Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

La militància escull els seus candidats per al Parlament

El passat dimarts la militància de Sant Martí es va reunir al Centre Cívic de Can Gili, a la Vila Olímpica en Congrés Extraordinari. El motiu de la cita? Escollir els seus candidats per a les llistes d’ERC al Parlament de Catalunya. La primera a parlar va ser na Patrícia Gomà, qui va retirar la seva candidatura a encapçalar la llista d’ERC per motius personals. Posteriorment va ser el torn de les presentació dels candidats a encapçalar la llista d’ERC a Sant Martí, havent-hi només la candidatura de’n Josep Cruanyes, un persona molt coneguda per la seva vessant d’activisme polític, especialment en temes de memòria històrica. Aquest va ser escollit en votació, obtenint una important majoria dels vots. En una segona ronda de presentacions van parlar les persones candidates a la resta de la llista, Meritxell Caralt, Sandra Rodríguez i Joan Carles Canela. En Joan Carles Canela, que va presentar inicialment la seva candidatura la va retirar abans de la votació. El resultats de la votació van atorgar 27 vots a na Meritxell Caralt i 23 vots a na Sandra Rodríguez. Va cloure el Congrés amb les paraules de les persones escollides, un equip de tres que tothom va coincidir en considerar un equip molt plural i amb majoria femenina, representant de professions, perfils i orígens diversos.

Visita a la presó Model

Des d'ERC Poblenou-Besòs hem organitzat una  visita a la Presó d'Homes de Barcelona, la Model, comptant amb la presència del President del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch. Ens han acompanyat 80 persones veïnes dels barris del Poblenou al llarg del recorregut per l'edifici i a l'exposició 13 històries de la Model.  La Model es va començar a construir el 1887 i es va inaugurar el 1904. Al llarg dels seus 113 anys ha estat un reflex de la història de Barcelona i Catalunya. Ara que ha tancar les seves portes, la visita a la presó és un acte de memòria per recordar els que han patit injustament. Donat l'èxit de les dues ultimes visites, organitzarem una última visita el dilluns 23 d’octubre a les 18:00 hores. Si és del vostre interès us podeu pre-inscriure al nostre correu electrònic poblenou@esquerra.cat

Arrenca la campanya de l'1-O al Poblenou!

Ni la pluja ni les amenaces de Rajoy van ser un impediment per als ciutadans que, amb gran entusiasme, van omplir el Centre Moral i Cultural del Poblenou ahir divendres per la tarda. A les 400 persones que van poder accedir a la sala cal sumar-hi unes dues-centes més que van quedar-se a les portes de la sala on es realitzava l’acte.   L’acte va arrencar amb el parlaments introductoris de na Lourdes Arrando, Consellera Portaveu d’ERC al Districte de Sant Martí i de na Patrícia Gomà, Secretària de Relacions amb l’Administració de Justícia de la Generalitat, qui van destacar que “L'1 d'octubre hem d'anar a votar per restaurar la dignitat de tota la gent que ha lluitat per aquest país”. Les va rellevar n’Alfred Bosch, president del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, qui té clar que l’1 d’octubre “hem de triar entre Mariano Rajoy o República Catalana”. Entre grans aplaudiments del públic a tots els i les ponents, va ser posteriorment el torn de na Marta Vilalta, Directora General de Joventut, qui va destacar la feina feta “El Parlament ja va complir, ara és l'hora del poble. I com depèn de nosaltres segur que ho aconseguirem!". Les seves paraules van donar pas a la intervenció de’n Carles Mundó, Conseller de Justícia. Aquest va destacar que el dia 1 "no decidim només si volem deixar de ser una Comunitat Autònoma. L'1-O ens hi juguem la dignitat i la democràcia". Va ser finalment el moment de n’Oriol Junqueras, qui va afirmar que el Govern Espanyol "Amenaça d’intervenir les finances de Catalunya” i que és “ una forma encoberta d'aplicar article 155, dissenyat per liquidar l'estat de les autonomies". Un llarg aplaudiment va finalitzar l’acte, seguit de crits d’”Independència” i “Votarem” els assistents que, un cop fora, van poder gaudir d’un refrigeri al propi Centre Moral.

Acte de Festa Major del Poblenou

En vista de la previsió de mal temps i la impossibilitat de trobar un espai alternatiu per realitzar un sopar per 300 persones, hem decidit, suspendre el sopar popular de festa Major d’ERC Poblenou-Besòs, no hi ha hagut més remei.   Mantindrem l'acte en una nova ubicació: serà al Centre Moral i Cultural del Poblenou, carrer Pujades 176. Començarà a les 19:00 hores i en acabar farem un aperitiu amb copa de cava.

