Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

ERC Poblenou-Besòs estrena les reunions virtuals!

Continuant amb les mesures previstes per la situació d'excepcionalitat que estem vivint arran de la epidèmia de COVID-19, des de l'Executiva d'ERC Poblenou-Besòs vam acordar el tancament del Casal Roc Boronat i la suspensió de totes les activitats i horaris d'obertura previstos fins a nou avís. No obstant això, la tecnologia ens permet noves vies per a comunicar-nos, i les hem volgut aprofitar. Aprofitant les noves tecnologies, dilluns dia 23 i 30 de març a les 19:30h vam fer les primeres reunions virtuals de Casal. Una oportunitat de poder-nos veure les cares,  saber com està tothom i repassar les darreres notícies i necessitats. També el proper dimecres dia 1 d'abril a les 19h farem una trobada virtual amb un/a càrrec electe del partit, en la iniciativa anomenada "Connectem-nos" impulsada per Seu Nacional. Més enllà d'aquestes eines que anem assajant, i de seguir les recomanacions que es reben per canals oficials, us fem saber que ERC estem a la vostra disposició en tot allò que pugueu necessitar, i que podeu contactar amb nosaltres pels canals oficials (Facebook, Twitter, Instagram) o a poblenou@esquerra.cat. Esperem poder-vos retrobar aviat.

Tancament Casal i suspensió activitats previstes [COVID-19]

De cara als propers dies, i en vistes de la situació d'excepcionalitat que estem vivint arran de la epidèmia de COVID-19, des de l'Executiva d'ERC Poblenou-Besòs hem acordat el tancament del Casal Roc Boronat i la suspensió de totes les activitats i horaris d'obertura previstos fins a nou avís. Esquerra Republicana està preparada i està prenent les mesures necessàries per reduir el risc de contagi per coronavirus. El partit ha implementat un pla de protecció i prevenció del COVID-19, sota les indicacions del Departament de Salut, que es va desplegant en funció de l'evolució de l'emergència sanitària. Front l’auge de la potencialitat del contagi, i atenent les recomanacions de la Generalitat de Catalunya, els republicans han aplicat un seguit de mesures: 1. Esquerra Republicana ha suspès tots els actes públics: - Els actes per omplir la Caixa de Solidaritat a l’Ebre i les Franqueses del Vallès, previstes pel 14 i el 15 de març, respectivament. - La Trobada municipalista de Tarragona, prevista pel 21 de març. - L’acte de commemoració dels 2 anys de repressió, exili i presó a Xerta, previst pel 28 de març. 2. Les reunions internes d’Esquerra Republicana es faran per vídeoconferència o es posposaran. 3. Els congressos convocats arreu del territori es posposen. El Consell Nacional donarà instruccions per a tornar-los a activar quan sigui oportú. Més enllà d'aquestes mesures, i de seguir les recomanacions que es reben per canals oficials, us fem saber que ERC estem a la vostra disposició en tot allò que pugueu necessitar, i que podeu contactar amb nosaltres pels canals oficials que trobeu més avall o al 679795216 (President). Esperem poder-vos retrobar aviat.

Omplim la Caixa de Solidaritat; Vermut i activitats infantils a Poblenou!

Esquerra Republicana contribueix a la causa de les persones represaliades. Aquest cap de setmana, els republicans han organitzat parades arreu del territori amb un doble objectiu: per una banda, visibilitzar l’impacte de la repressió de l’Estat espanyol i, per altra banda, contribuir a la Caixa de Solidaritat. Des de les instal·lacions, militants i voluntaris han fet una crida a la participació, animant la gent a fer aportacions i facilitant el sistema de donacions. En el cas d'ERC Poblenou-Besòs, vam organitzar diumenge 23 a la Rambla del Poblenou una parada amb vermut solidari i activitats infantils, que va permetre recaptar gairebé 300€ per a la Caixa de Solidaritat. Només amb un cap de setmana, els republicans han recaptat gairebé 10.000 €, i amb les diferents campanyes que han dut a terme, ja sumen un total de més de 700.000 € recaptats. Totes les donacions es destinen íntegrament al fons solidari per cobrir les fiances de centenars de represaliats i represaliades amb causes obertes. Esquerra va muntar prop d’un centenar de parades en diferents municipis, repartit per comarques de tot Catalunya: Alt Empordà, Alt Penedès, Alt Pirineu, Anoia, Bages, Baix Besos, Baix Ebre, Baix Llobregat, Barcelona, Cerdanya, Girona, La Segarra, Moianès, Montsià, Noguera, Osona, Pallars Jussà, Ribera Ebre, Ripollès, Segrià, Tarragonès, Urgell, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Visita al Museu d'Història de Catalunya

Aquest diumenge des del Casal Roc Boronat hem organitzat una nova sortida cultural, en aquest cas hem visitat el Museu d’Història de Catalunya. Aprofitant que des de fa uns mesos es troba al museu la exposició temporal sobre la Vaga de la ’La Canadenca’, un nombrós grup de persones ens hem trobat per a descobrir com es va arribar a la jornada laboral de 8 hores i el paper cabdal de la lluita obrera en l’adquisició de drets laborals.   Posteriorment també hem visitat l’exposició permanent del museu, tot fent un recorregut des de les primeres poblacions que es van establir a Catalunya fins al segle XXI, tot passant per les diferents etapes, des de la romanització al feudalisme, la industrialització i la Guerra Civil. Amb el bon dia i el sol que ens ha acompanyat hem acabat la jornada al terrat del museu. Apunta’t com a amic/ga per a rebre informació de les nostres activitats: Fer-se amic/ga

[Informació] La 'Grossa' del Casal!

