Palau-Solità i Plegamans

Totes les notícies

En marxa la segona edició dels Premis Tortell Republicà

Tornen els Premis Tortell Republicà! Després d'estrenar format l'any passat, engeguem la segona edició dels guardons. Els Premis Tortell Republicà busquen guardonar aquelles persones a títol individual o col·lectiu (entitats, associacions, etc.) que hagin contribuït d'una forma especial en el bé comú del municipi. Aquests premis es desenvolupen a través d'una votació on el jurat popular, en aquest cas la ciutadania, tria el seu candidat o candidata preferit. El guanyador/a s'emporta el Premi Fava, un producte ben nostrat i estimat a la nostra terra, i el menys votat el Premi Corona, perquè a poca gent li agrada la monarquia, oi? Les votacions restaran obertes fins el dia 3 de gener, i es pot votar a través de l'enllaç que trobareu a les nostres xarxes socials, Facebook (https://www.facebook.com/ERCPsiP/) i Twitter (https://twitter.com/ERCPalau). L'entrega dels guardons serà el 5 de gener a les 11h al local d'ERC (Carrer de Plegamans, 3B). A l'acte se servirà, lògicament, tortell per a aquells que en vulguin i cava. Finalment, aquests són els deu candidats i candidates que enguany opten a emportar-se el Premi Fava o el Premi Corona, i que del vostre vot dependrà el tipus de guardó que s'emportin: Berta Busquets: La capitana de l'HC Palau opta al Premi Fava pels següents més que obvis motius: haver estat tres cops campiona del món, dos cops campiona d'Europa i dos cops campiona de l'Ok Lliga amb l'Hoquei Club Palau. També per demostrar qualitats humanes com el sacrifici, esforç, lideratge, respecte, compromís i, sobretot, la humilitat. D'altra banda, però, la capitana opta al premi corona per, evidentment, jugar amb LA ROJA. Dones per les dones: La nominació del premi fava és per la lluita sempre necessària que duen a terme: una lluita feminista que, alhora, vetlla per la feminització de la vila. La nominació pel premi corona es deu, bàsicament, a què malauradament no han acabat la feina i encara hi ha molta lluita feminista per fer.

El govern municipal tira endavant un pressupost marcadament social, amb l’educació i la cultura com a pilars centrals

El Ple Municipal de novembre va donar llum verda a l’aprovació del pressupost municipal per l’any 2020. Es tracta d’uns comptes que arriben fins als 17,4 milions d’euros i que plantegen polítiques per fer front a les desigualtats socials i potenciar l’educació. El pressupost municipal incrementa la despesa en aproximadament un 2,3% amb el compromís de donar resposta als reptes i objectius que tenim com a municipi: mantenir la cohesió social, reduir les desigualtats i prioritzar la creació d’habitatge social i, també, reduir l’impacte del canvi climàtic apostant per les energies renovables i millorar el sistema de reciclatge. Principalment destaca la creació de la partida destinada a la socialització dels llibres d’educació primària, que ascendeix fins als 50 mil euros. Aquesta inversió té com a objectius principals disminuir el cost econòmic associat a la compra de llibres per part de les famílies i facilitar l’accés a tot l’alumnat l’accés als llibres. La partida del transport públic urbà (121,6 mil), seguida per la de la millora de les instal·lacions esportives (105 mil) i el servei de gestió i manteniment de la deixalleria (98 mil) són algunes de les partides on es destinen més recursos del pressupost. Més ingressos Està previst un increment dels ingressos en bona part gràcies a l’increment del 15% en el 10% més alt del padró en ús de solars, comercial, industrial i sanitaris privats —afecta 134 padrons del municipi— i a l’eliminació d’una bonificació que existia pels vehicles de més de 25 anys. El Ple Municipal del mes d’octubre va aprovar la modificació de les ordenances fiscals pel 2020. Com ha estat el procés? Els comptes es van començar a treballar durant l’estiu, poc després de la presa de possessió del nou govern, i s’ha treballat transversalment entre tots els departaments i fins i tot obrint la porta als partits de l’oposició a proposar modificacions. Ha superat el tràmit d’aprovació en obtenir 9 vots favorables per part del govern, l’abstenció del grup de Primàries i els vots en contra de la resta de forces polítiques.

La regidora d’ERC-AM Miriam Portillo, s’acomiada del càrrec

Ahir dijous 28 de novembre va assistir al seu últim ple, un comiat emotiu on va aprofitar per acomiadar-se de la resta de regidors del consistori i també dels treballadors i treballadores de l'ens local. Miriam Portillo Ramírez, regidora d’Economia i Serveis Municipals de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, va comunicar a principis del mes de novembre la seva renúncia al càrrec per motius personals. Portillo es va incorporar com a regidora en el ple d’investidura celebrat el passat 15 de juny després de sortir escollida en la candidatura d’ERC-AM arran de la victòria electoral que va atorgar 6 regidors a la candidatura republicana en les eleccions municipals del 26 de maig. Des del Grup Municipal i des de la Secció Local volem agrair tota la feina i implicació al llarg d’aquests mesos al capdavant de les àrees d’Economia i Serveis Municipals, i posar el seu gra de sorra per engrandir el projecte republicà i de progrés al nostre municipi.

L'assemblea local renova la confiança en l'executiva sorgida fa quatre anys, amb noves incorporacions

La nova executiva renova la confiança i encara un nou mandat amb reptes de creixement i consolidació. S'incorporen nous perfils per donar importància a diferents àrees.  El passat dimarts va tindre lloc l'Assemblea Local d'ERC de Palau-solità i Plegamans, on va ser escollida la nova executiva local pels pròxims anys. Prèviament a la votació de la nova executiva, va prendre la paraula l'Eva Soler, com a presidenta i va fer balanç dels darrers quatre anys. En el seu discurs va destacar la fortalesa del projecte que s'ha construït durant aquests anys, i va donar les gràcies a tot l'equip humà al darrere de la secció local pels resultats de les darreres eleccions municipals que ens van donar l'alcaldia. A continuació va presentar l'informe econòmic la Miriam Portillo, del qual va destacar la bona salut dels comptes des de l'any 2016 fins a dia d'avui, en bona part degut a la contenció de despesa de la seccio local i als ingressos municipals generats pel grup municipal. Seguidament va tornar a dirigir la paraula l'Eva Soler fent la presentació de la seva candidatura, que va ser l'única presentada. Va explicar quins eren els seus objectius i a continuació va fer la presentació de la gent que l'acompanyarà. La nova executiva que ella mateixa encapçalarà com a presidenta va ser aprovada per unanimitat de tots els assistents. Al davant diversos reptes per aquesta nova executiva, entre ells seguir feminitzant la militància, així com treballar per arribar a col·lectius com la gent gran i els joves, i finalment ampliar la victòria en suports a les pròximes eleccions municipals. A continuació detallem els integrants de la nova executiva: Eva Soler, Presidència Oriol Lozano, Secretaria d’Organització Miriam Portillo, Secretaria de Finances Laia Bernabeu, Secretaria de la Dona Sergi Plaza, Secretaria d'Imatge i Comunicació Jordi Plaza, Secretaria de Política Municipal Jordi Plaza, Portaveu del Grup Municipal Ignasi Fargas, membre del Jovent Republicà Laia Massana, Secretaria de la Gent Gran Miquel Àngel Martínez, Secretaria d'Activisme Social Palau-solità i Plegamans, 19 de novembre de 2019.

❗️Comunicat envers les identificacions policials produïdes el darrer 14 d'octubre al nostre municipi

Arran el comunicat emès ahir per part de la CUP, CDR i Casal Popular la Revolta, volem donar una resposta conjunta des dels partits que formem el govern de Palau-solità i Plegamans, ERC  i Junts per Palau. En primer lloc, volem informar que la concentració va ser convocada per la Taula X la Democràcia, on hi ha representats diferents col·lectius del poble (ANC, JuntsXPalau, Primàries, ERC, PDCAT, Demòcrates, CUP, Procés Constituent, CDR, algunes entitats culturals i persones a títol individual). Aquesta marxa es va acordar que aniria per l'Av. Catalunya fins a l'alçada de l'Alzina, on s'havia d'entrar de nou al nucli urbà i així es va anunciar a la Plaça de la Vila. En segon lloc, els grups municipals d'ERC Palau-solità i Plegamans i Junts per Palau-solità i Plegamans rebutgem i estem totalment en contra de les identificacions per part dels Mossos d'Esquadra que es van produir el passat dilluns, tal com va traslladar in situ l'Alcalde i la Regidora de Seguretat Ciutadana als Mossos i a la Policia Local de Palau-solità i Plegamans. En tot moment, tant la Regidora com l'Alcalde van estar en contacte amb els cossos de seguretat i amb persones que estaven sent identificades o del seu entorn. En tercer lloc, un cop coneguda l'actuació indeguda per part d'un policia local sense que rebés cap ordre dels seus superiors, s'activen els procediments oportuns per part del Govern. Els grups signants fem una crida a realitzar les mobilitzacions de forma no violenta. Mobilitzar-nos i manifestar-nos és un dret en un estat democràtic i ho hem de fer amb total seguretat. Signen els següents partits, ERC i Junts per Palau

