Parets del Vallès

Ara Parets ERC mantindrà la proposta de rebaixa de l’IBI per a la pròxima legislatura

Ara Parets Esquerra Republicana mantindrà el compromís de rebaixar l’Impost de Béns Immobles la pròxima legislatura.

Així ho va assegurar el portaveu Jordi Seguer durant el debat d’aprovació de les ordenances fiscals per al 2019 on ERC es va abstenir.

“Si la nostra força en aquest plenari fos més gran, hauríem prioritzat la rebaixa de l’IBI però no ha estat possible. Aquest és un compromís que mantenim de cara a la pròxima legislatura, i és que molts paretans/es no entenen com es manté l’actual pressió fiscal si el nostre consistori té superàvit en els seus comptes”, va dir Seguer.

Segons Ara Parets cal afrontar la rebaixa en l’IBI i de cara al futur també en alguns supòsits de les plusvàlues. Totes dues propostes s’hauran de debatre en la pròxima legislatura.

En la negociació de les ordenances de 2019, Ara Parets ERC va demanar una rebaixa del 2% de l’IBI, un descens de la pressió fiscal que venia justificat en gran part per la salut dels comptes municipals i per l’increment de la previsió d’ingressos en aquest capítol.

A la pràctica, una rebaixa del 2% de l’IBI significava deixar d’ingressar uns 140.000 euros l’any que des d’ERC “pensem que es podria compensar suprimint moltes despeses supèrflues d’un pressupost que supera els 26 milions d’euros durant el 2019”.