Palafrugell

Gaudiu de les Festes!

Josep Piferrer

Tots els palafrugellencs i palafrugellenques sabem que, quan toca parlar de les Festes, les Festes de Primavera, és moment per recordar la tradició, l’arrelament, l’autenticitat i tot allò únic que ens ha marcat de diferent manera a cadascun de nosaltres al llarg de tots aquests anys. Qui no té una anècdota, una vivència, una situació que el vincula directament a un record viscut al costat de les Festes o del Carroussel?

I és que les Festes són això: un conjunt d’elements entrelligats que ens vinculen a una festivitat que és única a nivell cultural, lúdic i festiu. Es fa difícil arribar a definir el que representa per a la gent dela Vila, ja que segurament va més enllà del que es podria considerar una festa major.

No voldria oblidar el gran potencial que representa un esdeveniment com és el del Carroussel, que com cada any tornarà a omplir els carrers de la Vila de gent, de llum i de color. I també cal agrair la gran feina desenvolupada per les colles de carrossaires i totes aquelles persones que treballen desinteressadament per fer que el poble bategui amb una gran vitalitat.

Enguany, serà l’edició número 57 i això ens porta a pensar que les Festes han superat diverses generacions i segueixen ben vigents.Ara, cal donar-hi un nou impuls amb l’objectiu de mantenir la flama ben encesa per a les generacions actuals i també per a les futures que vindran.

Amb el pas dels anys t’adones que, quan parles de les Festes de Primavera de Palafrugell, s’ha de fer en majúscules i, per tant, només em queda desitjar-vos bones FESTES DE PRIMAVERA a tots i totes!

Article publicat al suplement Campanar de la Revista de Palafrugell núm. 307