Pla de l'Estany

Entrevista a Francesc Castañer i Campolier

Francesc Castañer i Campolier

" El projecte de IdP entrarà en una nova etapa plena d’energia! "

A les eleccions del 2015 vares accedir a l’Alcaldia amb l’experiència d’haver estat abans regidor, és tal com t’ho imaginaves?

És veritat que havia estat regidor durant 3 mandats però el fet de ser alcalde és molt diferent. Com alcalde ets el primer i últim responsable de les coses que passen a l’ajuntament.

Porqueres és un municipi molt extens i amb necessitats molt diverses. Es difícil de gestionar i d’arribar a cobrir les necessitats de tots els veïns?

La dificultat de Porqueres més que l’extensió és la forma. És difícil fer que els veïns tinguin com a referència els equipaments de Porqueres quan tenen molt més a prop els d’altres municipis. Tot i això estem aconseguint crear un sentiment real d’identitat i és molt important!

Heu pogut fer realitat les propostes que vàreu plantejar-vos a principis de mandat?

En gran part! Estem molt contents. Durant 4 anys realment passen moltes coses i tot i tenir un full de ruta, et surt de tot! La piscina ha estat un èxit total. Ara estem acabant l’ampliació del centre de serveis per a la gent gran. La connexió entre la zona de la carretera de Corts i la plaça Major amb l’Isaac Albèniz començarem aquest any. I a més a més ens hem convertit amb el municipi de la comarca que més recicla! Això gràcies a tots els veïns/es. I sense descuidar els disseminats, aquest és el mandat que hem pogut actuar a més camins rurals.

Mirant al futur... Quines serien les principals línies d’actuació per al municipi?

Porqueres necessita “lligar” la trama urbana. Hem de desenvolupar aquests forats que tenim a la trama urbana per millorar tant en serveis com en circulació i obtenir més habitatge. Per altra banda la natalitat també està baixant i per tant és un bon moment per créixer. Seguir en el desenvolupament de la plaça major i de la zona esportiva.

Què ens pots explicar de la candidatura per a les eleccions vinents?

La candidatura dels Independents de Porqueres combinarem gent que ha estat a l’ajuntament amb gent nova. També hem aconseguit una transversalitat tant en territori com edats i professions. A mi m’agrada molt! Aviat la farem pública.

Finalment, em podries dir 3 adjectius per definir el municipi?

Si hagués de definir Porqueres en tres adjectius, possiblement faria servir: Dinàmic ja que és un municipi amb molta vida associativa. Compromès en causes com el medi ambient, el país. I lluitador perquè tot el que tenim a Porqueres és perquè ens ho hem hagut de treballar molt. Un municipi tan dispers i enganxat a un altre nucli de població que li quadruplica la població fàcilment hagués pogut quedar dissolt.