Esquerra Pla d'Urgell

ERC al Pla d’Urgell aposta per la renovació al Parlament

El Congrés Comarcal d’ERC al Pla d’Urgell, realitzat aquest divendres al vespre, per a elegir els candidats d’aquesta comarca, per a les properes eleccions al Parlament de Catalunya, esdevé una clara aposta per la renovació iniciada fa just un any en el Congrés Nacional de la formació amb l’elecció d’Oriol Junqueras com a president nacional dels republicans.

Els militants del Pla, han escollit a Joan Talarn, com a primer candidat i a Alba Balcells en segona posició, són dues cares noves en el món polític comarcal i provincial. Així doncs, segons el president comarcal, Narcís Romà, ‘amb aquesta elecció responem a una exigència dels homes i de les dones de la nostra comarca de renovació profunda en la classe política actual i d’insuflar saba nova en el joc democràtic en aquest punt decisiu de la nostra història com a país’

Talarn, bellvisenc de 44 anys, és llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, màster en alta funció directiva i funcionari del cos superior de planificació lingüística de la Generalitat de Catalunya. Malgrat el seu activisme en diverses entitats nacionalistes i la seva militància a ERC des de l’any 2003, no ha ocupat fins a l’actualitat cap càrrec de caire polític.

Balcells, de 26 anys, és una jove promesa del món municipalista, llicenciada en ciències polítiques i assessora en temes parlamentaris a la Federació Regional d’ERC, és també en l’actual legislatura regidora al seu municipi de Linyola i portaveu dels republicans al Consell Comarcal del Pla d’Urgell. Un perfil que s’emmotlla perfectament, també, amb l’altra gran aposta pel món municipalista que Esquerra Republicana de Catalunya està duent a terme en aquesta nova etapa.

A banda dels candidats escollits pels militants d'Esquerra del Pla d'Urgell, el Ruben Serrano ha estat escollit per les joventuts d'esquerra republicana(JERC) per representar aquests a la llista de la demarcació de Lleida.

Serrano, de 24 anys i fill de Vallverd, des de ben jove va començar a participar del mòn associatiu del seu municipi, es membre actiu de l'ANC d'Ivars i Vallverd és també actual regidor a l'ajuntament d'Ivars per ERC-AM, treballa com a administratiu, feina que compagina amb els estudis de Cicle Superior d'Administració i Finances per el IOC

Tots tres candidats, especialment el Joan Talarn al qui la federació comarcal ofereix com a possible cap de cartell per a la demarcació electoral de Lleida, com juntament amb els de la resta de candidats de les altres comarques, competiran per les primeres posicions en la llista definitiva dels republicans que es donarà a conèixer després del Consell Nacional del proper 13 d’octubre.