Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana
04.04.2012 . Número 66

actualitat
Cerdà critica que els PGE retallen en un 34,4% les inversions al País Valencià
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha considerat aquest matí que els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) presentats pel Govern espanyol per a aquest any 2012 són 'un autèntic desgavell' i ha criticat que 'al País Valencià la inversió cau un 34, 4%, més d'un terç respecte al 2011, convertint-se en una de les comunitats autònomes més retallades. En altres paraules, 530'4 milions d'euros menys respecte a l'any passat als quals cal afegir els 6000 milions d'euros que els valencians i valencianes perdem cada anys fruit d'un sistema fiscal injust i que, tot plegat, ens deixa encara més desprotegits i sense recursos per fer front d'una manera efectiva a aquesta crisi'.
Agustí Cerdà
Cerdà: 'L'esborrany del decret sobre plurilingüisme ataca la prèsencia del valencià a l'escola'
El president d'Esquera Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà i el Portaveu de les JERPV, Joan Vea, han assistit aquesta vesprada a la reunió convocada per Escola Valenciana per consensuar la línia d'actuació al voltant de l'esborrany de decret de plurilingüisme presentat per la consellera d'educació, Maria José Català. A més de mostrar-se en contra del text, els representants de les diferents entitats cíviques, sindicals i polítiques valencianes que s'han reunit avui han acordat iniciar un calendari de mobilitzacions que s'iniciarà el proper 19 d'abril amb una concentració.
Sí al Valencià

Cerdà: 'Amb aquests PGE el govern sembla estar preparant-se per a una batalla campal'
Agustí Cerdà, president d'Esquerra Republicana del País Valencià, ha criticat aquest matí uns Pressupostos Generals de l'Estat "de guerra, no de crisi, que retallen i eliminen de manera dràstica partides destinades a la cohesió social, a l'ocupació i a la competitivitat mentre ministeris com Interior o Defensa, que no serveixen per reactivar l'economia, gairebé no veuen reduïdes les seues despeses". Per al dirigent republicà, amb aquests PGE "el govern espanyol sembla estar preparant-se per a una batalla campal provocada per les seues pròpies polítiques, unes polítiques anti-socials que ha demostrat estar dispost a defensar a colp de porra i garrotada".
Agustí Cerdà

opinió
Joan Tardà
»Diputat d'Esquerra al Congrés
Reforma laboral. I ara què?
Aquest divendres els diputats republicans/independentistes (ERC-RCat-CatalunyaSI) hem entrar l’esmena a la totalitat del Reial Decret de la Reforma Laboral en el Congrés dels Diputats. Debat de totalitat que possiblement es durà a terme el dijous 12 d’abril. Tal vegada, altres forces politiques també la presentin (IU-ICV i, espero, el PSOE), raó per la qual podrem denunciar altra vegada el cop de destral que representa per als drets laborals i plantejar les nostres opcions. El debat arribarà després de l’èxit assolit per la convocatòria de vaga del 29-M. I, més enllà del fet que la crida a la mobilització hagi reeixit, allò que realment hauria de fer pensar al govern de Rajoy és la constatació que el descontentament i el patiment de la ciutadania s’està transformant en capacitat de contestació.

Més informació »

campanyes