Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

Visitem el Museu del Disseny!

La tarda del passat diumenge 1 de desembre vam visitar el Museu del Disseny, que es troba dins del Disseny HUB, a la Plaça de les Glòries. Va ser una visita de dues hores, però que en podrien haver estat moltes més si un s’atura a totes les explicacions i textos. Una oportunitat per conèixer diferents col·leccions, com la del vestit o la d’arts decoratives, o també la dels objectes quotidians. Va ser sobretot una tarda per a descobrir com han avançat certs dissenys, o la rellevància del disseny en el nostre dia a dia. Us convidem a anar-hi!

#FuturEnTintaLila al Poblenou-Besòs

Des del Casal de Poblenou-Besòs hem aprofitat aquest diumenge per a sumar-nos a la campanya #FuturEnTintaLila que va sorgir a la tardor de 2018, quan la Carme Forcadell, des de Mas d'Enric, va explicar que sempre ha escrit les cartes a l'exterior amb un bolígraf de tinta lila. Un dia, quan se li va acabar, el va llençar. I una estona després, va veure com una companya reclusa que l'havia recuperat de la paperera intentava escriure-hi, sense gaire èxit. Quan la Carme li va preguntar què feia, ella li va respondre que volia, com ella, escriure "en tinta feminista". Així que aquell Nadal va demanar una caixa de bolígrafs liles per a repartir-los entre totes les companyes de reclusió. Des d'ERC Poblenou-Besòs volem fer un tribut a la Carme i a la Dolors, les nostres preses, i a la resta d'exiliades i represaliades. Volem reivindicar-les a través d'aquesta campanya, posant per escrit el nostre desig d’una societat que visqui en igualtat i regalant bolígrafs de tinta lila, perquè totes les persones, especialment les dones, escrivim sobre el nostre futur, sobre el feminisme, sobre la República i sobre nosaltres, en tinta lila.   Des d'ERC Poblenou-Besòs ens hem sumat aquest diumenge a la campanya #FuturEnTintaLila, per a reivindicar les preses i exiliades i defensar l'apoderament femení i una societat més igualitària!

ERC revalida la primera posició als barris del Poblenou-Besòs!

La repetició de les eleccions al Congrés i Senat han deixat als barris del Poblenou uns boníssims resultats per a Esquerra Republicana de Catalunya. La formació republicana ha obtingut de nou la victòria al Poblenou-Besòs, assolint 12.756 vots i un percentatge del 22,7% al conjunt dels sis barris. Aquests resultats situen a ERC com a primera força, superant al PSC en més de 900 vots. També destaca especialment la primera posició d'ERC al Districte de Sant Martí, que relega al segon lloc al PSC. Els sufragis rebuts situen el territori de la Secció Local de Poblenou-Besòs per sobre del resultat d’ERC al conjunt de la ciutat de Barcelona (20,9%). Fent el desglossament per barris trobem que ERC ha estat primera força a quatre dels barris. El Poblenou amb un 27,8% dels vots ha esdevingut el barri amb més vot a ERC de la ciutat; al Parc i la Llacuna, hem obtingut la primera posició amb un 22,6% dels sufragis; Diagonal Mar i el Front Marítim amb un 22,4% i, en darrer lloc, la Vila Olímpica, on ERC ha reunit el 19,8% dels suports. Esquerra Republicana també ha estat segona força a Provençals del Poblenou, amb un 21,8% dels vots (on el PSC ha estat primera força per 133 vots). Finalment els resultats al Besòs i Maresme (15,8%) han estat espectaculars, pujant 0,3 punts percentuals respecte el 28A i obtenint una tercera posició.

Respirem masclismes i ens ennueguem amb micromasclismes

Publiquem un dels documents utilitzats en la sessió formativa sobre micromasclimes realitzada mesos enrere al Casal de Poblenou-Besòs. L’objectiu de la sessió va ser la d’entrar en contacte amb temes de gènere, masclismes i violències. Després de viure amb gran intensitat tota la feina feta el dia 25 de novembre i els consecutius, per la jornada del Dia contra la Violència de Gènere. Diàriament es produeixen exercicis de poder i domini, entesos per la capacitat i/o possibilitat de control sobre la vida o els fets d’altres, per obtenir obediència i el que d’ella se’n derivi. Aquest poder és el de qui exerceix l’autoritat i s’exerceix sobre qualsevol aspecte de l’autonomia de la persona a la que es pretén subordinar. L’objectiu és anul·lar a la dona com a subjecte actiu de llibertat. Sota diferents formes s’imposa una única manera de ser, fer i pensar, basada en minvar la identitat femenina, posant-la al servei de la masculina. Aquesta tirania i control, a vegades disfressada sota actes i comportaments subtils, però no per això menys importants a tenir presents, no només jutgen tot allò femení, sinó que busquen l’oposició al canvi femení. El domini del poder masculí, el masclisme i els seus micromasclismes s’exerceixen tant  a  mans dels homes com de les dones, fins i tot, sense ser conscients de fer-ho. Això es degut a la interiorització del masclisme i de la violència masclista de la societat com quelcom normal/natural. Totes i tots hem de posar de la nostra part per aconseguir, pas a pas, prevenir que les futures generacions no creixin en una societat estructuralment masclista i violenta, i per tant, que no naturalitzin certs comportaments desvaloritzadors i desautoritzadors cap a les dones. Però, aquestes indicacions preventives o actuacions per aturar els micromasclismes i les seves seqüeles, ja les expondrem en una altra ocasió, més propera a la data del 8 de març, Dia de la Dona Treballadora. Expliquem breument els diferents tipus de micromasclismes:   Micromasclismes encoberts: Aquests tenen un caràcter més subtil pel que resulten més invisibles, passant més fàcilment desapercebuts, sent, per tant, més eficaços.

