Parets del Vallès

Notícia

Front comú dels grups polítics de l’oposició per evitar l’enderroc de la masia Can Volart de Parets

Ara Parets ERC, Sumem Parets, Nova Opció per Parets i Ciutadans han demanat a la Generalitat de Catalunya que faci marxa enrere i no enderroqui la masia de Can Volart, tal com preveu el projecte de millora de la carretera C-17, aprovat en els darrers mesos.

La masia, inclosa dins del Catàleg del Patrimoni Local com a Bé Cultural d’Interès Local, és un emblema de la C-17 ja que simbolitza l’entrada a Parets.

Els quatre grups consideren que “si s’ajusta el traçat de la via no caldria enderrocar-la”.

A l’espera d’un replantejament per part del Govern Català, l’oposició ha anunciat de la posada en marxa d’una campanya de recollida de signatures entre els veïns/es del municipi per “salvar aquesta casa a quatre vents que encara està en bon estat”.

Vulneració del Pla General de Parets

El projecte de millora i condicionament de la C-17 entre Parets i Lliçà d’Amunt vulnera el Pla General d’Ordenació Urbana de Parets.

En l’al·legació presentada l’oposició recorda que el planejament actual “preveu traslladar la C-17 al costat del Circuit de Montmeló i deixar l’actual via com una carretera de connexió entre polígons”.

Alhora denuncien que a l’entrada principal de Parets per l’avinguda Francesc Macià es formarà un ‘scalextric’ afegint tres rotondes més, quedant un enllaç de dimensions i afectacions considerables.

Ara Parets ERC, Sumem Parets, NOPP i C’s lamenten la passivitat del Govern de la Sociovergència, ja que aquest enllaç –si s’executa tal com està- seria el més potent de la C-17 sortint de Barcelona i “té tots els números per tal que la carretera interpolar passi per aquí”.

El portaveu d’Ara Parets ERC, Jordi Seguer, s’ha mostrat molt sorprès pel canvi d’actitud de l’alcalde Mingote (PSC) que en una comissió informativa al juny va denunciar el disseny de les noves rotondes i posteriorment va donar per bo el projecte en la visita que el conseller Rull va fer a Parets a final de juliol.

Defensa de l’Eix del Tenes

Tot i que els grups de l’oposició consideren que la construcció del tercer carril de la C-17 és necessària per l’elevat trànsit que suporta aquesta via, assenyalen que l’Ajuntament hauria d’apostar per la construcció de l’Eix del Tenes –amb reserva de sòl al Pla General- una carretera paral·lela al riu que descongestionaria la C-17 i seria una alternativa a la interpolar.

L’Eix del Tenes entre Parets i Lliçà d’Amunt ordenaria la part oest del polígon Llevant donant façana a un conjunt indústries, permetria un passeig fluvial que seria un pas endavant en la recuperació de l’entorn del Tenes.