Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana
País Valencià
18.05.2012 . Número 72

actualitat
Cerdà: 'els peatges són una part més de l'espoli de recursos al què ens sotmet Espanya'
El proper diumentge 20 de maig, la iniciativa cívica #novullpagar ha convocat una nova jornada de protestes contra els abusius peatges a les autovies dels Països Catalans. Des d'Esquerra Republicana del País Valencià, ens sumem a la convocatòria i animem a tots els valencians i valencianes a adherir-se. Segons ha explicat el president d'ERPV, Agustí Cerdà, 'els peatges són una part més de l'espoli de recursos al què ens sotmet Espanya. El cost de la construcció d'aquestes carreteres ja està sobradament amortitzat des de fa anys i, a més, mentre els ciutadans dels Països Catalans hem de pagar, i repagar, per poder fer ús de vies de comunicació claus com l'AP-7, la resta de l'Estat gaudeix d'un 80% de vies gratuïtes pagades per totes i tots.
Agustí Cerdà
Joan Vea: 'estem permanentment intervinguts des del moment en que els valencians i valencianes no gestionem tots els nostres recursos'
El secretari de Política Econòmica d'ERPV, Joan Vea, ha manifestat quest matí que 'ahir la notícia per a tot el món era que la Generalitat Valenciana havia evitat la intervenció per part de l'Estat espanyol. Des d'Esquerra Republicana del País Valencià creiem que és una afirmació equivocada'. Vea ha explicat que 'en primer lloc, no podem haver escapat a cap intervenció perquè ja estem intervinguts. Des del moment en que els valencians i valencianes no gestionem tots els nostres recursos (recordem que tenim un dèficit fiscal amb l'estat de més de 6.
Joan Vea
ERPV s'adhereix als actes del dia internacional contra l'homofòbia i transfòbia
Esquerra Republicana del País Valencià es va adherir ahir als actes celebrats arreu del nostre territori per commemorar la Diada Internacional contra l'homofòbia, la transfòbia i la bifòbia. Per la seua banda, els regidors d'Esquerra al Camp de Morvedre i diversos militants i simpatitzants del partit republicà van participar a la concentració convocada pel col·lectiu LGBT "Diversament" que va tindre lloc a les 18:30h a la plaça Mestre Enric Garcés de Faura. La secretària General d'ERPV, Núria Arnau, va voler recordar ahir que "la lluita contra l'homofòbia i la transfòbia ha aconseguit avanços molt importants als darrers anys.
Concentració a Faura
Tardà: ‘En un matí han fet que a partir d’ara hi haja dues educacions i dues sanitats: per a rics i per a pobres’
El diputat d’Esquerra Republicana, Joan Tardà, ha defensat aquest matí els vots en contra dels dos decrets llei que acaben amb la Sanitat i l’Educació públiques. Per a Tardà, els populars ‘en un matí faran que hi haja dues educacions i dues sanitats: una per a rics i una per a pobres’. Tardà ha afirmat que ‘retallen en sanitat tant com donen als bancs. Volen fer creure que salven als bancs per a evitar que els pensionistes perdin els estalvis, però no els importa que a canvi perden la salut’
Joan Tardà
El País Valencià també diu #novullpagar
Els peatges de l'autopista AP7, des del Pirineu fins al Segura, són un robatori institucionalitzat expressament dirigit contra el poble treballador dels Països Catalans. Diem això perquè, en primer lloc, ja fa anys que l'obra de l'autopista ha estat amortitzada diverses vegades i perquè, en segon lloc, aquesta sagnia econòmica contra la població no s'aplica en les autopistes castellanes (unes autopistes que, a més, per la poca circulació que tenen, són un objecte de luxe en gran part del seu traçat i que han estat en gran part pagades amb els diners que l'estat espanyol ens espolia a nosaltres).
novullpagar
#novullpagar
Esquerra Republicana del País Valencià dóna suport a les mobilitzacions a l'ensenyament
La sectorial d’Ensenyament d’Esquerra Republicana del País Valencia “Gonçal Anaya” ha manifestat el seu suport a totes les noves mobilitzacions i jornades de vaga convocades a l’escola pública valenciana. El secretari d’Ensenyament republicà, Francesc Galiano, ha afirmat que “l’aplicació de retallades ve de l’any 2009, però el cop de gràcia al malmés sistema d’ensenyament públic valencià s'inicia amb el Decret Llei 1/2012, dels pressuposts (PGE) i dels programes de reducció del dèficit que augmenten a 10.000 milions d’euros les retallades.
Paco Galiano

Tardà: 'El comerç just beneficia a tot el món, no només els països empobrits'
Esquerra, amb motiu del Dia internacional del Comerç Just que se celebrà el passat dissabte, ha presentat al Congrés dels Diputats una Proposició de Llei per afavorir el comerç just en els contractes de l’Administració Pública, així com una Proposició No de Llei per a la conscienciació i el foment del comerç just i el consum responsable entre la ciutadania. El diputat Joan Tardà, signant de les iniciatives, ha explicat la importància de difondre el comerç just perquè 'el comerç just beneficia a tot el món: al món empobrit perquè permet la seva millora econòmica i a les nostres societats perquè les nostres empreses no poden competir amb els preus de misèria i explotació dels països empobrits'.
Joan Tardà

Esquerra participa a les trobades d'escoles sota el lema 'sí al valencià, no a les retallades'
Diversos dirigents d'Esquerra Republicana del País Valencià, entre els que trobaven Agustí Cerdà, president d'Esquerra-País Valencià, Núria Arnau, secretària general i Pilar Navarro, presidenta d'Esquerra-València, han participat aquest matí en la cercavila i la resta d'activitats convocades per Escola Valenciana amb motiu de la macrotrobada d'escoles en valencià que s'ha celebrat avui a València, que acollia les escoles de València, Horta Nord, Horta Sud, Camp de Túria i Camp de Morvedre i que ha aplegat 60.000 persones al passeig de l'Albereda
Sí al valencià no a les retallades