Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana del País Valencia
03.02.2012 . Número 60
actualitat
Esquerra es solidaritza amb els treballadors de Gandia Televisió
Esquerra-Gandia vol mostrar públicament el seu total suport als treballadors i treballadores de Gandia Televisió (acomiadats després del tancament de la televisió per part de l’Ajuntament de Gandia a l’estiu al·legant problemes econòmics) que es van aplegar el passat dimarts davant de l’Ajuntament. En paraules de Miquel Peiró, membre d'Esquerra-Gandia, "a més de la desfeta laboral és una pèssima notícia que Gandia perda aquest canal de televisió proper als ciutadans per la mala gestió del consistori, mentre es gasten 3,6 milions d’euros en dos canals privats sense haver indemnitzats als treballadors acomiadats".
Esquerra es solidaritza amb els treballadors de Gandia Televisió
Vea: "La caiguda de la renda dels valencians és una mostra més que el PP i Espanya han enfonsat el País Valencià"
El Secretari de Política Econòmica d’Esquerra-País Valencià, Joan Vea, ha manifestat, arran de l’informe sobre l’evolució de la renda dels valencians recollit per alguns mitjans, que “les noves dades confirmen que el Partit Popular i Espanya estan enfonsant el País Valencià i la nostra capacitat per a eixir de la crisi. Durant els darrers 15 anys hem anat creixent per baix de la mitjana en riquesa, fet que ens situa com un dels territoris amb menys creixement només superada per les Illes Balears i Canàries.
Joan Vea
Galiano: "la nova assignatura planificada pel PP, 'Educación cívica i constitucional', té el caràcter de la 'Formación del espíritu nacional' de l’anterior règim"
La sectorial d'Ensenyament d’ERPV, Gonçal Anaya, ha criticat aquest matí l'anunci del ministre d'Educació, José Ignació Wert, de crear una nova assignatura, "Educació Cívica i Constitucional" atesos els continguts que la vertebraran. El secretari d’Ensenyament d'ERPV, Francesc Galiano, s’ha estrenat en el càrrec amb una crítica al PP per dur a terme "el seu ideari dogmàtic i espanyolista" i ha advertit que el ministre destacava que "la funció de l'educació és crear ciutadans lliures i responsables i evitarà en aquesta matèria les qüestions controvertides" tot silenciant el foment de l'esperit crític, element present en totes les pedagogies modernes.
Imatge d'arxiu
Esquerra participa en la manifestació contra les retallades a Gandia
Esquerra Republicana del País Valencià va participar aquest dimecres a la manifestació convocada a Gandia contra les retallades, en un seguit de protestes que es van extenent arreu del País Valencià. La protesta, que va aplegar més de 15.000 persones, va ser convocada per la Junta de Personal del Departament de Salut de Gandia i la Plataforma en defensa de L'Ensenyament Públic Safor-Valldigna, de la qual Esquerra en forma part des de la seua creació. Segons va declarar durant la manifestació Vicent Terol, en representació d’Esquerra-Gandia, "la nostra ciutat pateix especialment les retallades dels governs valencià i espanyol, perquè són sobre retallades i falta d'inversions que patim històricament.
Manifestació a Gandia
Esquerra celebra que la denúncia del Fòrum per la Memòria del País Valencià contra l'Estat Espanyol haja estat admesa a tràmit
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha mostrat la seua satisfacció per l'admissió a tràmit al Tribunal d'Estrasburg de la denúncia del Fòrum per la Memòria del País Valencià contra l'Estat Espanyol per genocidi i crims contra la humanitat durant el franquisme i per violació de drets fonamentals. Aquesta demanda, acceptada a tràmit ara a Estrasburg en relació a la brutal repressió franquista a València, havia estat desestimada prèviament pel Tribunal Constitucional Espanyol.
Tribunal d'Estrasburg
Esquerra condemna l’agressió a dues periodistes i la brutalitat de la "batalla de les rates" al Puig
Núria Arnau, secretària general d’Esquerra Republicana del País Valencià, ha condemnat aquesta vesprada l’agressió patida per dues periodistes del diari Levante durant la cobertura informativa de la "batalla de les rates" al Puig (Horta Nord). Arnau, ha denunciat també la brutalitat de la festa, que consisteix en col·locar rates dins de gerres i colpejar-les brutalment, dins i fora del recipient. Per a Arnau, "és molt greu que dues professionals de la informació hagen sigut atacades mentre cobrien aquesta festa que diverses entitats animalistes han denunciat repetidament pel brutal tracte als animals.
Núria Arnau
ERPV revalida el lideratge d'Agustí Cerdà al capdavant del partit amb un 79,3% del vots
Aquest dissabte ha tingut lloc a València el 5è Congrés d'Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV), on la militància assistent ha reelegit Agustí Cerdà com a president del partit republicà amb el 79,3% del vots, front el 15,1% obtingut pel candidat Joan-Miquel Tomàs. El 6,6% del vots han sigut en blanc. La Permanent resultant d'aquest 5è Congrès ha quedat conformada per Núria Arnau (Esquerra-Sagunt) com a secretària General, Ximo Graña (Esquerra-Sagunt) com a secretari d'Organització i Formació, Vicent Ruiz (Esquerra-Montcada) com a secretari d'Administració i Finances, Anna Peña (Esquerra-València) com a secretària d'Imatge i Comunicació, Carme Camps (Esquerra-Alboraia) com a secretària de la Dona, Joande Martínes (Esquerra-Xixona) com a secretari de Política Municipal, Raül Castanyer (Esquerra-València) com secretari de Política Parlamentària, Josep Lozano (Esquerra-València) com a secretari de Medi Ambient, Joanfra Martínez (Esquerra-Mutxamel) com a secretari de Polítiques de la Salut / Coordinació Sectorial, Paco Galiano (Esquerra-València) com a secretari d'Ensenyament, Joan Vea (Esquerra-Faura) com a secretari de Política Econòmica, Lluís Pujades (Esquerra-Alboraia) com a secretari de Moviments Socials i a Josep Barberà (Esquerra-Benicarló) com a secretari de Coordinació Territorial.
La nova Permanent d'ERPV al 5è Congrés

campanyes