Parets del Vallès

Notícia

Ara Parets ERC demana una comissió informativa monogràfica sobre el projecte de millora d'ADIF a l'estació de tren

Ara Parets Esquerra Republicana ha sol·licitat la convocatòria d'una comissió informativa de l'Àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament de Parets per tal que es doni compte del projecte de millora per l'estació de tren de Parets del Vallès, que pretén tirar endavant ADIF de manera imminent.

La petició del grup republicà arriba després que la setmana passada el Govern espanyol autoritzés el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a licitar –a través d'ADIF- el contracte d'obres de remodelació de les estacions de la línia R3 de Rodalies de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga, pas previ al desdoblament de la via entre Parets i la Garriga.

El contracte té un valor de 18,4 milions d'euros i un termini d'execució aproximat de 28 mesos.

Segons ha informat la premsa comarcal, el projecte de remodelació de les quatre estacions consisteix principalment en l'ampliació i adequació de les andanes fins als 210 metres, un fet que permetria la parada de trens CIVIA de 5 cotxes amb doble composició.

També se substituiran els passos de vianants entre andanes existents per uns altres passos inferiors adaptats a persones amb mobilitat reduïda, amb escales i ascensors.

Una altra de les actuacions previstes consistirà en l'adequació de la plataforma de maniobres de les vies de les estacions a la nova configuració funcional del projecte de duplicació de l'R3 i també es renovarà la superestructura de via i s'adequarà el sistema d'electrificació a la nova configuració.

Les millores anunciades, a través de la premsa per part del Ministeri, no parlen en cap cas del projecte de nova estació de tren i de park & ride que el Govern Plural va negociar fins a la presentació de la moció de censura per part de Sumem Esquerres i el PSC.

Per tot plegat, Ara Parets ERC vol conèixer quina és la situació actual de les negociacions entre l'Ajuntament de Parets, ADIF i la Generalitat per signar el conveni que ha de permetre tirar endavant el projecte de nova estació de tren i d'un park & ride al nostre municipi.

Una actuació valorada en més de 9 milions d'euros i que el Govern Plural va negociar fins a la presentació de la moció de censura.

La proposta de conveni contemplaria una aportació municipal de més de 2,3 milions d'euros pels tres pròxims pressupostos, ja que ADIF i Generalitat haurien d'aportar la resta.

De fet, aquesta inversió juntament amb els 2,5 milions euros que PSC i Sumem pretenen destinar al projecte del riu Tenes "hipotecarien" les finances municipals al govern resultant de les eleccions municipals de 2023.

A tot això, cal sumar-hi els 2,2 milions que caldrà destinar per construir el nou institut-escola, inversió, però que l'Ajuntament recuperarà en un 90% gràcies al conveni previst amb el Departament d'Educació de la Generalitat.

L'exalcalde de Parets, Jordi Seguer, considera de vital importància el projecte "d'aparcament dissuasiu" a l'estació de tren i la nova estació: "per Esquerra Republicana és prioritària la millora de l'estació i el seu entorn, encara que hàgem d'aportar 2,3 milions d'euros. Molt més que el projecte del riu Tenes, on no ens entra al cap que es vulguin destinar prop de 3 milions d'euros i més quan han sorgit veus crítiques entre els sectors ecologistes sobre les actuacions que s'han dut a terme des de les Regidories d'Urbanisme i Medi Ambient".

Seguer ha anat més enllà: "Pensem que no hi ha un consens a la població sobre l'actuació que es vol fer al riu i no ens agraden les crítiques que han sortit sobre la possible destrucció de l'hàbitat de moltes espècies i de les accions de la maquinària en la llera del riu. Cal obrir un debat molt més profund, però la regidora responsable s'ha tancat en banda des del primer dia i no ha permès cap ingerència".