Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

Convocatòria d'Assemblea Local d'ERC Poblenou-Besòs

Benvolgut/Benvolguda, Ens plau convocar-te a la 18a Assemblea Local d’ERC Poblenou-Besòs, que celebrarem el proper dilluns 7 de setembre de 2020, a les 19:00 hores, previsiblement al Casal Roc Boronat (C/Espronceda, 76). L’Assemblea serà prioritàriament en format presencial, o per mitjans virtuals o semi-presencials segons els condicionants sanitaris vinculats a la COVID-19. La ubicació definitiva i/o format final de l’Assemblea s’informarà pels canals oficials amb el marge suficient i necessari, així com qualsevol altra eventualitat o canvi.    Proposta de l’ordre del dia de la 18a Assemblea d’ERC Poblenou-Besòs:   Elecció de la Mesa. Aprovació de l’ordre del dia. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta del congrés anterior (21.01.2019). Informe de la Presidència local sortint. Informe i votació del tancament econòmic 2019 i pressupost 2020. Presentació de candidatures a la Presidència i a la Permanent local. Votació conjunta de la Presidència i la Permanent local. Proclamació de resultats. Torn de paraules. Cloenda.   Us recordem que per poder participar amb dret a vot a la 18a Assemblea d’ERC Poblenou-Besòs cal que els i les militants gaudeixin d’una antiguitat mínima de tres mesos abans de l’Assemblea, així com estar al corrent de pagament una setmana abans de la data de celebració, en aquest cas el 31 d’agost de 2020 i així ha de constar a la llista que la Secretaria Nacional d’Organització posi a disposició de la comissió organitzadora del congrés. Així mateix, per accedir a l’Assemblea i exercir el dret a vot, totes les persones interessades hauran de presentar el corresponent carnet d’Esquerra o DNI. Els simpatitzants i amics d’ERC Poblenou-Besòs, podran participar amb veu però sense vot, així com els i les militants que no compleixin les condicions descrites anteriorment.   Les candidatures a la Presidència i Permanent locals s’hauran de lliurar per escrit a la Comissió Organitzadora com a mínim cinc dies naturals abans l’Assemblea.

Concentració a Wad Ras en suport a Carme Forcadell

El passat dilluns 22 de juny la militància i amics d'ERC ens vam sumar a la convocatòria encapçalada per 'Cap dona en l'oblit' i que va comptar amb el suport de partits i enititats. A les 20h un nombrós grup de gent, on també s'hi van poder veure les regidores d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona Elisenda Alamany i Eva Baró o els diputats José Rodríguez i Eduardo Reyes, es va trobar davant del centre penitenciari de dones de Wad-Ras, al barri de la Vila Olímpica. Entre aplaudiments, proclames i alguns parlaments els assistents vam poder saludar breument a na Carme Forcadell, que en aquell moment entrava de nou a passar la nit al centre. Des dels concentrats se li va transmetre tot el suport i escalf possible. Des d'aquí desitgem la seva llibertat i la de totes les preses polítiques, represaliades i exiliades.

Un Primer de Maig des de casa!

Des d'ERC Poblenou-Besòs ens sumem a aquest 1 de Maig tant diferent dels anteriors reivindicant els nostres drets laborals i destacant tota la feina que queda per fer! Cadascú des de casa seva no hem volgut deixar de reclamar millores laborals i socials per a totes les persones, i difondre-ho amb l'ajuda de les xarxes socials. Avui, malgrat la situació excepcional, celebrem el primer de maig, reivindiquem els drets de la classe treballadora. Per una República del Treball Digne! Manifest de l'1 de Maig d'ERC: https://t.co/aULUQND1wz

ERC Poblenou-Besòs estrena les reunions virtuals!

Continuant amb les mesures previstes per la situació d'excepcionalitat que estem vivint arran de la epidèmia de COVID-19, des de l'Executiva d'ERC Poblenou-Besòs vam acordar el tancament del Casal Roc Boronat i la suspensió de totes les activitats i horaris d'obertura previstos fins a nou avís. No obstant això, la tecnologia ens permet noves vies per a comunicar-nos, i les hem volgut aprofitar. Aprofitant les noves tecnologies, dilluns dia 23 i 30 de març a les 19:30h vam fer les primeres reunions virtuals de Casal. Una oportunitat de poder-nos veure les cares,  saber com està tothom i repassar les darreres notícies i necessitats. També el proper dimecres dia 1 d'abril a les 19h farem una trobada virtual amb un/a càrrec electe del partit, en la iniciativa anomenada "Connectem-nos" impulsada per Seu Nacional. Més enllà d'aquestes eines que anem assajant, i de seguir les recomanacions que es reben per canals oficials, us fem saber que ERC estem a la vostra disposició en tot allò que pugueu necessitar, i que podeu contactar amb nosaltres pels canals oficials (Facebook, Twitter, Instagram) o a poblenou@esquerra.cat. Esperem poder-vos retrobar aviat.

