Palau-Solità i Plegamans

ERC esmena els pressupostos de l’estat 2017 reclamant inversions per Palau-solità i Plegamans

Entre les esmenes destaca la construcció d’un complex esportiu municipal, llargament reivindicat per la ciutadania del municipi.

Esquerra Republicana de Catalunya reclama al govern de l'estat que incorpori en el seus pressupostos generals de 2017 algunes de les inversions més prioritàries que el nostre municipi necessita a dia d’avui. La reivindicació principal és la construcció d’un complex esportiu municipal. El projecte estaria xifrat en uns 5 milions d’euros aproximadament. Palau-solità i Plegamans és un dels pocs municipis amb 15.000 habitants que no disposa d’aquest tipus de servei a nivell de tot l’estat.

Les esmenes, presentades per la secció local a través del grup parlamentari al Congres dels Diputats, representen un total d’aproximadament 8.400.00€  en inversions. El govern del PP menysprea als ajuntaments i municipis amb unes inversions que no estan a l’alçada de les necessitats dels ciutadans. Són uns pressupostos que continuen en la línia de l’austeritat, amb retallades socials i a favor dels grans oligopolis.

Les esmenes parcials al projecte de llei de pressupostos generals de l’Estat s’han concentrat en dos àmbits: cultura/educació i infraestructures.

En l’àmbit de la cultura i l’educació, consta la rehabilitació de la torre de la Casa Folch i convertir així l’edifici en una casa museu i domicili de la fundació amb el mateix nom. Per altra banda, ERC demana al govern espanyol una inversió per construir la biblioteca municipal, un servei tan bàsic del que actualment els ciutadans no poden gaudir. Per últim en aquest àmbit, figura la proposta d’habilitar la Masia de Can Falguera com a nova escola de música, fent més accessible aquesta institució municipal. Actualment el recinte no compta amb cap servei, tot i haver estat rehabilitat fa pocs anys.

En relació a les infraestructures, es demana a l'estat que destini recursos per la millora i adequació dels vials i accessos al polígon industrial Riera de Caldes, en l’actualitat en una situació decadent. Aquestes millores han de poder modernitzar el nostre polígon i generar nous llocs de treball. En aquest àmbit es troba també la construcció d’un complex esportiu municipal amb piscina coberta, reivindicat pels veïns des de fa dècades.

Aquest conjunt de mesures, la majoria d’elles reivindicacions històriques de la nostra vila, permetrien millorar la qualitat de vida i la relació amb el municipi de tots els palauencs i palauenques.