Notícia
Ara Parets ERC demana una comissió informativa monogràfica sobre el projecte de millora d'ADIF a l'estació de tren
La petició del grup republicà arriba després que la setmana passada el Govern espanyol autoritzés el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a licitar –a través d'ADIF- el contracte d'obres de remodelació de les estacions de la línia R3 de Rodalies de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga, pas previ al desdoblament de la via entre Parets i la Garriga.
El contracte té un valor de 18,4 milions d'euros i un termini d'execució aproximat de 28 mesos.
Segons ha informat la premsa comarcal, el projecte de remodelació de les quatre estacions consisteix principalment en l'ampliació i adequació de les andanes fins als 210 metres, un fet que permetria la parada de trens CIVIA de 5 cotxes amb doble composició.
També se substituiran els passos de vianants entre andanes existents per uns altres passos inferiors adaptats a persones amb mobilitat reduïda, amb escales i ascensors.
Una altra de les actuacions previstes consistirà en l'adequació de la plataforma de maniobres de les vies de les estacions a la nova configuració funcional del projecte de duplicació de l'R3 i també es renovarà la superestructura de via i s'adequarà el sistema d'electrificació a la nova configuració.
Les millores anunciades, a través de la premsa per part del Ministeri, no parlen en cap cas del projecte de nova estació de tren i de park & ride que el Govern Plural va negociar fins a la presentació de la moció de censura per part de Sumem Esquerres i el PSC.
Per tot plegat, Ara Parets ERC vol conèixer quina és la situació actual de les negociacions entre l'Ajuntament de Parets, ADIF i la Generalitat per signar el conveni que ha de permetre tirar endavant el projecte de nova estació de tren i d'un park & ride al nostre municipi.
Una actuació valorada en més de 9 milions d'euros i que el Govern Plural va negociar fins a la presentació de la moció de censura.
La proposta de conveni contemplaria una aportació municipal de més de 2,3 milions d'euros pels tres pròxims pressupostos, ja que ADIF i Generalitat haurien d'aportar la resta.
De fet, aquesta inversió juntament amb els 2,5 milions euros que PSC i Sumem pretenen destinar al projecte del riu Tenes "hipotecarien" les finances municipals al govern resultant de les eleccions municipals de 2023.
A tot això, cal sumar-hi els 2,2 milions que caldrà destinar per construir el nou institut-escola, inversió, però que l'Ajuntament recuperarà en un 90% gràcies al conveni previst amb el Departament d'Educació de la Generalitat.
L'exalcalde de Parets, Jordi Seguer, considera de vital importància el projecte "d'aparcament dissuasiu" a l'estació de tren i la nova estació: "per Esquerra Republicana és prioritària la millora de l'estació i el seu entorn, encara que hàgem d'aportar 2,3 milions d'euros. Molt més que el projecte del riu Tenes, on no ens entra al cap que es vulguin destinar prop de 3 milions d'euros i més quan han sorgit veus crítiques entre els sectors ecologistes sobre les actuacions que s'han dut a terme des de les Regidories d'Urbanisme i Medi Ambient".
Seguer ha anat més enllà: "Pensem que no hi ha un consens a la població sobre l'actuació que es vol fer al riu i no ens agraden les crítiques que han sortit sobre la possible destrucció de l'hàbitat de moltes espècies i de les accions de la maquinària en la llera del riu. Cal obrir un debat molt més profund, però la regidora responsable s'ha tancat en banda des del primer dia i no ha permès cap ingerència".