Palau-Solità i Plegamans

❗️Comunicat envers les identificacions policials produïdes el darrer 14 d'octubre al nostre municipi

Arran el comunicat emès ahir per part de la CUP, CDR i Casal Popular la Revolta, volem donar una resposta conjunta des dels partits que formem el govern de Palau-solità i Plegamans, ERC  i Junts per Palau.

En primer lloc, volem informar que la concentració va ser convocada per la Taula X la Democràcia, on hi ha representats diferents col·lectius del poble (ANC, JuntsXPalau, Primàries, ERC, PDCAT, Demòcrates, CUP, Procés Constituent, CDR, algunes entitats culturals i persones a títol individual). Aquesta marxa es va
acordar que aniria per l'Av. Catalunya fins a l'alçada de l'Alzina, on s'havia d'entrar de nou al nucli urbà i així es va anunciar a la Plaça de la Vila.

En segon lloc, els grups municipals d'ERC Palau-solità i Plegamans i Junts per Palau-solità i Plegamans rebutgem i estem totalment en contra de les identificacions per part dels Mossos d'Esquadra que es van produir el passat dilluns, tal com va traslladar in situ l'Alcalde i la Regidora de Seguretat Ciutadana als Mossos i a la Policia Local de Palau-solità i Plegamans. En tot moment, tant la Regidora com l'Alcalde van estar en contacte amb els cossos de seguretat i amb persones que estaven sent identificades o del seu entorn.

En tercer lloc, un cop coneguda l'actuació indeguda per part d'un policia local sense que rebés cap ordre dels seus superiors, s'activen els procediments oportuns
per part del Govern.

Els grups signants fem una crida a realitzar les mobilitzacions de forma no violenta. Mobilitzar-nos i manifestar-nos és un dret en un estat democràtic i ho hem de fer
amb total seguretat.