Parets del Vallès

Obres a la residència Pedra Serrada per poder obrir de nou el centre de dia i poder utilitzar el pati exterior

L’Ajuntament de Parets i la Fundació Sanitària Mollet es preparen per reobrir el centre de dia a partir del setembre.

Abans però caldrà executar els treballs de sectorització de l’equipament amb l’objectiu de separar el centre de dia de la residència.

Les obres, pactades en l’addenda al conveni que es va aprovar en el plenari del 23 de juliol, es tiraran endavant en les pròximes setmanes i coincidiran també amb el condicionament d’un dels patis exteriors de la residència, en desús des de la seva inauguració ara fa 8 anys.

L’alcalde de Parets, Jordi Seguer, ha dit que l’actuació “ha de servir per donar resposta a les nombroses peticions de famílies de Parets que arran de la pandèmia han vist com, de moment, els seus familiars no han pogut continuar utilitzant el centre de dia perquè es va tancar per prevenir els contagis”.

La Fundació assumirà el cost dels treballs de sectorització mentre que el condicionament del pati exterior anirà a parts iguals: l’Ajuntament aporta la mà d’obra i la Fundació Sanitària els materials per pavimentar el pati.

Quan acabin les obres i abans de reobrir el centre de dia, la Fundació Sanitària Mollet haurà de demanar autorització al CAT Salut per poder obrir el centre de dia, que compta amb 40 places.

Totes dues actuacions s’han inclòs en l’addenda al conveni que també preveu l’arranjament de les filtracions d’aigua que pateixen les cobertes de la residència que tenen algunes de les habitacions dels residents.

De fet, la darrera modificació de pressupost va incloure consignació econòmica per tirar endavant aquesta actuació abans de final d’any.

L’ampliació del centre de dia i la millora de l’aire condicionat per més endavant

L’evolució de la pandèmia condicionarà els calendaris d’altres actuacions com l’ampliació de 20 places al centre de dia, una intenció política que es manté perquè “volem que els nostres avis i àvies que estan a la residència centre de dia, així com els seus treballadors i treballadores, tinguin les millors condicions per viure-hi o per treballar-hi”, ha dit l’alcalde.

També s’està pendent d’una valoració econòmica per tal d’instal·lar aire condicionat a les habitacions de la residència, una altra de les actuacions que hi ha pendents des de fa temps.