Palafrugell

El desastre del Golfet: quan el govern no hi és

ERC Palafrugell

El Golfet ha estat, des de sempre, una de les cales més estimades pels palafrugellencs. Una cala agresta però accessible, ja sigui amb vehicle motoritzat o a través de l’idíl·lic camí de ronda que la connecta amb Calella. Un paratge verge en un lloc amb forta pressió urbanística, continuïtat de la muntanya de Cap Roig; tan bell de la sorra estant com des del mar. Fins ara. Aquest estiu, els banyistes del Golfet es trobaven, en girar la vista cap a la costa després de nedar uns metres, amb una monstruositat arquitectònica que destrossa la visió d’un dels paratges més bells de la Costa Brava. Com ha estat possible?

El mínim que es pot dir del Govern municipal és que no ha estat gens eficaç a l’hora de protegir el nostre bé més preuat, que és el paisatge. Ans al contrari: ha estat totalment absent. El mateix Sr. Xavier Rangel, regidor d’Urbanisme, ho va reconèixer al ple del mes de novembre amb un frívol “potser no vam estar prou amatents en la interpretació de la llicència”. El procediment sembla fruit d’una conspiració. El 2013 es va tramitar la reparcel·lació que permetia la construcció d’una casa de 800 m2. Amb aquest tràmit, el camí de ronda passava per darrera la finca. No va ser fins després d’haver-se donat la llicència i un cop la piscina de la casa ja era construïda que es va decidir que passés per davant. El resultat: un camí que s’haurà de construir sobre talussos en un penya-segat inestable, i que encara no sabem qui conservarà. I tot, amb l’ombra del dubte sobre si la tramitació seguida ha estat la correcta. Parafrasejant el nostre company, el regidor Jaume Palahí: “Els han colat un gol, però no per l’escaire, sinó perquè el porter se n’ha anat.”

Article publicat a la Revista de Palafrugell núm. 271