de canviar les coses a Tavernes. Tenim al darrere molta gent amb les idees ben clares i amb moltes ganes de clamar-les als quatre vents, gent cansada d'un govern que representa la dreta més previsible i rancia, cansada també d'una oposició que s'estén entre l'espanyolisme d'uns i la incertesa ideològica d'altres, que fa les coses de puntetes, intentant no molestar ningú, pensant en què pensaran els demés i sobretot en fer-ho tot políticament correcte per no perdre ni un dels seus votants'.

Esquerra, davant la manca de partits afins a la seua ideologia, es presenta a les eleccions amb el convenciment de poder canviar les coses. Perquè, en paraules de Salavert, 'l'opció d'Esquerra és una opció necessària per al nostre poble, amb les idees ben clares. Som valencians, d'esquerres, ecologistes, republicans i independentistes, com molta gent de Tavernes'.
Esquerra - Tavernes de la Valldigna

Estabilització dels incendis a Simat de la Valldigna i a la resta de zones afectades

El regidor de Medi Ambient de Simat de la Valldigna, Joan Serra, ha mantingut aquest matí una reunió amb el Conseller de Governació, Serafín Castellano i representants de l'Ajuntament de Barxeta, per evaluar els danys provocats pels incendis que han afectat vora 200 hectàrees del terme municipal de Simat i, en total, unes 4.500 hectàrees a les comarques de la Safor, la Vall d'Albaida, la Ribera Alta i la Costera. Segons ha declarat el dirigent republicà, 'previsiblement demà es publicarà un decret en el que es donaran a conèixer les ajudes destinades a la recuperació de les zones afectades pel foc, tot i la regeneració serà principalment natural'.

Serra ha manifestat que la major part dels efectius ja s'estan retirant perquè els incendis 'estan controlats', però tot i així 'en el dia de hui es farà una revisió aèria de la zona per evitar cap incidència. La terra encara està calenta i cal mantenir una vigilància, però el perill ha passat'.

El dirigent republicà ha volgut agrair als efectius humans que han participat en les tasques d'extinció dels incendis la seua col·laboració i eficàcia, mentre ha celebrat sobretot 'que no hem de lamentar pèrdues humanes, ni de cases, ni de motors de reg', però ha declarat que ara 'cal valorar les actuacions i fer propostes per millorar els serveis públics'.

En paraules de Serra, 'el control dels diferents focs que han afectat a Simat ens alegra, tot i que ens deixa una indignació que difícilment podrem oblidar. A més de les zones de muntanya, matolls, pins, carrasques i oliveres, també s'han cremat parcialment algunes zones d'arrabassades de tarongers, que han servit de tallafocs, i diferents canalitzacions de reg a degoteig que creuen per les zones de muntanya cremades'.
Tasques d'extinció aèries

Esquerra-Camp de Morvedre es manifesta contra la concertació i la cessió de terrenys públics per a l’escola privada
Militants d’Esquerra-Camp de Morvedre es van concentrar ahir, dia d’inici de classes del nou curs escolar, davant les noves escoles infantils privades per a alumnes de 0-3 anys en Sagunt i El Port de Sagunt. El secretari d’Ensenyament d’ERPV, el saguntí Ximo Graña, ha encapçalat aquesta manifestació contra 'els privilegis de l’escola privada concertada' ja que ha asseverat que 'mentre l’escola pública ha d’exigir durant anys noves infraestructures com ara el parvulari Tarrazona, el nº 10 o l’IES Jaume I, hem comprovat amb humiliació la cessió gratuïta de terrenys públics i la construcció d’aquestes dues escoles privades en un temps rècord just davant dels barracons del Col·legi Villar Palasí'.

La reivindicació dels republicans 'per una escola valenciana, pública de qualitat i laica' s’inscriu dins del context d’eliminació d’una trentena de places de professors en la comarca de Camp de Morvedre amb el corresponent augment de la ràtio d’alumnes per aula i les retallades en els pressupostos educatius.

Finalment, en relació a declaracions de l’alcalde de Sagunt, Alfredo Castelló, en què feia una excel·lent valoració de les 2 escoletes privades, Graña ha asseverat que 'és indignant el col·laboracionisme de l’Ajuntament amb l’empresa privada, que es lucrarà gràcies al regal de 7500m2 de terrenys públics, perquè no hi ha oferta pública de 0-3 anys, ni Conselleria oferirà ajudes a les famílies'.
Esquerra CdM contra concertació i la cessió de terrenys públics per a l’escola privada

Tardà: 'Amb la reforma laboral, ha guanyat la dreta. Cal sortir al carrer'
El diputat d'Esquerra, Joan Tardà, ha defensat hui el posicionament contrari d'Esquerra a la reforma laboral, ‘la dreta ha triomfat i la tasca l'ha fet el PSOE', i ha afirmat que tot ‘forma part del guió ja escrit' que pretén arrelar entre els ciutadans la idea que només és possible sortir de la crisi ‘si es paga el preu de reduir drets'. Amb aquesta perspectiva, Tardà ha animat a secundar la vaga general convocada el 29 de setembre per intentar obligar el Govern a rectificar.

Tardà ha denunciat ‘una reforma laboral de la qual han estat expulsats els partits de l'esquerra parlamentària, com hem estat expulsats en altres àmbits de la política social, econòmica i fiscal del govern espanyol'. El diputat ha recordat que des d'Esquerra ‘hem fet parlamentàriament tot el que hem pogut, un treball des del primer dia responsable. Ho hem fet per evitar el desastre i s'ha de reconèixer que no ho hem aconseguit. Només ens queda la mobilització. Només ens queda sortir al carrer. Com l'any 2002 quan el Partit Popular pretenia, per exemple, abaratir la prestació d'atur i endurir el seu accés'.

