Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

Esquerra Republicana força l’aprovació del projecte de gestió pública de Palo Alto en benefici del teixit associatiu

Esquerra Republicana assoleix un acord amb el govern municipal que facilita el vot favorable a la Comissió d’Economia i Hisenda del grup republicà i en benefici del teixit associatiu del barri i del districte de Sant Martí.   Després de l’abstenció en anteriors votacions, la regidora Trini Capdevila ha celebrat que finalment s’hagin “resolt parcialment” els elements que dificultaven l’acord amb el govern municipal per a una nova gestió de l’espai fabril de Palo Alto.    “Des de la pressió del teixit associatiu i Esquerra Republicana hem aconseguit que Palo Alto tingui una gestió i una participació majoritàriament pública, garantint que el 55% dels espais estaran gestionats per l’Ajuntament de Barcelona”, ha remarcat Capdevila.   Amb l’objectiu d’oferir “espais dignes” per al teixit associatiu, Capdevila ha destacat que el projecte permetrà a la Comissió d’Equipaments del Poblenou ocupar “les instal·lacions previstes per a aquest ús a Palo Alto i a una de les naus del recinte de l’Escocesa”.   Davant l’acord assolit amb el govern municipal, la regidora d’ERC ha demanat que a partir d’ara es treballi per formalitzar els acords “amb la màxima celeritat” i votar definitivament el projecte.

Ja és al carrer el nou número de 'La Xemeneia', la revista del Poblenou-Besòs!

Ja tenim aquí el nou número de La Xemeneia del Poblenou – Besòs! Ja en van 9 de revistes, que ens mantenen informats sobre els temes que més preocupen als nostres barris. Com a element informatiu dinàmic la revista està sotmesa als canvis que ocorren en l’actualitat de la ciutat i del país, i tots sabeu que no són pocs. És per atendre aquest doll d’actualitat que hem preferit posposar una mica l’aparició d’aquest número i encabir, aquest cop en 16 pàgines, tot allò essencial que ha esdevingut en els darrers mesos. En aquesta edició, ens apropem d’una manera crítica i propositiva a temes d’interès general com l’habitatge, el transport públic, l’educació, el comerç de proximitat; repassem l’actualitat política amb la presentació de la candidatura a l’alcaldia de Barcelona de l’Ernest Maragall, les idees força d’ERC per avançar cap a la República, i una carta del Conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència. Fem una ullada a Palo Alto, a l’Eix Besòs i al problema de contaminació acústica i ambiental de la zona del Fòrum entre moltes altres qüestions d’interès veïnal. Tot això sense oblidar-nos de l’activitat que el casal d’ERC Poblenou-Besòs ha estat realitzant incansablement aquesta tardor i cabussant-nos també en el coneixement històric dels nostres barris i entitats amb articles sobre el Cànem i una entrevista a l’Arxiu Històric del Poblenou. També hem reservat un espai per a la campanya que en defensa dels drets LGTBI+  ha realitzat el Jovent Republicà, per fer posar accent sobre la violència masclista. Com veieu pràcticament no ens hem deixat res al tinter. Esperem que aquest nou exemplar de La Xemeneia del Poblenou - Besòs sigui realment del vostre interès. Podeu aconseguir el vostre exemplar al Casal Roc Boronat (C. d'Espronceda, 76) o al nostre web prement aquí: (enllaç revista PDF)

16 anys esperant la finalització del Passeig Marítim

Una antiga reivindicació dels veïns del barri de Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou és la urbanització de l’últim tram del passeig marítim, entre Bac de Roda i el Fòrum, que encara segueix pendent. Fa dos anys es va aprovar a l’Ajuntament una proposta d’ERC per la finalització del projecte, on demanàvem finalitzar la urbanització de l’últim tram del passeig per ordenar els usos, permetre el gaudi de l’espai per part dels ciutadans, dotant l’àrea d’activitat i atractiu per a la gent. Exigíem a la Comissió d’Urbanisme redactar el projecte i establir un calendari per a l’execució de les obres, i ara que s’acaba el mandat el Govern Municipal encara no ha complert amb allò que es va aprovar. Defensem que la prolongació del Passeig Marítim permetrà recuperar espais de trobada i de lleure per a la ciutadania i afavorirà a la creació de l’anella de carrils bicis al voltant de Barcelona. Després de 16 anys creiem que ja s’està fent massa tard en completar el passeig, deixant degradar-se una àrea amb molt de potencial. La desconnexió d’aquest passeig respecte dels barris propers, l’escassa il·luminació i la manca d’un espai adequat pels vianants durant tants anys creiem que ja no és admissible i seguirem insistint a l’Ajuntament que li retorni aquest espai a la ciutadania.