Tancament Casal i suspensió activitats previstes [COVID-19]

De cara als propers dies, i en vistes de la situació d'excepcionalitat que estem vivint arran de la epidèmia de COVID-19, des de l'Executiva d'ERC Poblenou-Besòs hem acordat el tancament del Casal Roc Boronat i la suspensió de totes les activitats i horaris d'obertura previstos fins a nou avís. Esquerra Republicana està preparada i està prenent les mesures necessàries per reduir el risc de contagi per coronavirus. El partit ha implementat un pla de protecció i prevenció del COVID-19, sota les indicacions del Departament de Salut, que es va desplegant en funció de l'evolució de l'emergència sanitària. Front l’auge de la potencialitat del contagi, i atenent les recomanacions de la Generalitat de Catalunya, els republicans han aplicat un seguit de mesures: 1. Esquerra Republicana ha suspès tots els actes públics: - Els actes per omplir la Caixa de Solidaritat a l’Ebre i les Franqueses del Vallès, previstes pel 14 i el 15 de març, respectivament. - La Trobada municipalista de Tarragona, prevista pel 21 de març. - L’acte de commemoració dels 2 anys de repressió, exili i presó a Xerta, previst pel 28 de març. 2. Les reunions internes d’Esquerra Republicana es faran per vídeoconferència o es posposaran. 3. Els congressos convocats arreu del territori es posposen. El Consell Nacional donarà instruccions per a tornar-los a activar quan sigui oportú. Més enllà d'aquestes mesures, i de seguir les recomanacions que es reben per canals oficials, us fem saber que ERC estem a la vostra disposició en tot allò que pugueu necessitar, i que podeu contactar amb nosaltres pels canals oficials que trobeu més avall o al 679795216 (President). Esperem poder-vos retrobar aviat.

Omplim la Caixa de Solidaritat; Vermut i activitats infantils a Poblenou!

Esquerra Republicana contribueix a la causa de les persones represaliades. Aquest cap de setmana, els republicans han organitzat parades arreu del territori amb un doble objectiu: per una banda, visibilitzar l’impacte de la repressió de l’Estat espanyol i, per altra banda, contribuir a la Caixa de Solidaritat. Des de les instal·lacions, militants i voluntaris han fet una crida a la participació, animant la gent a fer aportacions i facilitant el sistema de donacions. En el cas d'ERC Poblenou-Besòs, vam organitzar diumenge 23 a la Rambla del Poblenou una parada amb vermut solidari i activitats infantils, que va permetre recaptar gairebé 300€ per a la Caixa de Solidaritat. Només amb un cap de setmana, els republicans han recaptat gairebé 10.000 €, i amb les diferents campanyes que han dut a terme, ja sumen un total de més de 700.000 € recaptats. Totes les donacions es destinen íntegrament al fons solidari per cobrir les fiances de centenars de represaliats i represaliades amb causes obertes. Esquerra va muntar prop d’un centenar de parades en diferents municipis, repartit per comarques de tot Catalunya: Alt Empordà, Alt Penedès, Alt Pirineu, Anoia, Bages, Baix Besos, Baix Ebre, Baix Llobregat, Barcelona, Cerdanya, Girona, La Segarra, Moianès, Montsià, Noguera, Osona, Pallars Jussà, Ribera Ebre, Ripollès, Segrià, Tarragonès, Urgell, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Visita al Museu d'Història de Catalunya

Aquest diumenge des del Casal Roc Boronat hem organitzat una nova sortida cultural, en aquest cas hem visitat el Museu d’Història de Catalunya. Aprofitant que des de fa uns mesos es troba al museu la exposició temporal sobre la Vaga de la ’La Canadenca’, un nombrós grup de persones ens hem trobat per a descobrir com es va arribar a la jornada laboral de 8 hores i el paper cabdal de la lluita obrera en l’adquisició de drets laborals.   Posteriorment també hem visitat l’exposició permanent del museu, tot fent un recorregut des de les primeres poblacions que es van establir a Catalunya fins al segle XXI, tot passant per les diferents etapes, des de la romanització al feudalisme, la industrialització i la Guerra Civil. Amb el bon dia i el sol que ens ha acompanyat hem acabat la jornada al terrat del museu. Apunta’t com a amic/ga per a rebre informació de les nostres activitats: Fer-se amic/ga

[Informació] La 'Grossa' del Casal!

El passat 31 de desembre es va cel·lebrar el sorteig de la 'Grossa', sorteig on el Casal Roc Boronat va participar amb la venda de participacions. La bona sort ha fet que un petit pessic del premi hagi caigut al Poblenou-Besòs! Aquells que hagin sigut afortunats poden procedir al cobrament de l'import del premi (3,5€), resultat de la terminació -45 del primer premi, coincident amb un dels números jugats. Caldrà passar per l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (C/Espronceda, 76), amb la participació original, en l'horari habilitat que podeu trobar a continuació: Horari (del 14 de gener a 13 de febrer): Dilluns: 19:30 a 21:00h Dimarts: 17:00 a 19:00h Dimecres: 17:00 a 19:00h En cas de dubtes o preguntes podeu contactar-nos a: poblenou@esquerra.cat

Netegem la platja!

El passat diumenge 26 de gener ens vam sumar des del Casal Roc Boronat a la iniciativa veïnal sorgida per a netejar les platges dels nostres barris. Un dia assoleiat va acompanyar al grup de persones d’ERC Poblenou-Besòs que des de les 10h i fins ben entrat el migdia van posar mans i esquena en retirar de la platja de la Mar Bella totes aquelles coses que els humans hi aboquem. Ja sigui pel vàter, al riu o al mar directament, innombrables residus, especialment plàstics i tovalloletes higièniques van a parar als oceans i a les nostres platges, afectant greument la biodiversitat que hi habita. Des d’ERC Poblenou-Besòs hem aportat el nostre petit gra de sorra, retirant de la sorra el que el mar ens ha retornat, però el més important és la nostra actitud en el dia a dia. Més avall trobareu als enllaços alguns consells sobre com actuar de manera responsable amb el planeta. Enllaç reciclatge i residus: Sobre residus i com gestionar-los: enllaç