Parets del Vallès

Ara Parets ERC reivindica Jordi Turull en el Ple de nomenament de les Medalles de la Vila 2018

Ara Parets Esquerra Republicana ha expressat el seu malestar en el Ple ordinari d'aquest dijous sobre com s'ha dut a terme enguany l'elecció de les persones que rebran les Medalles de la Vila 2018.

Malgrat que el grup pot estar d'acord que tant les dues persones (Pere Comas i Josep Maria Mauri) com l'entitat esportiva (Handbol Parets) han fet suficients mèrits per rebre la medalla, no compartim la manera com s'ha fet la tria.

El PSC imposa els seus candidats

"Podem expressar de totes totes que el PSC ha imposat els seus candidats, sense tenir en compte els noms proposats per la resta de forces polítiques i sense ni tan sols entrar en un possible debat de si eren o no oportuns. Han votat els seus candidats i han utilitzat la seva majoria de 8 regidors. Mai s'havia produït aquesta circumstància i des d'ERC pensem que no anem pel bon camí", ha dit el portaveu republicà Jordi Seguer.

Reivindicació de Jordi Turull

"Podem estar d'acord o no que Jordi Turull, conseller i pres polític paretà, mereixi la Medalla de la Vila -ja diem des d'ERC que en les circumstàncies actuals està més que justificat- però menystenir totes les propostes presentades i triar noms sense ni tan sols tenir en compte la perspectiva de gènere ens fa encara més crítics", vam afirmar des d'Ara Parets ERC.

Per Seguer "és una llàstima que rebutgessin la proposta d'entregar la Medalla de la Vila al polític paretà Jordi Turull, independentment de si el consideren o no un pres polític. Cap dels regidors que s'asseu avui en aquest plenari pot negar la col·laboració que Turull sempre ha tingut amb aquest consistori però està clar que pel PSC ara no toca fer-ho quan falten menys de sis mesos per les eleccions municipals i té Ciutadans pressionant per aconseguir part del seu electorat".

El portaveu d'ERC anava més enllà: "Vostès han perdut l'oportunitat de fer un acte de justícia, de fer un gest polític ferm davant de la seva família i de part del poble que ho reclama. Però tal com vam veure en la darrera Junta de Portaveus -quan es va negar a demanar l'alliberament i absolució dels presos polítics catalans- no estan per la labor".

Cal replantejar el sistema d'elecció de les Medalles de la Vila

Per tot plegat des d'Ara Parets ERC hem demanat en el Ple que hi hagi un replantejament del sistema d'elecció de les Medalles de la Vila.

Cal obrir fins i tot el procés a la ciutadania per tal que pugui opinar en la decisió final i cal decidir si s'han d'entregar les medalles cada dos anys i/o definir altres criteris.

"Amb aquest sistema no comptin mai més amb ERC, si s'han d'escollir els seus candidats no convoquin a la resta dels grups de l'oposició. Els poden nomenar com fan per altres coses a través d'un decret d'alcaldia -com han fet per organitzar una sortida de dos dies per la gent gran a Cotlliure i d'esquenes a l'oposició- i ja ens faran saber el dia i hora de la seva entrega", va dir Seguer.

Abstenció per respecte a Comas, Mauri i Handbol Parets

La proposta de les Medalles de la Vila va ser aprovada amb els vots a favor del PSC, Sumem Parets i Ciutadans (12), i les abstencions d'Ara Parets ERC, NOPP i PDECAT (5).

El portaveu Jordi Seguer va concloure dient que "si no votem en contra de la proposta és pel respecte que tenim a Pere Comas, Josep Maria Mauri i pel que representa i ha representat l'Handbol Parets, club que el 26 de desembre complirà 64 anys d'història. Alguns dels escollits també van ser proposats per ERC però senyors del PSC aquesta no és la línia ni la manera de triar els reconeixements de les Medalles de la Vila. Reflexionin i si volen continuar amb aquest sistema no comptin amb nosaltres per participar en la tria".