Palau-Solità i Plegamans

El govern es ven Gallecs a canvi d'un nou poligon industrial sense consens

El dimecres 29, i després d'anys de lluites, el Parlament va aprovar incorporar més terrenys al conjunt de zones protegides de Gallecs. Per desgràcia, aquest no serà el cas del sector Riera de Caldes II (zona de la Masia Julià) després que el PSC i el PDECAT votessin en contra en aquest punt. Aquest vot en contra contradiu la decisió adoptada per majoria, i avalada per ambdós partits, al ple municipal del municipi reivindicant la protecció de l'espai de Gallecs. La raó de tot plegat és la construcció d'un nou polígon industrial a la zona esmentada.

El govern municipal s’ha encaparrat en què Palau-solità i Plegamans necessita un nou polígon industrial. Un polígon modern, adequat a les noves necessitats de les empreses en ple segle XXI. Unes empreses que ja no volen instal·lar-se en vells polígons deixats de la mà de Déu, evidentment. Per exemple, la província de Barcelona, i més concretament el Vallès, està plena de polígons obsolets que ja no donen resposta a les necessitats actuals de les empreses.

Estem d’acord que les necessitats de les empreses han canviat respecte a quan es van construir els nostres polígons, però si volem mantenir l’activitat industrial no hauríem de fer quelcom perquè les empreses, que actualment estan al nostre municipi, segueixin trobant atractiu i pràctic quedar-s’hi? O és que potser el govern municipal té por a invertir en els polígons i demanar als industrials que n’assumeixin la seva part?

Des d'ERC Palau-solità i Plegamans lamentem que els interessos financers i especulatius d'alguns partits s'anteposin a la conservació d'un espai de gran valor natural com és aquesta zona de Gallecs.