Palafrugell

ERC proposa que Muriel Casals tingui un carrer a Palafrugell

ERC Palafrugell ha proposat al Ple de maig que Muriel Casals, que va morir el passat 14 de febrer a causa d'un accident, sigui homenatjada al nostre municipi amb la dedicació d'un carrer o plaça. La moció, aprovada amb el vot afirmatiu de tots els grups municipals, insta a traslladar a la comissió de nomenclàtor la proposta, per tal que aquesta consideri la seva inclusió dins la llista de denominacions a tenir en compte.

Actualment la comissió prioritza els noms de dones, per tal d'equilibrar la presència dels sexes femení i masculí al nomenclàtor. Es dóna la circumstància, però, que la normativa preveu esperar cinc anys després de la mort de la persona abans no es posi el seu nom a un espai públic.

Amb tot, ERC ha volgut presentar aquesta moció ara, pocs mesos després del decés de Muriel Casals, perquè serveixi d'homenatge del poble de Palafrugell a una lluitadora que va destacar per la defensa dels drets socials i nacionals de Catalunya, i que va dedicar els últims anys de la seva vida a aconseguir la llibertat del nostre país.

Podeu llegir el text de la moció aquí.