ERC Palafolls

ERC exigeix l’alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats al ple de divendres

Ple Municipal
ERC reclama amb èmfasi l'alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats amb garanties
Els republicans han entrat a registre la moció de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) que exigeix la llibertat immediata de tots els presos polítics: Carme Forcadell, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Raül Romeva, Joaquim Forn, Josep Rull, Dolors Bassa, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, que actualment estan tancats a les presons d’Alcala-Meco, Estremera i Soto del Real.

Així, la moció també expressa la ferma voluntat que els exiliats puguin retornar a casa de manera lliure i sense l’amenaça que els seus drets polítics, ciutadans i humans es vegin vulnerats per part de l’Estat espanyol. En aquest punt, cal recordar i reivindicar que no és un capritx anomenar Carles Puigdemont, Clara Ponsatí, Antoni Comín, Lluís Puig, Meritxell Serret, Marta Rovira i Anna Gabriel exiliats polítics. Una persona exiliada és aquella que viu fora de la seva pàtria voluntàriament o per força.

Esquerra Republicana se suma a la denúncia de la manca de separació de poders que existeix a l’Estat espanyol i que s’ha demostrat sobradament durant els darrers mesos i anys. D’aquesta manera s’insta també a la comunitat internacional a què no toleri aquestes actituds de manipulació i de coacció per part de l’Estat, i es demana a les entitats de Palafolls a què se sumin a aquest embat democràtic en defensa dels drets fonamentals, civils, polítics, de llibertat i, en definitiva, de democràcia pels nostres legítims representants del Parlament de Catalunya.

Suma a la crida del president del Parlament

ERC també demanarà a l’ajuntament afegir-se a la crida que ha fet el president del Parlament, Roger Torrent, per constituir una plataforma unitària, l’Espai Democràcia i Convivència, que defensi “les institucions catalanes, la convivència, la cohesió social i els drets i llibertats de la ciutadania”. El Grup Municipal republicà és conscient que la voluntat de la majoria del ple del municipi és aconseguir que els presos polítics tornin a casa, per la qual cosa es redoblaran els esforços per buscar el consens.

Mots clau
: presos polítics