Palafrugell

Una tasca encomiable

Josep Piferrer

Com és tradició, les publicacions celebren números rodons, ja sigui d’anys, ja sigui d’exemplars publicats. Per a la Revista de Palafrugell, arribar al número 300 en aquesta aquesta segona etapa té una importància que no pot passar desapercebuda. En els temps que estem vivint, on tota lletra impresa té desavantatge, que uns quants lluitadors amb una gran perseverança publiquin cada mes la revistilla, com deia el meu pare, és encomiable.

Segurament, la feina més feixuga que té la redacció redacció és saber donar-li el contingut adient. No pot ser informativa perquè els altres mitjans, i especialment les xarxes, tenen una immediatesa inabastable per a la Revista. Tampoc pot ser atapeïda d’articles intemporals perquè seria massa selectiva. Cada número ha de buscar l’equilibri entre l’anàlisi i l’opinió, entre la informació i la crítica, entre el recull fotogràfic i la imatge impactant. I fer-ho cada mes, fa que la tasca sigui complexa. Un repàs per les poblacions comparables a Palafrugell ens dóna una idea de l’excepcionalitat de la publicació que teniu entre mans. Els que ara lideren el projecte són els seguidors d’un grup de gent que fa més de vint-i-cinc anys van treballar perquè la nostra Vila tornés a disposar d’una revista municipal. Vaig tenir la sort de formar part d’aquell grup i puc detallar el calorós debat que hi hagué per cercar el nom. El fet d’apropiar-nos del nom «Revista de Palafrugell», que ja havia existit entre els anys 1962 i 1977, fou amb la voluntat de tenir la solvència i perseverança de l’antiga. Un paper important en aquesta solvència li donaren unes persones excel·lents que avui ja no són entre nosaltres: en Santi Massaguer, el periodista en majúscules; en Miquel Ros, el ninotaire amb una gran humanitat, i en Jaume Guasch, l’home que manava des de la bondat / l’home que sabia manar des de la bondat.

Ara toca seguir treballant per continuar publicant la Revista els propers anys i vèncer les dificultats actuals. Entre tots hem de fer el possible i l’impossible per arribar al número 600.

Article publicat a la Revista de Palafrugell núm. 300