Palau-Solità i Plegamans

Totes les notícies

Comunicat d'ERC Palau davant la repressió política que viu el país

Davant la situació de repressió política que aquests dies estem vivint al nostre país, el grup municipal d’ERC-AM i la secció local d’ERC Palau-solità i Plegamans volem manifestar el nostre rebuig a les accions repressives del govern español i el nostre suport als companys i companyes detinguts per realitzar la seva feina i treballar perque tots ens poguem expressar en un referèndum. Ens trobem davant de fets incomprensibles i insòlits dins del marc democràtic, l’Estat Español ha atacat les institucions catalanes i ha 'cancel·lat l’autonomia de Catalunya' sense ni tan sols respectar les lleis que ells tan defensen. L’Estat ha decidit utilitzar la força per aturar un moviment ciutadà, del poble, un moviment pacífic que pretén poder decidir sobre el seu futur, poder votar  si continuar dins d’un estat repressor i corrupte o construir un nou país. Exercir un dret fonamental: el dret a decidir. S’estan perseguint periodistes, empresaris, treballadors i treballadores, alcaldes i alcaldesses escollits pels seus ciutadans, la Presidenta del nostre Parlament, s’han detingut càrrecs polític i tècnics que tan sols feien la seva feina per garantir que la ciutadania pogués votar, utilitzant la força i mètodes absolutament reprovables. Estan utilitzant la força i tenim clar que això tan sols és l’inici, han deixat Espanya sense efectius policials per reduir un poble pacífic que està defensant la democràcia. El grup municipal ERC-AM i la secció local d’ERC Palau-solità i Plegamans sortirem al carrer cada dia, defensarem les nostres institucions, els nostres representants polítics, tots els detinguts i detingudes, continuarem fent campanya i lluitarem per la llibertat del nostre poble. Us comuniquem que ahir, a petició del grup municipal de la CUP, ICV i ERC-AM s’ha cancel·lat l’activitat institucional de l’Ajuntament aplaçant la comissió informativa, la junta de portaveus i el ple de setembre al dia 5 d’octubre.

Ofrena floral d'ERC

Actes de la Diada Nacional de Catalunya

Ens trobem en una cruïlla històrica en la que caldrà ser molt presents a tot arreu on puguem per defensar la democràcia i les institucions polítiques catalanes. En el marc d'aquesta mobilització constant de cara al referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre, hem de ser-hi molts per deixar clar que no accepten intimidacions de cap tipus. Esquerra Republicana de Palau-solità i Plegamans anima a tothom a participar dels actes que tindran lloc amb motiu de la Diada Nacional de l'11 de Setembre, i especialment a la Diada del Sí, la gran mobilització massiva en defensa del Referèndum d’autodeterminació legal i vinculant convocat per l’1 d’octubre, i en defensa de les nostres institucions i representants polítics, amenaçats per l’Estat simplement per treballar per donar la veu a la ciutadania.  Com cada any i com és tradicional, des de la secció local participem en l'ofrena floral al monument de Rafael de Casanova (a la plaça de l'onze de setembre). Aquest esdeveniment tindrà lloc a les 11h.  Salut i República!

ERC expressa el seu malestar pel pregó de la festa major

Des de la secció local i el grup municipal d'ERC-AM fem una crítica i rebutgem les formes del pregó d'enguany. Lamentem el que sembla evident, la falta de preparació del pregó i de la contractació del pregoner en si mateix. Rebutgem les declaracions paternalistes i racistes que el pregoner va expressar ahir en l'inici de la festa major de Palau-solità i Plegamans, no tolerem que ningú que sigui convidat per desenvolupar aquesta tasca ens doni aquest tipus de lliçons i emeti missatges xenòfobs. Volem unes festes inclusives i que tothom se les senti seves, i les paraules d'en Jordi LP van en la línia contraria. Fem una crida doncs a la responsabilitat i exigim al govern municipal que en les pròximes edicions no es torni a repetir un escenari com el viscut la nit d'ahir.

"Immigració, drets socials i referèndum d'independència" - Acte de campanya

El proper divendres 21 de juliol s'ha organitzat al nostre municipi al voltant dels drets socials i l'inmigracio, per coneixer millor quin paper juguen aquestes questions en el referendum i el procés constituent. L'acte està organitzat per la Taula del Sí, formada per organitzacions i entitats a favor del SÍ en el referendum de l'1 d'octubre. Hi intervendran, entre d'altres, la diputada d'ERC al Congreso, Ana Surra i el diputat al parlament de Catalunya, Chakir El Homrani. L'acte està previst per les set de la tarda a l'auditori de Can Cortés. Us esperem!

