Parets del Vallès

Ara Parets ERC assegura que l’opinió dels veïns de Can Riera i Can Vila-rosal sobre l’EIN de Gallecs ‘ha de ser vinculant’

Els tres regidors del Grup Municipal d’Ara Parets ERC s’han reunit en les darreres setmanes amb una representació dels veïns de Can Riera i Can Vila-rosal per valorar les conseqüències de la Proposta de Resolució sobre l’espai rural de Gallecs, aprovada el passat 29 de març al Parlament de Catalunya.

Durant la trobada els regidors republicans van recollir les preocupacions dels veïns i veïnes de la zona que no veuen clars quins són els avantatges de formar part de l’EIN.

En canvi assenyalen que hi ha massa inconvenients per acceptar la proposta d’incorporar els terrenys dels dos barris a l’àmbit protegit de Gallecs.

La proposta de resolució, presentada al Parlament per Catalunya sí que es pot, defensava el posicionament de la Plataforma en Defensa de Gallecs que veu amb bons ulls l’ampliació de l’EIN Gallecs tant a Can Riera com a Can Vila-rosal.

Ara bé la proposta aprovada deixa molt clar que “sense el consens del territori i sense que hi hagi acord entre totes les parts implicades” l’ampliació de l’espai protegit de Gallecs no tirarà endavant.

Per això el text assenyalava que era necessari un procés participatiu i una consulta entre els veïns abans que s’hagi de pronunciar el ple de l’Ajuntament de Parets.

El portaveu d’Ara Parets ERC, Jordi Seguer, assegura que “el nostre grup ha estat, està i estarà al costat dels veïns de Can Riera i Can Vila-rosal. La seva opinió ha de ser vinculant, si veuen que formar part de l’EIN té més inconvenients que no pas avantatges s’ha de respectar la seva opinió”.

Per Seguer, la celebració d’una consulta entre els veïns que resideixen a la zona sobre l’ampliació de l’EIN Gallecs ha de servir per fer públic el seu posicionament. A més, una consulta amb un resultat àmpliament contrari a l’ampliació donaria encara més força al veïnatge de Can Riera.

Ara Parets ERC té molt clar que en cas que aquesta qüestió es porti al plenari  municipal donarà suport al posicionament que adoptin els veïns. Actualment els terrenys de Can Riera estan qualificats de ‘no urbanitzables’ dins del Pla General d’Ordenació Urbana.

Els tres regidors republicans que van assistir a la reunió amb els veïns de Can Riera i Can Vila-rosal valoren molt positivament la bona recepció de l’associació per la Gestió Sostenible del Territori de Parets, una nova entitat creada el 2016 amb l’objectiu de millorar i protegir la riquesa del barri de Can Riera.

Al marge del debat sobre l’EIN Gallecs, Ara Parets ERC demana major implicació de l’Ajuntament per resoldre les necessitats d’aquest barri del municipi.