Parets del Vallès

Ara Parets Esquerra Republicana proposarà declarar Parets, municipi feminista

El Grup Municipal d’Ara Parets ERC ha presentat una moció per tractar en la Junta de Portaveus d’aquest gener on es proposa declarar ‘Parets del Vallès, municipi feminista’.

El text també proposa sumar-se al Decàleg per a la construcció de ciutats feministes i implementar progressivament les mesures que s’hi proposen, dedicant-hi els recursos necessaris per fer efectives les polítiques feministes i d’equitat.

El decàleg va ser aprovat pel conjunt de les alcaldesses del Baix Llobregat, el Centre d’estudis comarcals i el Consell de les dones del Baix Llobregat.

Alhora s’insta a l’Ajuntament de Parets a adherir-se a la Carta Europea per a la igualtat de dones i homes a la vida local i a fer visible el compromís de suport municipal amb les demandes del moviment feminista.

La Carta Europea, aprovada el 2005 pel Consell de Municipis i Regions d’Europa, es defineix com “una carta perquè els governs locals i regionals es comprometin a utilitzar les seves facultats i les dels seus associats a favor d’una igualtat més gran”.

La proposta d’Ara Parets ERC va més enllà i es compromet a introduir clàusules per evitar l’escletxa salarial entre homes i dones en els contractes i licitacions que efectuï l’Ajuntament i a establir un protocol d’actuació per evitar la discriminació laboral de les persones LGTBI i dones migrades i racialitzades i apostar públicament per la seva contractació pública i privada, així com per la seva visibilitat.

La portaveu d'Ara Parets ERC i regidora de Feminismes, Transversalitats i LGTBI, Kènia Domènech, ha dit que la moció “vol ser un compromís públic encara més ferm amb les polítiques feministes que l’Ajuntament haurà d’implementar durant tot aquest mandat”.

Segons Domènech “cal exercir la igualtat de manera efectiva en tots els àmbits de la nostra vida”.

Els feminismes es conceben com un factor de justícia social totalment necessari per a la democratització real de la societat i per al benestar de tota la població.