Palafrugell

Josep Piferrer presenta la seva candidatura a l’alcaldia de Palafrugell

Mira aquí el video de l'acte complet o el resum.

L’actual alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer, va emplenar el passat dijous 17 l’auditori del Museu del Suro per presentar la seva candidatura a la reelecció. Piferrer, que va ser presentat per Sergi Sabrià i el conseller Josep Bargalló, va esbossar les principals actuacions del govern de Palafrugell des que Esquerra va obtenir l’alcaldia, el maig del 2017, recalcant el gir en la gestió municipal amb “un aire molt més proper, molt més sòlid, però sobretot molt més republicà”.

Piferrer va destacar la recuperació i foment de les festes populars, com l’arribada de la Flama del Canigó, la Festa Petita de Sant Martí, els esforços dedicats a les Festes de Primavera o el retorn dels Pastorets, i va assegurar haver multiplicat per tres l’assistència al Teatre Municipal en actes organitzats per l’Ajuntament. En esport, va destacar l’establiment de criteris fonamentats en les subvencions a clubs esportius, així com la futura reforma del Camp del Gregal o la projecció d’una pista ciclista. Precisament, pel que fa al món de la bicicleta, va destacar també l’aprovació del pla que permetrà l’establiment de carrils pacificats al trànsit per fer una xarxa per a bicicletes dins el poble, així com els carrils cap a Calella, Llafranc i Tamariu.

“Hem fet que els diners de l’Ajuntament siguin al carrer, sense dèficit”, va assegurar Piferrer, numerant les diferents inversions en obra pública al carrer Carrilet, passeig de Tamariu i carrer Sant Sebastià, així com el pàrquing de Llafranc, la segona fase de l’edifici de l’Energia, la restauració de la torre de Can Mario i l’adequació d’Arts i Oficis per a escola d’arts escèniques.

Altres temes destacats per Piferrer van ser l’adhesió al projecte Educació 360; el gir de la Policia amb l’arribada d’un nou cap; el nou projecte, més informatiu i plural, de Ràdio Palafrugell. No va defugir la controvèrsia de la gestió dels residus, un tema del que en va reivindicar la feina feta durant l’últim any i els bons resultats en llocs determinats. Tot i reconèixer que Palafrugell encara no és tan net com li agradaria, va mostrar-se confiat en que la feina feta arribarà a bon port.

“L'única manera de fer la República és fer la feina ben feta amb l’etiqueta de l’independentisme”, va afirmar Piferrer; quelcom que va reforçar Bargalló: “la República acabarà d’implementar-se a partir de la força dels ajuntaments”. “No hi pot haver-hi una candidatura municipal que no sigui també nacional. Hem de donar suport a qui pot construir un país des dels pobles i les ciutats”. En aquest sentit, Sergi Sabrià va destacar el compromís amb l’u d’octubre demostrat per Josep Piferrer: “No volem tornar a ser fora de les fotos com ho estàvem a sis mesos de l’u d’octubre. No ens serviran projectes que ens diguin que són només municipals i sense compromís nacional”.

Tant Bargalló com Sabrià van recalcar el profund coneixement de poble de Piferrer. Bargalló va exposar la seva experiència personal: “Fer de mestre t’aporta un coneixement de la societat molt diferent. Coneixes moltes interioritats, moltes realitats i acabes coneixent tothom”. Sergi Sabrià ho va confirmar: “Té algunes coses que ningú més pot aportar: coneix tots els racons d’aquest poble i a tothom”. Un tothom que “no és només el Fraternal, són tots els barris i nuclis. Coneix cada racó i cada família, els de sempre i els nous”, i va destacar-ne una trajectòria cívica “absolutament inigualable”. “El que necessitem és un alcalde que s’estimi aquest poble, que el conegui de dalt a baix, que el cuidi, que el millori, que el mimi. I això, avui, només té un nom: Josep Piferrer i la gent d’Esquerra Republicana de Catalunya”.