Penedès

Cap de setmana d’actes multitudinaris d’ERC al Penedès

Més de 1.200 persones van assistir a l'acte central a Vilanova amb Raül Romeva, Carles Mundó, Gabriel Rufián i Toni Castellà.
Vilanova, El Vendrell i Vilafranca van celebrar dissabte i diumenge els seus respectius actes centrals de campanya amb un clar missatge de partit: fer front el bloc del 155, l’alliberament dels presos polítics, la recuperació de les institucions i fer la República.

El dissabte al matí, a la Plaça de la Mediterrània de Vilanova, els candidats i candidates comarcals Rut Ribas,  Aurora Carbonell, i Jordi Medina  van compartir cartell, davant d’unes 1.200 persones, amb Raül Romeva, Carles Mundó, Gabriel Rufian i Antoni Castellà.

Aurora Carbonell va obrir l’acte denunciant les eleccions del 21D com a il•legítimes i imposades, i on no hi ha igualtat de condicions, i va destacar la importància de guanyar-les per tal de treure de la presó a l'Oriol, el Quim i els Jordis.

La candidata per la Jerc, Rut Ribas va ser molt crítica amb el govern espanyol i va animar al jovent a anar a votar per tal d’aturar la precarietat, l’exili juvenil i les desigualtats. “El jovent no avalarem més repressió i més foscor al nostre país. El 21D votarem massivament i ho farem per un futur digne, per la llibertat i per la República".

“Malgrat fa un bon dia, “winter is coming" i els caminants sense ànima del PSC, C’s i PP s’apropen per destruir la democràcia i per liquidar la República” amb aquestes paraules iniciava el seu torn el Demòcrata Antoni Castellà i va assegurar que “Al Govern a l’exili, als consellers que han estat a la presó i als valents que encara hi són, els Jordis, el Quim i l’Oriol, els diem que guanyarem, els traurem i farem efectiva la República”.

Gabriel Rufian es va sumar als agraïments pels empresonats polítics i va recordar que ells són l’autèntica dignitat d’aquest país i va clamar que al feixisme no se l’ha d’adormir si no condemnar i destruir.

El candidat i recentment sortit de la presó Carles Mundó va recordar als assistents que Esquerra no és una improvisació si no un partit amb 86 anys d’història i arrelat al territori. Mundó va destacar-ne la fermança amb què s’ ha posat sempre els interessos de la ciutadania per davant del partit,  i que per aquell motiu havíem acabat tants cops amb líders a la presó.

Raül Romeva va apuntar que fer República és apostar per la igualtat, la llibertat i la fraternitat i va denunciar l’existència adormida del feixisme: “Si estava adormit és perquè hi era, perquè no estava mort". Romeva va dedicar unes paraules d’agraïment a Marta Rovira per la seva fermesa i perseverança en el procés i va denunciar l’Estat a no mentir més sobre les acusacions d’odi que recauen sobre els nostres líders: “Si en Junqueras fos aquí diria: "abracem-nos i estimem-nos". Això és violència? Des de quan?", va cloure.

A les 17h s’iniciava l’acte Central de la Jerc a la Plaça Nova del Vendrell amb la regidora Eva Mata que va tenir un record per la figura de Pau Casals com icona de la llibertat del nostre poble.  La candidata Aina Rovira va demanar la mobilització del jovent per defensar la democràcia i va denunciar que Junqueras, Forn i els Jordis continuessin a la presó per defensar la llibertat.

Rut Ribas, va cloure l’acte davant de centenars d’assistents clamant que “el jovent no avalarà més repressió i més foscor al nostre país, el 21D votarem massivament i ho farem per un futur digne, i per la llibertat i per la República".

Diumenge a la tarda es reunien a l’Auditori del Vinseum de Vilafranca Antoni Castellà, Juli Fernandez, Lluïsa Llop i Pere Sabat. Davant de 200 persones els quatre candidats al Parlament van coincidir en el missatge que Esquerra Republicana és la millor garantia per guanyar les eleccions i frenar el bloc del 155 format per PP, el PSC i Ciutadans, alhora que van exigir la llibertat dels presos polítics, entre els quals Oriol Junqueras i van comprometre’s a implementar la República a partir del 21 de desembre.

La candidata comarcal Lluïsa Llop va demanar un vot massiu per la llista liderada per Junqueras perquè “som la garantia de govern fort, la garantia de les polítiques socials, la garantia de lluitar contra la corrupció i la garantia de que no farem passos enrere”.

El candidat Pere  Sàbat, va carregar fort contra els partits que han donat suport al 155, com el PP, “el partit més corrupte d’Europa que té més de 60 casos oberts i 900 imputats, i ells no estan entre reixes!”. Sàbat però va lamentar que el PSC hagi avalat amb el PSOE l’estratègia del PP d’aniquilar les institucions catalanes i va criticar el cinisme d’Iceta de presentar-se com a reconciliador quan “ha estat còmplice necessari pel 155 i que Junqueras estigui tancat a la presó d’Estremera”.

Juli Fernandez, va situar les lleis aprovades pel Parlament com la de pobresa energètica, la d’igualtat entre homes i dones, l’impost a la banca o a l’energia nuclear com a passos imprescindibles per construir un país millor. “Totes aquestes lleis no eren del procés, eren per la gent, per fer un país més just, però els del bloc 155 també les van portar al Tribunal Constitucional perquè no els hi importa la gent”.

Castellà també va situar la candidatura liderada per Junqueras com la més transversal i unitària “hem sumat gent de procedències diverses des de Moviment d’Esquerres, Avancem o Demòcrates i una pila d’independents per fer una llista de país per la República, si algú busca llistes unitàries aquesta és la seva papereta”.

L’acte, que va ser presentat per la regidora Mònica Hill, va ser un clam per l’alliberament dels presos polítics i van ser recordats en nombroses ocasions, a més d’agrair totes les mostres de suport, com els centenars de cartes que s’han enviat als presos com les concentracions diàries que Músics per la Llibertat fan cada dia a 2/4 de 10 de la nit davant l’Ajuntament per reclamar la posada en llibertat de Jordi Cuixart, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i de l’Oriol Junqueras.