ERC esmena els pressupostos de l’estat 2017 reclamant inversions per Palau-solità i Plegamans

Entre les esmenes destaca la construcció d’un complex esportiu municipal, llargament reivindicat per la ciutadania del municipi.   Esquerra Republicana de Catalunya reclama al govern de l'estat que incorpori en el seus pressupostos generals de 2017 algunes de les inversions més prioritàries que el nostre municipi necessita a dia d’avui. La reivindicació principal és la construcció d’un complex esportiu municipal. El projecte estaria xifrat en uns 5 milions d’euros aproximadament. Palau-solità i Plegamans és un dels pocs municipis amb 15.000 habitants que no disposa d’aquest tipus de servei a nivell de tot l’estat. Les esmenes, presentades per la secció local a través del grup parlamentari al Congres dels Diputats, representen un total d’aproximadament 8.400.00€  en inversions. El govern del PP menysprea als ajuntaments i municipis amb unes inversions que no estan a l’alçada de les necessitats dels ciutadans. Són uns pressupostos que continuen en la línia de l’austeritat, amb retallades socials i a favor dels grans oligopolis. Les esmenes parcials al projecte de llei de pressupostos generals de l’Estat s’han concentrat en dos àmbits: cultura/educació i infraestructures.   En l’àmbit de la cultura i l’educació, consta la rehabilitació de la torre de la Casa Folch i convertir així l’edifici en una casa museu i domicili de la fundació amb el mateix nom. Per altra banda, ERC demana al govern espanyol una inversió per construir la biblioteca municipal, un servei tan bàsic del que actualment els ciutadans no poden gaudir. Per últim en aquest àmbit, figura la proposta d’habilitar la Masia de Can Falguera com a nova escola de música, fent més accessible aquesta institució municipal. Actualment el recinte no compta amb cap servei, tot i haver estat rehabilitat fa pocs anys. En relació a les infraestructures, es demana a l'estat que destini recursos per la millora i adequació dels vials i accessos al polígon industrial Riera de Caldes, en l’actualitat en una situació decadent.

El govern es ven Gallecs a canvi d'un nou poligon industrial sense consens

El dimecres 29, i després d'anys de lluites, el Parlament va aprovar incorporar més terrenys al conjunt de zones protegides de Gallecs. Per desgràcia, aquest no serà el cas del sector Riera de Caldes II (zona de la Masia Julià) després que el PSC i el PDECAT votessin en contra en aquest punt. Aquest vot en contra contradiu la decisió adoptada per majoria, i avalada per ambdós partits, al ple municipal del municipi reivindicant la protecció de l'espai de Gallecs. La raó de tot plegat és la construcció d'un nou polígon industrial a la zona esmentada. El govern municipal s’ha encaparrat en què Palau-solità i Plegamans necessita un nou polígon industrial. Un polígon modern, adequat a les noves necessitats de les empreses en ple segle XXI. Unes empreses que ja no volen instal·lar-se en vells polígons deixats de la mà de Déu, evidentment. Per exemple, la província de Barcelona, i més concretament el Vallès, està plena de polígons obsolets que ja no donen resposta a les necessitats actuals de les empreses. Estem d’acord que les necessitats de les empreses han canviat respecte a quan es van construir els nostres polígons, però si volem mantenir l’activitat industrial no hauríem de fer quelcom perquè les empreses, que actualment estan al nostre municipi, segueixin trobant atractiu i pràctic quedar-s’hi? O és que potser el govern municipal té por a invertir en els polígons i demanar als industrials que n’assumeixin la seva part? Des d'ERC Palau-solità i Plegamans lamentem que els interessos financers i especulatius d'alguns partits s'anteposin a la conservació d'un espai de gran valor natural com és aquesta zona de Gallecs.

