Parets del Vallès

Ara Parets ERC demana al Govern que no contracti grups musicals que difonen un missatge masclista o discriminatori

El Grup Municipal d’Ara Parets ERC ha presentat una moció per tractar en el Ple Ordinari de maig per aconseguir “uns espais d’oci lliures de violència patriarcal”.

El text de la moció recorda que darrerament s’ha posat de manifest amb més intensitat l’existència de violències sexuals que han estat denunciades públicament, com ara el cas de les agressions dels darrers sanfermines a Pamplona. Tot i l’atenció mediàtica d’aquestes agressions en grans esdeveniments, la violència patriarcal es manifesta de forma quotidiana també en els espais d’oci més reduïts.

La comprensió d’aquestes violències és fonamental per executar mesures de prevenció i abordatge que combatin els estereotips de gènere i que promoguin un nou plantejament de les relacions sexoafectives.

D’aquesta manera, elements com el consum d’alcohol, l’aforament massiu d’alguns esdeveniments, la des responsabilització que els individus poden experimentar dins el grup o unes actituds considerades falsament com a permissives per part de les dones, de cap manera poden ser elements per justificar les diferents formes de violències sexuals, fruit de la cultura de la violació.

La moció demana que des de l’Ajuntament de Parets es refermi la condemna a totes les formes de violències sexuals que pateixen les dones i reconèixer el dret de les dones a viure sense violència patriarcal i posar tots els mitjans al seu abast per eradicar-la.

Entre les propostes incloses en el text presentat hi ha dur a terme campanyes específiques de prevenció i denúncia de qualsevol mena de violència patriarcal durant les celebracions al municipi, com a hores d’ara ja duen a terme algunes ciutats de Catalunya.

També es vol garantir que en els espais d’oci de Parets (concerts, festes majors, etc.) no es fomentin les actituds patriarcals, evitant la contractació de tots aquells artistes que difonen un missatge masclista o discriminatiu cap a qualsevol col·lectiu de persones.

Alhora es demana que es continuï treballant per integrar les violències sexuals als circuits i protocols de violència patriarcal existents al municipi i a la comarca per tal que puguin detectar de forma efectiva aquest tipus de violència i atendre per recuperar i reparar les dones que l’han viscuda.

Per últim, Ara Parets ERC vol que el consistori impulsi campanyes de sensibilització i prevenció per fomentar unes relacions igualitàries basades en el respecte i el diàleg i lliures de tot tipus de violència patriarcal i que fomentin l’empoderament de les dones.

En la passada festa major tant Ara Parets com diversos col·lectius de joves van criticar la contractació de grups que van utilitzar el llenguatge sexista en les seves actuacions al parc la Linera.