Parets del Vallès

Totes les opinions

Sumem Parets i Ara Parets ERC

Un pas més per protegir Gallecs

El dimecres 29 de Març es va votar al Parlament de Catalunya la Proposta de Resolució sobre l’Espai d’Interès Natural (EIN) de Gallecs. Aquesta moció pretén ser un punt de partida, entre d’altres, per millorar la protecció del territori instant a la Generalitat a Iniciar els tràmits legals necessaris per a la incorporació de l'EIN Gallecs a la Xarxa Natura 2000, incrementar la superfície de l’EIN al terme de Parets incorporant la banda est de la riera seca fins al carrer Sant Jaume, Can Riera i Can Vila-Rossal, assegurar una correcta gestió agrícola dels terrenys reduint els seu impacte, declarar l’EIN com a refugi de fauna i estudiar la finalització de l’activitat de tir al plat.

Kènia Domènech, portaveu regional JERC Vallès Oriental i regidora Ara Parets ERC

'Seguirem defensant Gallecs'

Per a totes aquelles que heu llegit l'article 'No trinxem Gallecs' a Contrapunt, del nostre il·lustríssim alcalde Sergi Mingote, sobre la proposta de resolució (PR) de Gallecs aprovada al Parlament de Catalunya, i pel mateix alcalde: U. Ningú, i dic, NINGÚ, que ha votat a favor d'algun punt de la PR, ha volgut fer passar cap carretera per aquí. Tot al contrari. Estem augmentant la protecció de Gallecs.

Jordi Seguer Romero, portaveu Ara Parets ERC Ajuntament de Parets del Vallès

Votarem i guanyarem

Sovint tots els detractors del referèndum per decidir la independència de Catalunya utilitzen la por com a principal argument per carregar contra el procés que ha de desembocar aquest setembre amb l’obertura dels col·legis electorals i la col·locació de les urnes. En lloc d’oferir propostes alternatives a la construcció del nou país, el govern espanyol i els partits immobilistes que hi donen suport, no es cansen de repetir que amb una Catalunya sobirana els jubilats i jubilades no tindrien garantit el pagament de la seva pensió.

Jordi Seguer, portaveu Ara Parets ERC

'Valors republicans'

Ha estat l’alcalde republicà de Parets més oblidat de tota la història. 86 anys després de la proclamació de la 2a República, pocs recorden que en Manuel Guasch Cortés va ser el primer batlle de Parets d’aquest període, ocupant el poder des del 15 d’abril de 1931, i fins al 13 de gener de 1932. El seu mandat va marcar un punt d’inflexió, ja que va decidir juntament amb el seu govern canviar els noms d’alguns carrers i places per d’altres relacionats amb la República i la Llibertat.

Kènia Domènech, regidora Ara Parets ERC i portaveu regional JERC

Sobre el Consell de Parets

Segons anuncien els mitjans de comunicació, la sociovergència (o sociopedecràcia, digueu-li com vulgueu) crearà el 'Consell de Poble'. Sorprenent, ja que no ho portaven ni a programa, ni consta en el PAM. Sorprenent, també, que agafin els nostres punts del programa; ja que segons elles, tenim maneres de fer diferents. De bones a primeres, els felicitaries oi? Doncs no. L'Il·lustríssim senyor alcalde ha anunciat que serà ell mateix l'encarregat d'escollir les persones 'amb trajectòria' per ocupar aquest lloc, pel poder que li atorga la taula rodona, rollo els tres mosqueters.

Article conjunt d'Ara Parets ERC, Sumem Parets i NOPP

Com contractar amics per cuidar de l’espai públic

L’equip de govern de l’Ajuntament de Parets del Vallès ha acordat en la Junta de Govern del 26 de gener passat, aprovar unes bases que s’anomenen per a la contractació dels servei de seguiment i control dels serveis urbans, via pública i de les obres en equipaments municipals de Parets del Vallès. Aquest anunci tant llarg necessita una traducció. Es tracta ni més ni menys de donar forma legal a un contracte que ja fa anys es va renovant, sota diverses modalitats.

Kènia Domènech, regidora Ara Parets ERC i portaveu regional JERC

Una festa major d'hivern més participativa

No m'atreveixo a dir que és el fracàs més gran de la història de Parets, però sí que és l'error més repetit en la història de la nostra vila. I és que dóna la sensació que any rere any, la Festa Major d'Hivern de Parets s'organitza per complir amb l'agenda municipal. No veuen que els mecanismes de participació ciutadana han avançat i ja no som als anys 90? No veuen que, a diferència de la d'estiu, aquesta no crea un sentiment de pertinença, que el poble de Parets no se la sent seva? I després, qui li interessa, em titlla de destructiva, però jo sóc més de construir alternatives.

Jordi Seguer Romero, portaveu Ara Parets ERC Ajuntament de Parets del Vallès

Parets de Vidre

Una de les millors maneres per tal que la classe política guanyi més confiança i credibilitat entre la ciutadania del carrer és la d’obrir les portes de l’Ajuntament i ser el màxim de transparents. En la darrera campanya de les eleccions municipals, Ara Parets ERC es va comprometre a fer que la Casa Gran de la Vila tingués ‘Parets de Vidre’. Per aquest motiu, fa només alguns dies, vam demanar l’empara al Síndic de Greuges de Catalunya per la manca de transparència del Govern de la Sociovergència paretana.

Kènia Domènech, regidora Ara Parets ERC i portaveu comarcal JERC

'Una reforma inútil'

Moltes gràcies sr. Mingote per pensar en el nostre benestar, però si vol que li digui la veritat; no em cal seure en una cadira que val més de 230€, tenint les que tenim, o si ho prefereix puc portar-me'n alguna de casa. Tampoc cal que ens compensi amb 6.000€ de la nova taula, en aquesta hi estic còmode de debò! I això del parquet flotant, no tinc molt clar encara com va, si haurem de fregar una làmpada, o haurem de xiular perquè floti.