Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana
23.03.2012 . Número 64

actualitat
Esquerra critica el retard fins 2024 de la circumval·lació de Gandia a Oliva
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha criticat aquest matí que el Govern espanyol no es comprometa a desenvolupar la circumval·lació de la N-332 entre Gandia i Oliva fins l'any 2024. Per al dirigent republicà "aquesta és una reivindicació històrica dels pobles de la Safor, que durant anys venen patint que la N-332 travesse nuclis urbans com Bellguard, Palmera, l'Alqueria de Comtessa i Oliva, suposant un greu perill per a la seguretat dels veïns i veïnes d'aquestes poblacions".
Peatge AP-7
Esquerra denuncia la cessió de sòl públic a l’esglèsia per a fer una universitat catòlica a Sant Joan d’Alacant
El secretari d’Ensenyament d’Esquerra Republicana del País Valencià, Francesc Galiano, ha denunciat aquest matí la cessió de 50.000 metres quadrats per part de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant, a la Universitat Catòlica de Múrcia per tal d’instal·lar-hi un nou campus. Per a Galiano “és un despropòsit que en un moment en què les retallades en l’ensenyament públic estan afectant a la vida dels centres i a la qualitat de l’ensenyament es regale sòl públic destinat a equipaments escolars i esportius públics per a l’ensenyament privat catòlic” Per al dirigent republicà, “precisament a Alacant, on és més alt el fracàs escolar, amb un 45% de l'alumnat que no acaba l'ESO per la mala gestió del Consell, enlloc de reforçar l’ensenyament públic i millorar-ne la qualitat, es crea aquest nou campus que a més impartirà titulacions que ja s’ofereixen a la Univeritat d’Alacant i a la Miguel Hernández.
Imatge d'arxiu
Camps: "Cal dir prou al masclisme obsolet que encara domina la societat"
ERPV i les JERPV organitzen aquest divendres 23 de març una taula redona al OCCC amb el títol "Violència masclista: PROU!", que comptarà amb la participació de representants de diversos col·lectius i organismes relacionats amb la dona i l'assistència a les víctimes de violència masclista. La secretària de la Dona d'ERPV, Carme Camps, ha manifestat que "cal dir prou al masclisme obsolet que encara domina la societat. Des de 2003, més de la meitat de les 606 dones que han sigut assassinades han mort a mans de la seua parella o exparella, hi ha una mitja de 385 denúncies diàries per violència masclista, 50.
Carme Camps
Esquerra promou al Congrés l'impuls de les cooperatives
Aprofitant que el 2012 ha estat declarat Any Internacional de les Cooperatives per les Nacions Unides, Esquerra portarà al Congrés una exigència a Rajoy perquè les 25.000 cooperatives que operen a l'Estat tinguen veu al diàleg social i noves eines d'accés al crèdit. Segons ha explicat el portaveu diputat d'Esquerra al Congrés, Joan Tardà, l'onada de retallades no ha d'impedir elevar la dotació pressupostària a l'impuls de cooperatives. "Les cooperatives han demostrat que són molt versàtils per superar crisis econòmiques per la gran capacitat d'adaptar-se al moment i, alhora, molt difícilment es deslocalitzen", ha analitzat Tardà.
Joan Tardà

opinió
Joan Tardà
»Diputat d'Esquerra al Congrés
L'Any Internacional de les Cooperatives, la gran oportunitat
Nacions Unides ha declarat 2012 Any Internacional de les Cooperatives. De manera lúcida Bank Ki Mon va declarar que “les cooperatives són un recordatori a la comunitat internacional que és possible buscar alhora rendibilitat econòmica i rendibilitat social”. I és ben cert sempre, però sobretot encara més en els temps de crisi econòmica.... El fet que les cooperatives s’organitzin com a fórmula de propietat igualitària en pro del benefici comú dels seus integrants, de llurs usuaris i de l’entorn (difícilment es deslocalitzen) fa que aportin un plus de valors de democràcia i de responsabilitat social extraordinaris.

Més informació »

campanyes