17a Assemblea Local d’ERC Poblenou-Besòs

Benvolgut / benvolguda, D’acord amb els Estatuts d’ERC, em plau convocar-te a la 17a Assemblea Local d’ERC Poblenou-Besòs que celebrarem el dilluns 21 de gener de 2019 a les 18.50 hores a la Sala d’actes de la biblioteca  de Can Saladrigas, carrer del Joncar, 35. Amb la següent proposta d’ordre del dia:  Elecció de la Mesa. Aprovació de l’ordre del dia. Aprovació de l’acta anterior. Informe econòmic, presentació del pressupost de 2019 i votació. Informe de la Presidència sortint i votació. Presentació de candidatures a la presidència de la Secció Local. Votació a la presidència de la secció Local. Proclamació de la candidatura guanyadora. Torn de paraules. Cloenda. Us recordem que per poder participar amb dret a vot a l’Assemblea Local cal que estigueu al corrent de pagament una setmana abans de la data de celebració, en aquest cas el 14 de gener de 2019. Els simpatitzants i amics d’ERC Poblenou-Besòs, podran participar amb veu però sense vot. Així mateix us informem que per poder accedir a un càrrec orgànic caldrà estar al corrent del compliment de la Carta Financera. El termini màxim de lliurament de candidatures a la Presidència i Executiva local serà el 14 de gener a les 19:00 hores. Les candidatures és lliuraran presencialment a la Comissió Organitzadora al casal Roc Boronat (Carrer d’Espronceda 76). Aquestes s’hauran d’entregar amb la signatura de conformitat de totes les persones integrants i han d'incloure un programa d'actuació. Per a dubtes o aclariments podeu adreçar-vos a la Comissió Organitzadora. Margarita Serra i Mestre, Marina Delgado i Díez, Valèria Aznar i Sebastià poblenou@esquerra.cat   Atentament,  Jordi Rallo i Casanovas President d’ERC Poblenou–Besòs

Consell Plenari de Districte de Sant Martí

El passat dimarts 27 de novembre es va celebrar la sessió ordinària del plenari del Consell de Districte de Sant Martí, una de les sessions més crítiques amb l’acció de govern municipal que es recorden en els darrers temps. Nombroses entitats veïnals i col·lectius de defensa d’interessos ciutadans del districte van fer sentir el seu malestar pels vaivens en diferents decisions de calat del consistori actual.   Especialment qüestionada va ser la proposició del grup al govern en què es demanava l’aprovació del pacte Cap a un Poblenou amb un 22@ més inclusiu i sostenible. Un pacte que fa una revisió el 22@, llargament demanda pels veïns i veïnes, però que no ha comptat amb una part significativa de les entitats veïnals afectes i que s’ha subscrit sense informar els grups municipals. Excepte el grup de govern, cap grup municipal de districte hi va votar a favor.   Com en totes les sessions plenàries ERC Sant Martí a través dels seus consellers, Lourdes Arrando, Oriol Puig i Sergi Alcón, va presentar les seves proposicions, preguntes i precs que cerquen millorar la vida dels nostres veïns i veïnes i la qualitat dels nostres barris.   En aquesta ocasió es va presentar una proposició perquè el govern torni a posar a l’agenda del districte i al calendari d’inversions per a l’any 2019 les obres de millora del carrer Pallars, entre Marina i Joan d’Àustria, per millorar la seguretat de vianants i donar continuïtat a les voreres adjacents. Aquesta reivindicació llargament sostinguda pels veïns de la zona havia desaparegut de les inversions previstes en aquest mandat al·legant “reajustaments” que no s’expliquen si no és per una retallada pressupostària que el govern del districte es nega a reconèixer.   El grup municipal d’ERC Sant Martí també va presentar, en nom del Jovent Republicà, un prec en què es demanava al govern del districte que faciliti a tots els grups, en el proper plenari de març de 2019, un informe en què hi constin les accions, el calendari i el pressupost de les polítiques de joventut empreses en aquest mandat.