EL diputat ha comentat que ‘el que ara està en joc és el setge permanent a l'Estat social. Això forma part d'un guió ja escrit que es va presentant a la ciutadania per entregues. Ara toca reforma laboral, cert, però l'objectiu final és aconseguir fer arrelar en l'imaginari de la ciutadania que només és possible sortir de la crisi si es paga el preu de reduir, de perdre drets socials i drets laborals'.

Aquesta és ‘una reforma laboral que pretén trencar la columna vertebral de la negociació col·lectiva, que aplicant la causa de l'acomiadament el consagra definitivament com a lliure, que dóna l'esquena als joves, que estigmatitza el treballador com un potencial subjecte de fraus, que converteix en objectiu primer la reducció dels costos supeditant la formació al benefici immediat i que no encara la flexibilització territorial de la negociació col·lectiva, la qual cosa als catalans ens preocupa ja que tenim l'ambició d'un marc català de relacions laborals', ha explicat Tardà. ‘En definitiva, una reforma laboral que condemnarà a les noves generacions a ser víctimes d'un model low cost que, a més, és estúpid perquè és una batalla perduda per endavant', ha sentenciat. El diputat independentista ha acabat la seva intervenció sentenciant que ‘els treballadors i les treballadores no ens mereixem el comportament d'aquest govern. Cal sortir al carrer'.
Joan Tardà

Esquerra-Ribera Alta responsabilitza a PP i PSOE pel fort increment de l'atur a la comarca

Esquerra-Ribera Alta ha responsabilitzat directament a PP i PSOE per la greu situació de desocupació que pateix actualment la comarca. Així de contundent s'ha mostrat el seu president comarcal, Josep Solà, després de conèixer els resultats d'un estudi elaborat per uns dels sindicats majoritaris a la Ribera en el que quedava clar com l'atur no ha deixat d'augmentar significativament a la Ribera Alta.
Per a Solà 'són directament responsables d'aquesta situació tant PP com PSOE, per les seues nefastes polítiques al capdavant de les institucions, les quals han acabat amb 30.000 ciutadans de la comarca sense feina'.

L'estudi en qüestió diu que en termes interanuals, els municipis més afectats de la Ribera Alta per la pujada de l'atur respecte l'any passat són Algemesí, amb un increment del 14'85%; Carcaixent, amb un increment del 11'44%; Carlet amb una pujada del 10'85% i Alzira amb una pujada del 10'45%. Tots quatre municipis estan governats pel PP amb majoria absoluta.

Per al dirigent republicà, 'aquestes són les conseqüències de tindre a uns incompetents al capdavant de les institucions. Els uns pensant en com perpetuar-se quatre anys més al capdavant de la Generalitat per així omplir-se les butxaques en els pròxims anys, i els altres aprovant ahir al Congrés dels Diputats una reforma laboral digna d'un partit neoliberal, la qual deixarà tocat de mort l'actual sistema del benestar amb les escandaloses retallades socials que presenta'.

Solà ha ironitzat dient que 'mentre PP i PSOE s'enroquen en batalletes i debats estèrils, les llistes de l'atur creixen deixant autèntics drames familiars al nostre país' i ha recordat que, 'des d'Esquerra, ja l'any passat presentarem una proposta als pressupostos generals de l'estat per activar el teixit industrial de la comarca de la Ribera Alta, el PP i el PSOE la votaven dues voltes en contra, tant l'any passat com l'anterior. Han demostrat així qui està per defendre els interessos de la ciutadania de la Ribera i qui només està per pur interès electoral de salvaguardar la seua poltrona'.

Per últim, Josep Solà ha animat als 30.000 aturats de la Ribera i a tota la ciutadania en general a participar en la vaga general del proper 29 de Setembre, 'per la dignitat de tots el treballadors i treballadores d'aquest país i per plantar-li cara de nou a qui verdaderament ha provocat la crisi, el capitalisme i els seus amics del PP i del PSOE', ha sentenciat.
Josep Solà

ERPV aposta per la integració en les noves xarxes socials amb les seues noves webs
Esquerra Republicana del País Valencià estrena noves webs que, a banda d'oferir un disseny completament renovat que s'adapta millor a l'imatge d'Esquerra, permeten compartir els continguts a través de les xarxes socials.

Les noves webs són molt més accessibles i incorporen una organització de continguts que facilita la recerca i visualització de la informació. D'altra banda s'han millorat les agendes, ampliant la informació i millorant l'accés i l'eficàcia de l'eina. També s'han creat noves seccions, s'ha inclòs un cercador que permet navegar fluidament per tota la informació que conté la web i s'han ampliat els continguts multimèdia, com ara vídeos i àudios.

En paraules del secretari d'Imatge i Comunicació d'ERPV, Joan Barres, 'la pàgina web és una eina molt important a l'hora de comunicar-nos com a partit amb la societat'. Segons el dirigent republicà, 'amb les novetats que s'han introduït ampliem la reciprocitat en la comunicació amb els ciutadans i ciutadanes, especialment gràcies a l'ús de les xarxes socials, al temps que facilitem la visibilitat i l'accés als nostres plantejaments, propostes, iniciatives i activitats, cosa que forma part del nostre treball quotidià com a partit'.
Nova pàgina web d'ERPV

campanyes