Parets del Vallès

Front comú d’Ara Parets ERC, Sumem Parets, NOPP i Ciutadans per aturar la subhasta de l’edifici de l’antiga escola bressol el Petit Cirerer

Els quatre partits, que sumen 8 dels 17 regidors del plenari, han presentat al·legacions conjuntes per paralitzar la licitació de la subhasta pública del solar de 406 m2, ubicat al carrer Batista i Roca número 7, on antigament estava ubicada l’escola bressol municipal el Petit Cirerer.

El solar compta amb una edificació en mal estat de 118 m2 però que segons la qualificació del Pla d’Ordenació Urbana es podria arribar a una superfície construïda màxima de 324 m2.

Ara Parets ERC, Sumem Parets, NOPP i Ciutadans han demanat que es revisi el peritatge en l’expedient de la subhasta “perquè el valor de 66.705 euros del solar no coincideix amb el valor del cadastre que és de 154.557 euros ni amb els valors de mercat existents a Parets”.

Els quatre grups pensen que l’Ajuntament no té cap necessitat de vendre patrimoni, ja que no té una situació econòmica preocupant i lamenten que el valor de sortida de la subhasta “sigui inferior al del valor cadastral”.

Alternatives a la venda del solar

En les al·legacions els grups de l’oposició conclouen que es podria destinar aquest solar a altres usos com ‘habitatges de protecció oficial, dones que pateixen violència de gènere o persones sense sostre que puntualment necessitin un lloc on viure’.

Alhora Ara Parets ERC, Sumem Parets, NOPP i Ciutadans qüestionen els valors cadastrals que s’estan aplicant actualment a Parets, “ja que podríem tenir el padró d’urbana inflat dues vegades i mitja”.

El termini per a presentar al·legacions ha finalitzat aquest dijous a la mitjanit.

Des d’Ara Parets ERC pensem que “cal aturar el procediment i que es busquin altres usos al solar, des de socials fins a destinar-lo a seu d’algunes entitats o nous equipaments municipals”.

El portaveu Jordi Seguer considera que l’Ajuntament no hauria de tenir tanta pressa en  licitar la subhasta del solar, quan falta un any per les eleccions municipals: “pensem que un procés participatiu, obert a tota la ciutadania, permetria la recollida de propostes viables econòmicament sobre el futur de l’antiga escola bressol el Petit Cirerer. Seria la millor opció abans que malvendre el solar en una subhasta pública”.