Més de 120 propostes a la jornada participativa del programa electoral!

El passat dissabte, 24 de novembre, una cinquantena d’amics, militants i representants d’entitats dels barris del Poblenou, el Parc i la Llacuna, Besòs i el Maresme, Provençals del Poblenou, la Vila Olímpica i el Front Marítim i Diagonal Mar ens vàrem trobar a Can Gili Nou per treballar les propostes que ompliran de contingut de proximitat el programa per a les properes eleccions municipals. Les jornades varen tenir un format molt dinàmic on totes les persones participants, un cop donada la benvinguda per part de la consellera portaveu d’ERC a Sant Martí, Lourdes Arrando, i la regidora adscrita al districte, Trini Capdevila, es varen dividir en tres grups per, sobre un mapa físic de cadascun dels barri del territori que abasta ERC Poblenou - Besòs, anar situant les propostes de millora, en àmbits com l’espai públic, els equipaments, l’urbanisme, la qualitat ambiental, la cultura, l’educació o les problemàtiques socials. Mentre els participants anaven bolcant les propostes uns relators les sintetitzaven i anotaven. Un cop acabat el treball per grups i després d’una pausa - esmorzar es varen presentar en plenari a tots els participants. En total es varen recollir més de 120 propostes, des d’accions de manteniment d’espais públics molt concrets a iniciatives per resoldre problemes d’abast de districte o ciutat. Per a la cloenda de les jornades es va comptar amb la presència del president d’ERC Barcelona, Robert Fabregat. Des d’ERC Poblenou - Besòs volem agrair especialment a totes les entitats que varen participar d’aquest matí de treball el seu interès i les seves valuoses aportacions. Va ser aquesta participació juntament amb la de militants i amics que ens permet afirmar que aquestes jornades han estat del tot reeixides. Podeu fer les vostres propostes de programa a poblenou@esquerra.cat

Eix Besòs: una proposta republicana des dels barris.

Diumenge 2 de desembre a les 12:00 hores es realitzarà un acte conjunt d’ERC Sant Adrià de Besòs i ERC Sant Martí, amb el suport de les dues seccions locals. L’acte conjunt es realitzarà a la Plaça 25 d’Octubre de Sant Adrià de Besòs. Comptarem amb la participació de l’Ernest Maragall i junts podrem gaudir d’una xocolata popular gratuïta a les 11.45 hores.

Jornada participativa del programa electoral

Us convidem Dissabte 24 de novembre a la Jornada participativa del programa electoral per les properes eleccions municipals de Barcelona. ERC Poblenou-Besòs realitza una  jornada oberta a tothom a les 10:30 hores a Can Gili Nou (Carrer Taulat, 3).

Ernest Maragall omple al Poblenou

El Conseller d’Afers Exteriors va ser el protagonista de la tarda del dilluns al Casal Roc Boronat, seu d’ERC Poblenou-Besòs, on una cinquantena de persones van assistir a les 18:30h per escoltar la seva proposta política per a Barcelona. A la trobada Ernest Maragall va anar desgranant alguns dels que seran els principals els eixos de la seva campanya i com aquests es relacionen amb els que considera que seran grans debats a la campanya de les municipals. Turisme, habitatge, educació i cultura, mobilitat o seguretat van ser alguns dels temes més tractats. Amb gent dreta dins la sala i també fora al carrer, Maragall va respondre les diferents preguntes realitzades pels assistents, on es van tocar des de les millores en accessibilitat a la ciutat fins a les polítiques LGBTI+ i de Drets Civils, passant per temes de sostenibilitat i medi ambient i moltes altres qüestions, totes elles rellevants per la ciutat. Es va aprofitar també per reivindicar des del casal la necessitat d’una bona mobilitat al Poblenou-Besòs, especialment amb la connexió del tramvia i el creixent problema del turisme excessiu als nostres barris. Finalment, convidant a amics militants i simpatitzants a participar a les primàries, una fotografia de família va servir per a tancar l’acte.