Butlletí electrònic d'Esquerra País Valencià
28.10.2011 . Número 54
actualitat
Serra: 'La modificació de la Llei Forestal incita i incentiva l'especulació'
El cap de llista al Congrés dels diputats d'ERPV per València, Joan Serra, va criticar ahir la modificació de la Llei Forestal valenciana que pretén introduir l'actual govern de la Generalitat, amb Alberto Fabra al capdavant, per la qual es podrà canviar d'ús forestal a ús urbanístic a terrenys cremats abans dels 30 anys que actualment marca la llei a les "excepcions" que puguen considerar-se "d'interès general". Per al dirigent republicà, 'aquesta modificació suposa incitar i incentivar l'especulació, ja que obre la possibilitat a intervenir aquests terrenys sota qualsevol pretext, i ja sabem quin és l'interès general de l'actual govern valencià, amb un partit al capdavant ple d'imputats'.
Joan Serra
Esquerra Republicana critica la creació de 13 càrrecs d'assessor a l'Ajuntament de Xixona
En el plenari d’ahir 27 d’octubre, el PSOE va aprovar crear 13 càrrecs de confiança, un per cada regidors. Segons l’Alcalde, Ferran Verdú, ho fan perquè hi ha gent que vol treballar pel poble i que açò no costarà diners a les arques municipals. El portaveu d’Esquerra, Joan de Déu Martines replicà que 'això no era cert del tot, ja que sí que podran cobrar dietes per les faenes que facen i, a més, podran representar a l’Ajuntament, o siga, a Xixona, sense haver estat escollits pel poble en unes eleccions municipals'.
Joan de Déu Martines
L'Ajuntament de Benifairó de les Valls aprova dues mocions proposades per Esquerra
Ahir dijous va tindre lloc el ple de l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, en el qual s’han aprovat per unanimitat dues mocions presentades per Esquerra. La primera moció feia referència al Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència de Gènere. El regidor d’Esquerra, Joan Vea, declarava que 'amb aquesta moció pretenem establir una sèrie de mesures dedicades a la intervenció sobre aquesta xacra social, una vegada ja s’ha produit, però també implementar mecanismes per evitar que és produïsca en un futur, com ara programes de sensibilització i de difusió dels valors d’igualtat i tolerància, sobretot entre els més menuts'.
Joan Vea
Batalla: 'Les Diputacions provincials no tenen futur, és inadmissible mantenir virregnats i usurers'
El cap de llista d'ERPV per Castelló al Congrés dels diputats, Lluís Batalla, ha criticat aquest matí la retallada del 55% en les inversions municipals que la Diputació de Castelló aplicarà el proper any, segons anunciava ahir el conservador Javier Moliner. Per a Batalla, 'les Corporacions Provincials no tenen futur, perquè no és admissible mantenir virregnats ni usurers. L’abús que s’ha fet a través d’elles, i dels diners recaptats de cadascun dels pobles de la província, dóna una conclusió clara i contundent: han estat un instrument de compensacions personals entre famílies polítiques.
Lluís Batalla
Carbonell exigeix pluralitat informativa al mitjans públics valencians
El cap de llista per Alacant d'Esquerra Republicana del País Valencià al Congrés dels diputats, Mario Carbonell, ha lamentat aquest matí que el candidat d'UPyD per València, Toni Cantó, haja sigut entrevistat a La Tertulia de Canal 9, mentre altres partit i col·lectius no tenen accés a expressar les seues opinions a la televisió pública valenciana. En paraules de Carbonell, 'hui hem pogut veure un capitol més de com s'utilitzen els nostres diners per afavorir uns i no altres'.  Segons el dirigent independentista, 'des d'Esquerra, com a partit republicà i de profunda tradició democràtica, estem a favor que UPyD puga utilitzar aquesta plataforma pública per a explicar les seues idees, però ens disgusta que altres propostes i opinions no reben aquest mateix tracte.
Mario Carbonell
Alfred Bosch: 'Emplacem els demòcrates a substituir l'article 8 de la CE pel dret a decidir'
El cap de llista per Esquerra Republicana a les eleccions del 20-N, Alfred Bosch, ha explicat que bufen nous temps a Europa i en relació a l'anunci fet per ETA de l'abandó de les accions armades 'ara el nou escenari fa que es puguen obrir les portes a la política, ara és l'hora de la democràcia'. Bosch ha explicat que 'en aquest nou escenari l'article 8 de la Constitució espanyola és paper mullat, s'ha acabat la por', i que 'un Estat que es diu democràtic no és compatible amb l'article 8 de la Constitució Espanyola.
Alfred Bosch
Bosch aposta per fer política de proximitat en la cloenda de la Trobada Municipalista d'Esquerra
El cap de llista d'Esquerra Republicana al Congrés dels diputats, Alfred Bosch, acompanyat del president del partit, Oriol Junqueras, ha tancat aquest diumenge la Trobada Municipalista d'Esquerra a Lloret, fent una ferma defensa per una política de proximitat, al costat dels alcaldes i càrrecs electes locals del partit. 'Seré el vostre delegat a Madrid', ha dit Bosch davant de més d'un centenar d'assistents a la vegada que ha denunciat el paper de l'Estat de no donar suport als ajuntaments: 'Perquè pateixen el llast d‘haver de dependre de transferències d’un Estat llunyà, que quan actua malament, com en el cas de les bestretes del 2008 i 2009, pretén fer responsables dels seus errors als municipis exigint un retorn de recursos que minvarà els pressupostos dels propers anys.
Cloenda de la Trobada Municipalista d'Esquerra
Bosch: 'Hem d’incentivar els nous autònoms amb una taxa zero el primer any'
El cap de llista d'Esquerra Republicana al Congrés espanyol, Alfred Bosch, ha explicat aquest dissabte a la Fira de la Coca i el Mató, a Monistrol de Montserrat, que per sortir de la crisi és imprescindible promoure la creació de nous autònoms. 'Hem d’aplicar mesures que facin aflorar els emprenedors, polítiques que ja fa temps que s’apliquen a països com Holanda, i que consisteixen a aplicar la taxa zero als nous autònoms', ha proposat Bosch. El líder independentista ha argumentat que la quota d’autònoms, les taxes i els impostos són un fre per a molts joves que volen fer-se autònoms.
Alfred Bosch a Monistrol

opinió
Núria Arnau
»
Secretària d'Organització d'Esquerra-Sagunt
El Bloc Nacionalista També Valencià
9 d’Octubre d’una assolellada i festiva diada. Una bandera gegant s’abraça ufanosa al mur del Teatre romà de Sagunt: una bandera amb quatre barres i un estel, una senyera estelada, la mateixa que poc després i de mides més reduïdes enlairava una saguntina de 9 anys al cim d’una muixeranga. A aquest primer acte programat per Esquerra Republicana del Camp de Morvedre per celebrar la Diada del País Valencià, li succeïa l’ofrena de flors a Jaume I en Benifairó i un dinar de germanor a Faura.

campanyes

Esquerra Republicana del País Valencià