Palafrugell

Els incívics responsables de la recollida d'escombraries

Avui (diumenge 21 d'agost) Plaça Nova ha tingut un matí bastant mogut. S'ha despertat amb un munt de bosses d'escombraries estibades entre la terrassa del Munich i la del Fraternal. Que el sistema de recollida al centre fa aigües ja ho sabem. Però en ple mes d'agost les alarmes han saltat davant un desgavell com aquest. La gent fent fotos, el regidor del desastre intentant esbrinar què ha passat i el serveis d'emergències intentant normalitzar la situació. Un cop passat el vergonyós episodi, cal preguntar-se què ha canviat perquè hi hagi tant desori.

Hi ha qui encara en culpabilitza el dipositari de les bosses d'escombraires, però el cert és que fins ara això no havia passat. O sigui que és molt més probable que el que falli sigui el sistema. I com que això no passa només a Plaça Nova, la responsabilitat sembla evident. Són tan poc curosos els que dissenyen els canvis en la recollida que sols esperem amb quina altra relliscada ens obsequiaran. Com la del carrer Garriga, aquesta mateixa setmana, on van decidir canviar els contenidors entre els carrers la Força i Matlleria i Riera per un altre indret. Han estat tan poc previsors que no han instal·lat l'imprescindible cartell informant del canvi. Resultat? Aquest diumenge al matí un munt de bosses d'escombraires al terra on antigament hi havia l'emplaçament. El problema és que ni el regidor ni el serveis de neteges d'emergències hi han passat. Els que actuen amb prepotència no poden titllar als vilatans d'incívics.