Palafrugell

Totes les opinions

ERC Palafrugell

Primers passos cap a un habitatge digne

El passat mes de novembre, el Govern de Palafrugell va firmar un acord amb Sostre Cívic -una entitat que promou un model més just i accessible a l’habitatge-, a partir del qual s’oferiran quatre habitatges en règim de cessió d’ús i que tots aquests es localitzaran concretament al carrer Ponent. Un acord que començarà a posar la primera pedra per fer uns habitatges a preu social, fora del mercat especulatiu.

El Palafrugell de les tres "S": social, segur i sostenible

No voldríem començar el primer número de Can Bech d’aquest mandat sense agrair a totes i a tots els palafrugellencs que varen participar als comicis municipals i europeus del passat 26 de maig, especialment a aquelles persones que varen fer confiança a la candidatura local d’Esquerra Republicana, augmentant en 562 vots respecte els resultats de 2015, repetint el resultat de 7 regidors-es del mandat anterior i fent un total de 2510 vots.

Josep Piferrer

La Festa Major, la festa de tots!

La Festa Major de Palafrugell se'ns presenta, any rere any, com una magnifica oportunitat perquè els palafrugellencs i palafrugellenques ens retrobem amb la tradició de la vila pel que fa a la seva cultura. És un moment d'unió on tots i totes celebrem la temporada estiuenca i un mes on la gresca i la celebració en són protagonistes. Com bé sabeu hi ha altres esdeveniments prou importants i de gran rellevància al nostre calendari, com poden ser la Cantada d'Havaneres o les Festes de Primavera, però la Festa Major és la de tots, la que ens defineix com a Vila amb majúscules.

Gaudiu de les Festes!

Tots els palafrugellencs i palafrugellenques sabem que, quan toca parlar de les Festes, les Festes de Primavera, és moment per recordar la tradició, l’arrelament, l’autenticitat i tot allò únic que ens ha marcat de diferent manera a cadascun de nosaltres al llarg de tots aquests anys. Qui no té una anècdota, una vivència, una situació que el vincula directament a un record viscut al costat de les Festes o del Carroussel? I és que les Festes són això: un conjunt d’elements entrelligats que ens vinculen a una festivitat que és única a nivell cultural, lúdic i festiu.

Dos anys de canvis

Teniu a les mans el darrer Can Bech d’aquests dos darrers anys de mandat, just abans de les eleccions.   Crec sincerament que ha estat un període positiu. I en certa mesura, ha significat un canvi respecte a l’anterior govern. Una dada: el 2018 ha tingut el pressupost d’inversions reals més gran dels darrers set anys. En obra pública aquest darrer any hi ha hagut obres significatives al carrers del Carrilet i de Sant Sebastià; als edificis municipals de Can Genís, Energia i Arts i Oficis de la Tarongeta; hem reformat tots els serveis de recollida d’aigües del passeig de Tamariu, que ha significat l’aixecament de tot el ferm; hem restaurat la torre de Can Mario i construït l’aparcament de Llafranc.

Palafrugell en positiu

Esquerra de Palafrugell es presenta a aquestes eleccions municipals amb el bagatge de la feina feta. Tant a l'oposició, on vam demostrar que amb un bon coneixement de Palafrugell es poden fer propostes i debatre amb criteri sobre tots els aspectes, com durant els darrers dos anys al govern municipal, portant a terme actuacions que creiem, sincerament, que han fet possible un altre Palafrugell. Malgrat que només hem disposat de dos anys de mandat al govern, valorem molt positivament la feina realitzada.

Educació 360: un pas més en la política educativa de Palafrugell

Educació al llarg i ample de la vida, des de tots els fronts i per a tothom. Aquest és l’objectiu d’Educació 360, una aliança que ja compta amb la participació de més de 120 socis entre entitats pedagògiques, ens locals i centres educatius. Palafrugell té molt inculcada aquesta manera de fer. Les beques per a activitats esportives i extraescolars promogudes l’any passat des de Benestar Social en són una bona prova.

Les polítiques urbanístiques i Aigua Xelida

Les polítiques urbanístiques municipals es planifiquen mitjançant els POUM (Pla d’ordenació Urbanística Municipal). Un POUM fa previsions, estableix regulacions en matèria d’ordenació dels espais municipals, classifica les diverses parts del terme municipal en sòl urbà, urbanitzable (apte per a la seva transformació en sòl urbà) i no urbanitzable (que no pot ser urbanitzat i ha de gaudir d’una protecció especial), i estableix els usos i les activitats que es poden dur a terme en cadascun d’ells.

Una tasca encomiable

Com és tradició, les publicacions celebren números rodons, ja sigui d’anys, ja sigui d’exemplars publicats. Per a la Revista de Palafrugell, arribar al número 300 en aquesta aquesta segona etapa té una importància que no pot passar desapercebuda. En els temps que estem vivint, on tota lletra impresa té desavantatge, que uns quants lluitadors amb una gran perseverança publiquin cada mes la revistilla, com deia el meu pare, és encomiable.