Manifestació 18F: Palau-solità i Plegamans al costat dels refugiats

A Palau-solità i Plegamans, el ple municipal de gener va aprovar la moció presentada per tots els grups polítics que instava a sumar-se al manifest i donar així suport a la campanya Casa Nostra Casa Vostra.   Des d’ERC Palau hem mostrat des del primer moment la nostra solidaritat envers els refugiats i la situació en la qual es troben actualment. Ho vam fer participant en la concentració de Stop Mare Mortum per exigir vies segures al mediterrani per les persones migrades, també demanant a l’Ajuntament que deixes les banderes europea i espanyola a mig pal quan es va produir l’acord entre la UE i Turquia que suposava una violació dels drets humans.   Els refugiats es troben en una situació límit, les seves condicions humanes són molt precàries i no poden esperar més temps, per això demanem a l’estat espanyol que obri fronteres i deixi a la societat catalana acollir a aquest col·lectiu.   Recordem-nos que cap persona és il·legal, que totes mereixen poder continuar amb les seves vides, i que tal com van fer les generacions passades amb els nostres avis quan aquí es va produir la guerra civil, tenim el deure de donar resposta a les mateixes situacions humanitàries que viuen països com Síria, Iraq o Afganistan, entre d’altres.   Fem una crida a tota la ciutadania del municipi a participar aquest dissabte 18 de febrer a les 16h a la plaça Urquinaona de Barcelona de la manifestació més gran que s’hagi dut a terme per l’acollida de refugiats.   Catalunya està preparada, volem acollir!

ERC-AM expressa la seva preocupació pels greus casos d’incivisme i demana la creació d’una Comissió de Civisme

El grup municipal d’ERC-AM a l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans demana noves estratègies respecte els fets d’incivisme registrats i que es conscienciï a la població sobre el cost del mobiliari urbà i equipaments de servei comunitari. Des d’ERC-AM es viu amb preocupació l’ascens del vandalisme que els darrers anys esta patint el municipi. No es tracta de situacions puntuals, sinó que son accions que es repeteixen constantment i no tenen un objectiu fix. L’any 2016 es van produir múltiples actes vandàlics, com la crema dels dos xiprers centenaris a la parròquia de Santa Maria (amb perill pel mateix edifici), la crema de diversos contenidors la nit de la castanyada, la destrossa del Skatepark o la preocupant acumulació de brossa i mobles al costat dels contenidors.   El dilluns 30 de gener es van produir nous atacs vandàlics, aquest cop al Cementeri Municipal i al Centre Cívic, causant destrosses més que significatives i encara pendents de valorar per la vessant econòmica.   Per fer front a aquesta situació, des d’Esquerra Republicana fem una crida a trobar solucions de consens, i en conseqüència proposem una sèrie mesures per a revertir la situació actual. Entre les mesures proposades, la principal seria la posada en marxa d’una Comissió de Civisme, mecanisme previst a l’Ordenança de Civisme com a Comissió de Seguiment. També es proposa la implementació d’una campanya informativa pels diferents canals existents que tindria com a funció informar a la ciutadania sobre el cost del mobiliari urbà, posant l’accent en el que suposa per a l’Ajuntament la dedicació en temps i despesa innecessària per a l’arranjament dels desperfectes.   Alhora, sol·licitem l’increment dels serveis de paisà per part de la Policia Local per tal de fer més efectiu el patrullatge i la vigilància ordinària a la població. És necessari recuperar la figura de la policia de proximitat.   Per últim, fem una crida a la població per tal de comunicar immediatament qualsevol tipus d’episodi i prendre consciència de la preservació del bé comú com a valor de la comunitat.

Arrenca la campanya “La República que farem” a Palau-solità i Plegamans

Al febrer arrenca la campanya de “La República que farem” a Palau-solità i Plegamans, que acollirà dos actes repartits entre el mes de febrer i abril.   La República Que Farem és un procés participatiu engegat per ERC que consisteix en dissenyar, de manera col·lectiva, el nou país que volem. S’han programat xerrades temàtiques per tot el territori, que van des d’economia fins a política internacional, passant per territori, medi ambient i cultura, entre d’altres. L’objectiu es contrastar totes les opinions dels ciutadans i generar les bases de la nova República Catalana. Així doncs, a Palau-solità i Plegamans la primera d’aquestes xerrades serà el 16 de febrer i tractarà sobre el model cultural. Ens acompanyaran dos experts en la matèria, com són en Juanjo Puigcorbé i en Bernat Picornell. Aquesta trobada tindrà lloc a les 19:00h a l’auditori de Can Cortès. Com a novetat, l’acte es podrà seguir en directe. La segona xerrada es desenvoluparà entre març i abril, i tractarà sobre educació. Durant les següents setmanes donarem més informació sobre el lloc, l’hora i els ponents. Esperem comptar amb la participació dels veïns i veïnes del municipi, i poder debatre plegats el futur del nou país.