Dos anys del Grup Municipal d’ERC als barris del Poblenou-Besòs

Esquerra Republicana Poblenou-Besòs va celebrar el passat 24 de juliol amb un acte als Jardins de Josep Trueta els dos anys del Grup Municipal d’ERC als barris del Poblenou Besòs en què vàrem fer balanç de les propostes i accions portades a terme pels nostres representants a l’Ajuntament, centrant-nos especialment en aquelles qüestions que tenien a veure amb els nostres barris. En aquest acte vàrem comptar amb la presència i participació de l’Alfred Bosch, president del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona; la Lourdes Arrando, consellera portaveu del districte de Sant Martí; Oriol Puig i Sergi Alcón, consellers de districte de Sant Martí i va estar presentat per Jordi Rallo, president d’ERC Poblenou-Besòs. Ens van acompanyar aproximadament un centenar de veïns del barri, que un cop van acabar les intervencions dels diferents ponents vàren tenir l’oportunitat de fer preguntes i obrir un debat amb els mateixos sobre les qüestions que més importen al barri i sobre les quals ERC va proposar i va donar suport a diverses accions, com les consultes de l’Alberg de la Vila Olímpica i la Superilla del Poblenou; entre d’altres. Un cop va acabar l’acte, es va preparar un pica-pica pels assistents, durant el qual va continuar el debat en un ambient distès i agradable. Aquest acte demostra una vegada més la importància de retre comptes a la ciutadania sobre les accions que es porten a terme al territori i de l’eficàcia de fer una política a peu de carrer per tal de fomentar la participació activa dels veïns en les decisions que es prenen i en la vida política. Seguim fent barri, seguim fent ciutat, seguim fent país.

Fes-te voluntari de la Campanya pel Sí!

El proper 1 d’octubre tindrà lloc el Referèndum d’autodeterminació de Catalunya, i des d’ERC Poblenou-Besòs tenim la determinació de mobilitzar el 100% de les nostres forces per aconseguir que el Sí guanyi als nostres sis barris. Aquest setembre organitzarem un total de 48 parades informatives cobrint la totalitat del territori. Necessitarem 300 voluntàries i voluntaris, per això mobilitzarem a tothom, militants, amics, simpatitzants i col·laboradors; Adaptant la campanya a la disponibilitat de cadascú, però tenint clar que per assolir la independència del nostre país és imprescindible sortir al carrer a guanyar-la. El nostre principal actiu és la mobilització dels recursos humans, de tota la gent compromesa, si cadascú de nosaltres hi dedica almenys unes hores a la campanya més important de totes, aleshores segur que tindrem totes les eines per guanyar-nos la República que volem. La campanya pel Sí al Referèndum depèn de tu, fes-te voluntari!

No aconseguiran escampar la por, no podran vèncer la nostra llibertat.

Comunicat oficial d'Esquerra Republicana de Catalunya Esquerra Republicana condemna sense pal·liatius l'acció terrorista que ha tingut lloc avui a la ciutat de Barcelona i ofereix tot l'escalf i el seu més sentit condol als familiars i amics de víctimes i ferits. Seguint les recomanacions dels cossos de seguretat, aconsellem que tothom es mantingui informat pels canals oficials i lluny de la zona on s'han produït els fets. Esquerra Republicana ha suspès tots els actes previstos per avui. Els responsables d'Esquerra Republicana a la Generalitat i a l'Ajuntament treballen en aquests moments perquè Barcelona recuperi la normalitat com més aviat millor. ERC Poblenou-Besòs s'adhereix al comunicat d'ERC Nacional, Barcelona, 17 d'agost de 2017.

Nova edició de 'La Xemeneia', la revista d'ERC al Poblenou-Besòs!

Ja és al carrer la nova edició revista ‘La Xemeneia del Poblenou-Besòs’! La revista, publicada aquest juliol sent-ne la número 8, inclou temes d'actualitat nacional i local tals com les consultes de la Superilla i l'Alberg, o els preparatius per al Referèndum del proper 1 d'Octubre. S’hi poden llegir també articles sobre els actes i propostes d’ERC als nostres barris. També inclou articles d'Alfred Bosch, Anna Simó i Joan Carles Canela. No us perdeu tampoc les dues entrevistes, a la llibreria 'No Llegiu' i a en Lluis Llach! Prem per accedir a la revista

La Model: 113 anys i una promesa

Esquerra Republicana Poblenou-Besòs va organitzar el passat dilluns 10 de juliol un acte sobre el tancament del Centre Penitenciari d'Homes La Model. Titulat "La Model: 113 anys i una promesa", l'acte va incloure presentacions sobre la història de la presó barcelonina i les oportunitats i projectes als quals ha obert la porta el seu llargament esperat tancament. L'acte va comptar amb la participació de Patrícia Gomà, secretària de Relacions amb l'Administració de Justícia de la Generalitat de Catalunya; Amand Calderó, director de Serveis Penitenciaris; i Agustí Alcoberro, comissari de l'exposició "La Model ens parla. 113 anys. 13 històries" que actualment s'exhibeix a l'antiga presó. A més, ens van acompanyar un mig centenar de veïns i gent interessada en el tema tractat, que van assistir i participar en l'esdeveniment. En acabar les presentacions i intervencions, també va haver-hi un refrigeri i pica pica per als assistents. Es tracta d'un acte complementari a la visita que havíem realitzat prèviament a la presó amb el president del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona Alfred Bosch i uns 80 veïns dels barris del Poblenou-Besòs, que va consistir en un recorregut comentat per l'edifici i la visita de l'exposició de les 13 històries de La Model. A causa de la seva prolongada edat, al llarg dels anys La Model ha anat desenvolupant una història excepcionalment rica. Va començar a construir-se l'any 1887, innaugurant-se el 1904, i els seus 113 anys l'han convertit en un reflex de la història de la ciutat i el país. Ara que ha tancat les seves portes com a presó, la seva visita és un acte de memòria, per exemple per a recordar tots aquells qui van ser forçats a viure injustícies. Atès el gran interès que han despertat tant l'acte com la visita, estem treballant en poder oferir una nova visita en un futur pròxim. Si esteu interessats en visitar La Model, podeu escriure'ns a poblenou@esquerra.cat per a preinscriure-us-hi.