Palau-Solità i Plegamans

Condemna i rebuig per la detenció del govern legítim de Catalunya

La Secció Local i el Grup Municipal d'ERC de Palau-solità i Plegamans, expressem enèrgicament el nostre rebuig i condemna per la detenció ahir de part del legítim Govern de Catalunya, escollit democràticament a les eleccions del 27 de setembre de 2015.

Ahir, 2 de novembre de 2017, vam viure una jornada trista i vergonyant, l'Estat Espanyol va demostrar, un cop més, la seva falta de democràcia i la inexistent separació de poders que regeix el règim del 78. En ple segle XXI veiem com el govern espanyol es dedica a retorçar i manipular el sistema per tal d'esclafar i humiliar els seus adversaris polítics, d'una manera digna d'un estat dictatorial i autoritari.

Hem de veure també com Europa dóna l'esquena al poble català i deixa passar, un cop més, una flagrant violació de la Carta Europea dels Drets Humans en benefici d'un estat membre. Sempre hem cregut en la UE, però els fets recents ens empenyen a pensar que la UE no és més que una organització destinada a protegir els privilegis d'uns pocs i dels estats que els brinden aquest privilegis. Exigim a la UE que rectifiqui i actuï en conseqüència amb els valors democràtics que tant ha exaltat i promogut al llarg dels anys.

També volem denunciar la falta de sensibilitat del govern local, liderat per un PSC còmplice, que nega sistemàticament que existeixen presos polítics a l'Estat Espanyol, que s'ha negat a penjar una pancarta en suport a aquest presos i que es dedica a culpar de la situació a les entitats i partits sobiranistes, donant suport a l'aplicació de l'art. 155 i a la col·laboració del seu partit amb el PP i C's per tal d'apropiar-se de les institucions catalanes de forma fraudulenta, menystenint així la voluntat dels ciutadans de Catalunya expressada a les eleccions del 27S i al referèndum de l'1O.

Finalment volem encoratjar tota la ciutadania a participar de les properes mobilitzacions tant en l'àmbit local com a escala nacional per exigir la llibertat dels presos polítics i per defensar les institucions catalanes i la República. Aprofitem per enviar des d'aquí una forta abraçada i tot el nostre suport i escalf als deu presos polítics i a les seves famílies i amics.