ERC Palafolls

Posicionament sobre l'acord de govern entre PSC-ICV-EUiA i C's

Ple Municipal
  • Ajuntament de Palafolls

El darrer Ple de l'any 2016 ens ha deixat l'anunci oficial de l'entrada a govern de coalició del PSC-EUA/ICV de Ciutadans un cop s'han superat les diferències que existien. Des d'ERC volem expressar la nostra perplexitat davant d'aquesta mixtura ideològica difícil de conjugar que segur que ha d'haver estat un impediment a l'hora d'arribar a acords en qüestions tant vitals com l'urbanisme, l'educació o el model de poble en general.

Durant la darrera campanya electoral vàrem escoltar com el representant de Ciutadans, Martí Victoria, es presentava com un exemple de la nova política que venia a regenerar una realitat que portava 30 anys funcionant de la mateixa manera. Durant aquest any i mig de mandat hem testimoniat un flirteig polític constant entre C’s i l’equip de govern, que ha desembocat en aquest acord amb la mateixa proposta que duu més de 30 anys governant.

Ens costa molt d'entendre la necessitat d'aquest tripartit i la redistribució de responsabilitats que se n'ha derivat. D'aquesta manera, C's es queda la cartera de gestió de serveis (aigua, llum, etc) i via pública, fins ara sota la regidoria del Sr. Rueda sense cap altra indicació o propòsit del sr. Victòria que el seu ferm compromís de treballar pel poble... que agraïm i fiscalitzarem, com a la resta dels seus companys.

En el torn de preguntes el portaveu d'ERC, Francesc Alemany, va preguntar sobre la necessitat d'aquest pacte a l'alcalde de Palafolls, Valentí Agustí. Des del govern es va respondre amb evasives del tipus "sempre hem volgut incloure totes les sensibilitats". L'alcalde va reconèixer que si fos per ell, el pacte ja s'hauria consumat abans. Les preguntes del grup d'ERC van incomodar l'altra força del govern, EUiA, que a través del seu regidor, Juan Andrés Osorio, es va veure forçada a dir que "l'entrada a govern de Ciutadans no és una carta en blanc per aquesta formació".

Agustí va intentar defensar que aquesta incorporació no representarà cap despesa nova, però va acabar reconeixent que Victòria rebrà una compensació econòmica de 500€ en concepte de dietes d’assistència a les Juntes de Govern.
Alemany va advertir del fet que el regidor Rueda segueixi cobrant el mateix sou si ara cedia part de les seves responsabilitats. L'equip de govern va respondre aleshores que el Sr. Rueda estava saturat de feina i que desenvolupava sovint tasques de tècnic (assessor/advocat urbanístic) deguda la manca de tècnics amb la que l'ajuntament estava treballant. Un exemple més de la diferència de models entre l'actual govern i la nostra proposta.

Esperem que aquesta nova aventura sigui profitosa per Palafolls i desitgem la millor de les sorts a aquest tripartit, alhora que els demanem que facin públics els seus acords, programa i objectius que, segons ells, justifiquen aquest acord. Des d'ERC seguirem treballant per desenvolupar de forma responsable i constructiva la nostra tasca d'oposició per demostrar que una altra manera de governar i un altre Palafolls és possible i necessari.