Palafrugell

Missatges tous per a un problema greu

Fa uns dies que els carrers de Palafrugell es van despertar engalanats amb unes llampants banderoles. Un cop desaparegudes les del festival Sorea (perdó, Cinquantenari Cantada) i quan ens pensàvem que tots els fanals ja estaven ocupats per la multitud de festivals d'estiu, els responsables municipals encara han trobat forat per encetar una campanya de sensibilització ciutadana perquè la gent de Palafrugell sigui més neta.

Nosaltres, que en el nostre programa electoral la campanya de sensibilització era un dels punts bàsics, trobem que el disseny d'aquesta iniciativa és més de cares a la galeria que eficaç.

I és que mentre pengem bonics cartells, hi ha vilatans desesperats per la brutícia acumulada al costat del contenidors. Ens referim, per exemple, als veïns del barri de Roella. Porten anys queixant-se de la gestió de les deixalles al barri. Protesten enèrgicament, i amb raó, per la gran quantitat d'andròmines que dia sí i dia també es dipositen a la vorera, de la pudor dels contenidors (sobretot a l'estiu), dels sorolls al moment de la recollida, dels contenidors plens a vessar del selectiu... A aquests veïns els deuen semblar una broma els missatges bondadosos quan cada dia, en sortir al carrer, han de sortejar tot un seguit d'obstacles.

Des d'ERC Palafrugell només els podem dir que no els deixarem sols. El primer missatge als responsables polítics fou benèvol, però anirem pujant el to i les formes fins que el problema se solucioni. I pels que no coneixen el cas, els deixem una col·lecció de fotografies il·lustratives.