Explicacions de l'alcalde durant la roda de premsa

L'Ajuntament realitzarà una auditoria externa en el departament de RRHH

L'alcalde, Oriol Lozano, ha anunciat en una roda de premsa davant dels mitjans locals que l'equip de govern ha decidit encarregar a una empresa externa un estudi per conèixer en detall la situació de la plantilla de l'Ajuntament després de trobar-se en una situació precària quan el nou govern va prendre possessió el passat mes de juny.   El govern municipal ha decidit engegar un estudi per conèixer les condicions en les quals es troba l'estructura organitzativa del consistori després de detectar mancances importants en el funcionament del departament de recursos humans. Conscients de les deficiències i també expressada la insatisfacció respecte al model actual d'adequació dels llocs de treball i del perfil contractual de les persones a les tasques realitzades, la mesura busca una modernització i adequació de l'organització interna del consistori, que doni resposta als reptes actuals i estigui a l'altura d'una institució al servei de gairebé quinze mil persones. L'actual govern té un compromís nitid amb l'eficiència i el correcte ús dels fons públics, i treballarà per millorar la gestió de l'Ajuntament des de tots els seus àmbits. L'estudi tindrà una durada aproximada de tres mesos, i es calcula que a mitjans de desembre estarà enllestit l'esborrany i ja al mes de gener es comptarà amb l'informe definitiu amb les conclusions que serviran per començar amb la reestructuració del departament. Aquesta acció respon, en part, a un punt del programa electoral d'ERC en el qual es detallava que es realitzarien auditories dels serveis públics per tal de donar un millor servei a la ciutadania i assegurar un correcte funcionament en la prestació d'aquests serveis.

ERC-AM i Junts per Palau signen l'acord de govern pel mandat 2019-2023

Divendres 14 de juny a la tarda els grups municipals d'ERC-AM i Junts per Palau han signat davant de l'Ajuntament el pacte de govern per a la legislatura 2019-2023.   Aquest acord té com a voluntat endagar projectes ambiciosos durant el proper mandat en defensa de la qualitat de vida, la sostenibilitat, el desenvolupament econòmic de la vila i la muncipalització de diferents serveis municipals.   Durant la roda de premsa el candidat a l'alcaldia, Oriol Lozano, ha manifestat que "farem un goven el màxim responsable possible, amb molta il·lusió i amb la màxima responsabilitat".

Comencem una ronda de contactes amb tots els partits polítics

ERC-AM iniciarà en els pròxims dies una primera ronda de contactes amb tots els grups municipals i també amb els partits polítics sense representació. Aquesta ronda de contactes té com a intenció conèixer el posicionament dels diferents partits sobre el mandat de quatre anys que ara s'inicia, els reptes que tenim al davant com a municipi, així com també escenificar un gest institucional envers la ciutadania de Palau-solità i Plegamans que està representada per cadascun d'aquests partits. Cal destacar que els partits que no han tret cap regidor sumen el 14,34%, el que es tradueix en 1034 vots. Com a partit més votat és la nostra obligació donar veu a tota la ciutadania a través dels diversos representants polítics que han triat per representar-los a l'Ajuntament, sense oblidar que el pròxim govern municipal ha de saber escoltar totes les veus per treballar en l'objectiu conjunt de fer avançar el poble. Aprofitem aquest espai per agrair un cop més la confiança dipositada en la nostra candidatura. Els sis regidors d'ERC-AM: l'Oriol Lozano, l'Eva Soler, el Jordi Plaza, la Patricia Freire, l'Ignasi Fargas i la Miriam Portillo estan a partir d'ara a disposició de tots vosaltres per treballar en plena dedicació pel poble.

Primera edició dels premis Tortell Republicà

Des del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) tenim l’honor de presentar-vos la 1ª edició dels Premis Tortell Republicà. Com que és el primer any que es produeix aquesta gala al poble, permeteu-nos d’explicar en què consisteix aquest gloriós esdeveniment. Els Premis Tortell Republicà consisteixen en unes votacions d’uns candidats preseleccionats per part nostra. Es tracta que, entre tots, es triï la persona i/o associació que ha fet més pel poble. D’entre els seleccionats, us donem una sèrie de raons per les quals hauríeu o no de votar-los. Però, la gran pregunta és: què guanyaran? Evidentment, és un Tortell Republicà, així que el guanyador no s’emportarà una corona, sinó una fava: producte ben nostrat i estimat. En canvi, serà el perdedor qui s’emportarà la corona (perquè a ben poca gent li agrada la monarquia, oi?) Les votacions funcionaran des d’una enquesta a través de les xarxes socials, és a dir, a la nostra pàgina del Facebook , Twitter i Instagram. Aquesta enquesta restarà activa fins uns dies abans de la celebració de l’esperada cerimònia: el 5 de gener de 2019, a les 11:00 del matí, al nou i flamant local d’ERC situat al Carrer de Plegamans 3B, fent cantonada amb el Carrer del Castell. A l’acte se servirà, lògicament, tortell per a aquells que en vulguin i una copa de cava. Els deu candidats proposats pel Premi Fava i pel Premi Corona, als quals heu de votar i fer- ne publicitat fervorosament, són: Els Deixebles del Dimoni de la Pedra Llarga: Aquesta colla endimoniada opta Premi Fava per mantenir la cultura popular. Ara bé, opta al Premi Corona perquè, al cap i a la fi, van molt cremats. Les bufanderes: El komando bufander opta al Premi Fava per la seva persistència a la plaça, malgrat el fred, fet que també els fa optar pel Premi Corona per tenir TOTES les ovelles de Palau amb l’ai al cor, tot i que no siguin de color groc. L’Hoquei Club Palau de Plegamans: El magnífic Premi Fava pel ressò mediàtic que han aconseguit i portar el nom del poble arreu.