ERC Palafolls

ERC insisteix en el projecte de l'Hotel d'Entitats al Fòrum Palatiolo

#APunt Municipals 2019
  • El projecte d'Hotel d'Entitats que va proposar Esquerra Republicana
  • Mapa d'implantació de l'hotel
ERC Palafolls ha defensat sempre el paper central de les entitats a la vida cultural, educativa i esportiva de Palafolls; i que per poder desenvolupar-se bé necessiten un espai digne que compleixi amb les seves necessitats.

En aquest sentit, des d’ERC s’ha proposat que aquest espai sigui cèntric per tal de garantir-ne la seva visibilitat, afavorir la participació tant necessària en aquestes activitats i donar vida al centre del poble. Per això, insisteix en la idea d'ubicar un Hotel d'Entitats que completi una Anella Cultural (Teatre, hotel d'Entitats i MID), que ha de ser una eina potentíssima per aconseguir sinèrgies a tots nivells. La ubicació proposada és l'àmbit del Fòrum Palatiolo com a lloc idoni.

Com hauria de ser l'Hotel d'entitats?

Tal i com ja expressaven el 2015 els republicans, la iniciativa proposa un equipament amb sales diàfanes per a conferències o exposicions on es puguin desenvolupar actes de gran format (200 persones), sales específiques perquè cada entitat pugui disposar d’un espai per reunions i una sala condicionada acústicament.

Una proposta que es remunta a l’any 2013

La proposta que ha formulat Esquerra Republicana en aquesta campanya i que avui reforça, no és nova. La formació republicana va defensar aquesta iniciativa el 2013 liderant la campanya ‘Les antigues escoles, per a la cultura i les entitats’ quan l’ajuntament va decidir trencar aquest equilibri ubicant-hi la caserna de la Policia Local.

La formació que condueix Francesc Alemany a Palafolls, està convençuda que l'actual ubicació de la caserna de la policia no té cap sentit, tant des d'un punt de vista operatiu com funcional i planteja la reubicació a un espai adequat, que compleixi amb els requisits tècnics i professionals que exigeix un equipament d'aquest tipus, amb espai per un dipòsit de vehicles, aparcament per a treballadors i usuaris i, sobretot, que sigui el fruit de les propostes i aportacions dels professionals que hi treballen.

Després de 6 anys perduts i una inversió de al voltant de mig milió d’euros que han acabat en un edifici amb problemes d'habitabilitat i enormes esquerdes, ERC proposa millorar l'espai i dedicar-lo a l'àmbit educatiu i social dins del nostre projecte de Vila Educadora.