El passat 31 de desembre es va cel·lebrar el sorteig de la 'Grossa', sorteig on el Casal Roc Boronat va participar amb la venda de participacions. La bona sort ha fet que un petit pessic del premi hagi caigut al Poblenou-Besòs! Aquells que hagin sigut afortunats poden procedir al cobrament de l'import del premi (3,5€), resultat de la terminació -45 del primer premi, coincident amb un dels números jugats. Caldrà passar per l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (C/Espronceda, 76), amb la participació original, en l'horari habilitat que podeu trobar a continuació: Horari (del 14 de gener a 13 de febrer): Dilluns: 19:30 a 21:00h Dimarts: 17:00 a 19:00h Dimecres: 17:00 a 19:00h En cas de dubtes o preguntes podeu contactar-nos a: poblenou@esquerra.cat

Netegem la platja!

El passat diumenge 26 de gener ens vam sumar des del Casal Roc Boronat a la iniciativa veïnal sorgida per a netejar les platges dels nostres barris. Un dia assoleiat va acompanyar al grup de persones d’ERC Poblenou-Besòs que des de les 10h i fins ben entrat el migdia van posar mans i esquena en retirar de la platja de la Mar Bella totes aquelles coses que els humans hi aboquem. Ja sigui pel vàter, al riu o al mar directament, innombrables residus, especialment plàstics i tovalloletes higièniques van a parar als oceans i a les nostres platges, afectant greument la biodiversitat que hi habita. Des d’ERC Poblenou-Besòs hem aportat el nostre petit gra de sorra, retirant de la sorra el que el mar ens ha retornat, però el més important és la nostra actitud en el dia a dia. Més avall trobareu als enllaços alguns consells sobre com actuar de manera responsable amb el planeta. Enllaç reciclatge i residus: Sobre residus i com gestionar-los: enllaç

Finalitzen les obres al Casal Roc Boronat!

Les vacances de Nadal no han estat excusa per a deixar de fer feina, ans al contrari! Des del Casal Roc Boronat hem aprofitat els dies de menor activitat per a fer un rentat de cara al nostre local, seu d’ERC Poblenou-Besòs. En primer lloc es va procedir a desmuntar i protegit tot el mobiliari i objectes, i posteriorment els operaris van instal·lar el nou sostre de pladur, una actuació que ja feia anys que es veia necessària. Ja al 2020, els voluntaris del Casal han dedicat nombroses hores a arreglar forats i esquerdes, i a pintar el sostre i les parets. Més hores s’han esmerçat encara posteriorment a deixar-ho tot net i endreçat, i així poder començar les reunions els dies 12 i 13 de gener en una seu renovada! Podeu venir a visitar-nos en l’horari que trobareu a l’enllaç: Agenda

Visitem el Museu del Disseny!

La tarda del passat diumenge 1 de desembre vam visitar el Museu del Disseny, que es troba dins del Disseny HUB, a la Plaça de les Glòries. Va ser una visita de dues hores, però que en podrien haver estat moltes més si un s’atura a totes les explicacions i textos. Una oportunitat per conèixer diferents col·leccions, com la del vestit o la d’arts decoratives, o també la dels objectes quotidians. Va ser sobretot una tarda per a descobrir com han avançat certs dissenys, o la rellevància del disseny en el nostre dia a dia. Us convidem a anar-hi!

#FuturEnTintaLila al Poblenou-Besòs

Des del Casal de Poblenou-Besòs hem aprofitat aquest diumenge per a sumar-nos a la campanya #FuturEnTintaLila que va sorgir a la tardor de 2018, quan la Carme Forcadell, des de Mas d'Enric, va explicar que sempre ha escrit les cartes a l'exterior amb un bolígraf de tinta lila. Un dia, quan se li va acabar, el va llençar. I una estona després, va veure com una companya reclusa que l'havia recuperat de la paperera intentava escriure-hi, sense gaire èxit. Quan la Carme li va preguntar què feia, ella li va respondre que volia, com ella, escriure "en tinta feminista". Així que aquell Nadal va demanar una caixa de bolígrafs liles per a repartir-los entre totes les companyes de reclusió. Des d'ERC Poblenou-Besòs volem fer un tribut a la Carme i a la Dolors, les nostres preses, i a la resta d'exiliades i represaliades. Volem reivindicar-les a través d'aquesta campanya, posant per escrit el nostre desig d’una societat que visqui en igualtat i regalant bolígrafs de tinta lila, perquè totes les persones, especialment les dones, escrivim sobre el nostre futur, sobre el feminisme, sobre la República i sobre nosaltres, en tinta lila.   Des d'ERC Poblenou-Besòs ens hem sumat aquest diumenge a la campanya #FuturEnTintaLila, per a reivindicar les preses i exiliades i defensar l'apoderament femení i una societat més igualitària!