Esquerra Pla d'Urgell

Junqueras demana a la gent d'ERC del Pla d’Urgell que treballin de valent per la Independència

Oriol Junqueras va assistir dissabte a la 1a Edició de la Nit d’Esquerra al Pla d’Urgell en que es van homenatjar diferents grups municipals i a la militant Dolors Planelles per la seva llarga trajectòria com a militant republicana. El president republicà va reivindicar la independència fiscal i política de Catalunya com a única solució a l’actual crisi econòmica.

Més de 70 militants, regidors i col·laboradors de la Federació comarcal del Pla d’Urgell van celebrar el passat dissabte la Nit d’ERC del Pla d’Urgell amb un sopar a la Sala del Casal de la localitat del Poal. L’acte va comptar, també, amb la presència del president nacional de la formació i eurodiputat Oriol Junqueras i de diversos càrrecs orgànics i electes de la Federació Regional de Lleida.

Durant el sopar es va destacar la tasca de diverses seccions locals i grups municipals de la comarca pels seus èxits electorals i el seu esforç per crear llistes municipals d’ERC; així doncs els homenatjats van ser la candidatura de Miralcamp a les darreres municipals, la secció local de Linyola i la candidatura de Torregrossa, encapçalada pel seu alcalde Josep M. Puig El moment més emotiu de la vetllada va ser, però, el reconeixement de la seva llarga trajectòria com a militant a la secció local de Mollerussa de la senyora Dolors Planelles. Un llarg aplaudiment de tots els seus companys i amics va acompanyar el seu trajecte fins a l’escenari on el mateix Junqueras li va agrair la seva dedicació i perseverança a la ideologia republicana.

En la clausura de l’acte, el president d’ERC va demanar als assistents ‘un gran esforç per continuar treballant, ara més que mai, per assolir la independència fiscal i política de Catalunya com a única solució per a que el nostre país pugui sortir de l’actual crisi econòmica’. Oriol Junqueras va argumentar que ‘en l’actual context de crisis mundial, les actuacions errònies de l’actual govern espanyol i dels seus predecessors estan enfonsant Espanya a la fallida econòmica i, si no es fa res per evitar-ho, la sagnia econòmica a que estan sotmetent continuament a Catalunya arrossegarà també el nostre país a una situació molt més greu que l’actual’

Els guardons que es van lliurar a tots els homenatjats i que s’institucionalitzaran en aquesta vetllada de caire bianual d’Esquerra Republicana de Catalunya al Pla d’Urgell són una rèplica en miniatura del Monument a la Independència d’Arenys de Munt, realitzada per l’escultor de Vilanova de Bellpuig i coautor d’aquesta escultura, Pep Solé.