ERC Piera

Qui som

Treballar des de la responsabilitat i amb transparència

Des de fa més de 6 anys vaig ser nomenat cap de la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Piera i junt amb un gran equip de dones i homes del poble ens vam posar a treballar per canviar el curs de la història de Piera. Després de tots aquests anys ara podem dir ben alt i clar que estem en disposició de començar a fer-ho i això és ja, de per si, un èxit que evidentment no es pot quedar només aquí.

Aquest grup de dones i homes hem aconseguit que el poble de Piera ens atorgués la seva confiança a les urnes per formar una majoria qualificada i de canvi al nostre Ajuntament. Esquerra, després de valorar profundament els resultats, va voler donar un gir a la política municipal i va decidir formar Govern amb el PSC, després de negociar un programa d’actuacions que creiem que portarà a Piera a mig i llarg termini a ser un poble de referència, no només a l’Anoia si no al que ara anomenem el quart cinturó. Pacte de Govern que portarà al nostre candidat en Jordi Madrid i Roca a l’alcaldia de la nostra vila, la segona part de la legislatura, fita històrica per la nostra formació política.

No hem d’oblidar que després dels darrers sis anys de dura i costosa oposició als despatxos i al carrer, la nostra marca ( ERC ) molt durament castigada pels gegants mediàtics “catalans” i els seus interessos econòmics, no ens va donar cap empenta ans el contrari, però Piera no només ha resistit aquest retrocés electoral a Catalunya, sinó que ha incrementat en percentatge i en regidors la nostra presència al Consistori. Obtenir un empat tècnic amb el PSC i CIU en un poble de més de 15.000 habitants és un èxit de tots els que han treballat en la nostra candidatura i de tots vosaltres que ens heu donat un suport incondicional al llarg dels darrers anys.

La nostra feina però no s’acaba aquí si no que realment ara comença. Esquerra com a partit vetllarà perquè el Govern del nostre Ajuntament compleixi fil per randa el que ens ha promès. Nosaltres, és cert, estem governant, però no és menys cert que els que ens han votat i els que no, volen solucions als seus problemes i com a partit no oblidem ni ho farem mai, que nosaltres som i serem del poble i treballarem al seu costat i si per això hem de criticar o ajudar als nostres governants, els criticarem o els ajudarem en la mesura de les nostres possibilitats, com hem fet sempre.

No volem deixar passar l’oportunitat de comentar, molt per sobre, tot aquest enrenou que han muntat els regidors de la nova oposició sobre si els sous del Govern Municipal són massa elevats o no. Des d’Esquerra només us farem un comentari: al nostre partit no li ha preocupat mai el que cobrin o deixin de cobrar els càrrecs electes perquè d’això ja se n’ocupa hisenda. Ens preocupen molt més, tant ahir com avui, i sobretot ara que tenim càrrecs de responsabilitat, els diners que hisenda no controla i que masses vegades en política s’han traduït en “tractes de favor”, tràfic d’influències, requalificacions de terrenys d’amics i coneguts, comissions il.legals... Aquesta és i ara més que mai serà, objecte del més estricte seguiment.

Des d’aquesta pàgina convido a totes aquelles persones que es vulguin implicar en aquest projecte a sumar-se a Esquerra en la forma i manera que els hi sigui més còmoda, sense complexos, sense por, amb transparència i assumint tota la responsabilitat que comporta pertànyer a l’únic partit on els seus militants poden decidir democràticament el full de ruta que hauran de seguir els seus caps de cartell. Som conscients que avui està de moda ser apolític, però militar amb aquests sectors és precisament una manera de fer política, i la política o l’exercim nosaltres o ens l’exerceix algú altre; tant per tant, nosaltres hem decidit apostar per nosaltres, i tu?

Joan R. Musarro i Bosch
President de la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya