Parets del Vallès

Ara Parets Esquerra Republicana demanarà al Govern Central que faci els canvis legislatius necessaris per utilitzar part del superàvit municipal a la creació d’habitatge públic de lloguer assequible

El Grup Municipal d’Ara Parets ERC ha presentat una moció per tractar en la Junta de Portaveus d’aquest març on insta al Govern Espanyol a modificar la disposició addicional sisena de la Llei 2/2012 i del Decret Llei 10/2019, per tal de treure la limitació de l’ús del superàvit municipal, i així poder constituir un estoc d’habitatge públic de lloguer assequible.

El text va més enllà i també demana al govern de l’Estat a modificar el règim jurídic de la SAREB a través de la modificació de la disposició addicional 7a de la llei 9/2012, per tal que la SAREB cedeixi el 30% d’immobles al lloguer assequible, amb l’objectiu de crear un fons social d’habitatge.

Per Esquerra Republicana “l’accés a l’habitatge ha esdevingut un factor clau de la desigualtat avui dia i davant del lent procés de maduració de les polítiques públiques tendents a incrementar el parc d’habitatge amb algun tipus de protecció pública, cal trobar mecanismes que permetin garantir l’accés a l’habitatge per part de la ciutadania, especialment amb caràcter d’habitatge social mitjançant l’ús de tots aquells actius immobiliaris procedents del rescat bancari”.

Des d’Ara Parets ERC fem un balanç molt positiu de la tasca duta a terme des de la Regidoria d’Habitatge, en mans de la regidora republicana Montserrat Folguera, en els primers 9 mesos de Govern Plural.

La recent campanya per ampliar el nombre de pisos de la borsa de lloguer assequible ha començat a donar resultats i l’objectiu és incrementar la xifra i alhora atorgar ajuts econòmics per a la rehabilitació d’aquells habitatges que posteriorment gestioni l’Oficina Local d’Habitatge.