ERC Palafolls

La caserna s’esquerda

• Vista d'una de les esquerdes de la caserna
Els regidors d’Esquerra Republicana de Palafolls han visitat aquesta setmana la caserna de la Policia Local, i han pogut constatar que l’edifici es troba en un estat deplorable, a causa d’unes esquerdes de grans dimensions que han anat apareixent de manera visible tant a l’interior com a l’exterior de l’edifici, on s’uneixen els mòduls annexos de nova construcció amb l’edifici antic.

Aquestes deficiències han provocat que fins i tot s’hagi hagut de precintar una sala pels serveis de prevenció de riscos laborals, a causa del deteriorament per la presència d’esquerdes al sostre. Aquest fet però, no és l’únic que els regidors republicans han lamentat en la visita realitzada a les instal·lacions policials. Les esquerdes aparegudes als diversos punts d’unió entre l'edificació existent i els annexes de nova construcció​ també han produït el trencament de vidres interiors i de façana.

Així, com també s'indica, s'ha ocasionat un ensorrament parcial de la coberta de l’antiga escola, per on s’ha filtrat l’aigua i ha afectat la instal·lació elèctrica, ​i conseqüentment l'enllumenat interior, que ha deixat de funcionar en gran part de les sales, a més de la presència de vidres trencats.

Davant d’aquestes importants deficiències, el Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Palafolls exigeix a l’equip de Govern una actuació de caràcter urgent a l’edifici, per tal de no haver de lamentar conseqüències pitjors que puguin afectar la integritat física de les persones.

Atesa aquesta situació que ERC qualifica de greu, el partit vol traslladar a l’opinió pública que tot just tres anys i escaig després de la seva inauguració, i un cost astronòmic total que ascendia a 532.780,07€ de diner públic, l’estat actual de la caserna de la Policia Local, situada a la plaça del Fòrum Palatiolo constata que el Govern local ha tornat a prioritzar una vegada més la política de les grans, costoses i vistoses obres a la de l’adaptació de les infraestructures per als usos i les necessitats reals de la ciutadania i les entitats.

El Grup Municipal d’ERC recorda que, a les reiterades denúncies per mancances evidents al projecte redactat, expressades i reconegudes pels Serveis Tècnics municipals en els informes pertinents, que van tenir com a conseqüència l’increment del cost del pressupost inicial en més de 100.000€, i el cost final de tot el projecte de més de mig milió d’euros que tots coneixem; ara, l'estat deplorable actual de l'edifici revela que, a més, hi ha deficiències importants en l'execució de la caserna que requereixen una actuació urgent.

Des del primer moment, Esquerra Republicana va ser l’única formació de Palafolls que va apostar per les entitats i la cultura popular en demanar la preservació de l’espai de les antigues escoles per al teixit associatiu, tal com va defensar en una potent campanya el 2011, que ara es demostra plena de sentit. Els republicans segueixen convençuts que la caserna hauria d’anar ubicada en un espai més accessible per al mateix cos policial, d’on poguessin entrar i sortir més ràpidament, fora de l’eix cultural del poble que conforma la plaça del Fòrum Palatiolo.