ERC Palafolls

Alemany posa les persones i les entitats al centre de tot en la seva presentació com alcaldable

#APunt Municipals 2019
  • Francesc Alemany durant els moments inicials de la seva intervenció divendres al Casal d'Avis
ERC Palafolls va omplir divendres de gom a gom el Casal d'Avis de Palafolls, amb prop de dues-centes persones assistint a la presentació del candidat, Francesc Alemany, que va desgranar el projecte que ha anat construint conjuntament amb tot l'equip republicà durant els darrers vuit anys; per conformar una alternativa de govern al municipi que regeneri el poble i en reforci l'autoestima.

Durant l'acte també va intervenir l'alcaldessa d'Arenys de Mar i vicepresidenta de l'AMI, Annabel Moreno, que va contextualitzar la situació del món municipal en l'àmbit català i la importància que en aquest cicle electoral s'aconsegueixin, com va passar el 1931, el nombre més gran possible d'alcaldies republicanes per poder seguir treballant per la construcció de la República. Moreno ho va exemplificar amb una anècdota curiosa d'una visita a Oriol Junqueras a la presó, que li va traslladar: “si els candidats no arribeu malalts al mes de maig, és que no heu fet prou”.

Entre la intervenció de l'alcaldessa d'Arenys i Alemany, el públic va rebre amb molta calidesa la intervenció de diversos companys de la secció local cap al candidat, que van pujar a l'escenari amb una lletra il·luminada que representava una característica d’Alemany. La successió de lletres il·luminades a l'escenari van conformar la frase 'Estem a Punt' (Empàtic, Sorprenent, Trempat, Eloqüent, Mestre, Audaç, Preparat, Únic, No puntual i Tossut).

El candidat d'ERC a les eleccions municipals, que se celebraran el 26 de maig (en coincidència amb les europees), va pujar a l'escenari apuntant una darrera lletra extra: l'E "d'equip". Alemany va aprofitar aquest moment per agrair als companys i a la família el suport que li han donat des del primer dia, la base de tot perquè el projecte tiri endavant.

La proposta política va tornar a situar les persones i les entitats al centre de tot. Alemany va fer valdre que del que es tracta és de fer una nova política al poble on importi més el contingut que el continent (com va exemplificar amb una costosa caserna que avui cau a trossos), fent especial atenció a la joventut, la cultura, l’educació i les entitats. En aquest sentit, la seva exposició va anar en el sentit de reactivar les entitats, tasca vital pel municipi, i que les polítiques d’inversió des de l’ajuntament siguin més racionals i vagin encaminades a aquesta finalitat.

La pròxima trobada on es podrà veure el candidat serà aquest divendres, a les 20h, a la Biblioteca, on es presentarà el programa cultural pel municipi, amb el gestor cultural Pep Montes, i el tècnic municipal de Vilassar, Esteve Torrent.