Gràcies per aquesta campanya!

Des que el 31 d’octubre es va donar el tret de sortida d’aquesta campanya electoral – i ja forces dies abans – i fins la matinada del dia 11 de novembre, que l’activitat al casal d’ERC Poblenou-Besòs ha estat frenètica. La feina per aconseguir la setantena d’apoderats que van ser presents als 17 col•legis electorals, l’organització dels actes i les parades per cobrir tots els barris, les anades i vingudes per tenir tot el material necessari i les gestions per acreditar totes les persones que, un cop més, han volgut fer costat a ERC a peu d’urna, ens han dut una feinada considerable.Han estat diverses les parades i nombroses encartellades i repartides de material que s’han fet al Poblenou, el Besòs i el Maresme, al Parc i la Llacuna, el Front Marítim i Diagonal Mar, Provençals de Poblenou i la Vila Olímpica.   Tot plegat en una intensíssima campanya, acompanyada de fets reivindicatius ben remarcables, que fan que encara valorem i agraïm més el compromís de totes aquelles persones que han volgut distreure una o moltes estones per tal d’aconseguir allò que havíem anhelat: ERC primera força al districte, ERC primera força a Barcelona, i ERC primera força a Catalunya. Voluntaris, apoderades, amics, militants i simpatitzants, us mereixeu un monument. Mil gràcies.

Sortida a les Tines de la Vall del Flequer

El passat 6 d’octubre membres del Casal Roc Boronat vam aprofitar les bones temperatures per a fer una nova sortida, aquest cop a les tines de la vall del Flequer. Ubicada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, la ruta permet descobrir el que queda d’una zona vitivinícola on les tines tenien la funció d’emmagatzemar el raïm i fer la primera part de la seva transformació en vi. Els i les assistents vam fer la ruta per la vall, descobrint nombroses tines en el recorregut, i altres elements de l’època com refugis de pedra seca i altres construccions. Posteriorment ens vam traslladar fins a Talamanca on vam poder gaudir d’un bon dinar. Finalment vam tornar a Barcelona, tot pensant i planificant ja la propera sortida!

Orxatada de Festa Major a la Rambla!

Aquest darrer diumenge de festa major, el casal d'ERC Poblenou-Besòs s'ha afegit a la celebració popular convidant tots els ciutadans i ciutadanes, tant els que casualment passejaven per la Rambla com als que s'hi han apropat per acompanyar el seguici de la tradicional cercavila de gegants, a refrescar-se i gaudir de la festa amb nosaltres bevent una mica d'orxata. L'acte ha començat a les 11 del matí amb l'estand informatiu d'ERC i un taller per a infants en què ells mateixos es podien fer una xapa amb el dibuix que més s'estimessin. Ja al migdia per acompanyar-nos en l'orxatada han fet acte de presència Ester Capella, consellera de Justícia, i Jordi Castellana, regidor d'ERC a Barcelona, que han volgut ajudar els voluntaris a servir l'orxata i els fartons. El cert és que ens han anat molt bé algunes mans de més per la gran quantitat de gent que s'ha apropat a degustar la típica orxata del Tio Ché. Amb aquest acte pràcticament diem adéu a la festa fins l'any vinent. Com sempre agraïm la col•laboració de tots els que des de primera hora heu estat al peu del canó per a fer-ho possible, i a tots i totes les que ens heu volgut acompanyar durant aquests dies. Visca la festa major del Poblenou.

Vermut de Festa Major al Casal!

El passat dissabte, 7 de setembre, el casal d'ERC Poblenou - Besòs va voler donar la benvinguda a la festa major del Poblenou convidant militants, amics i veïnes a un vermut al local del carrer Espronceda núm. 76. Tot i estar convocat a les 13h, poca estona després de migdia ja érem una bona colla de gent del Poblenou, i també d'amics del Clot, disposats a iniciar l'aperitiu que havia estat preparat pels i les voluntàries del casal. A més, de bon matí, un grup de valents es va animar a guarnir l'entrada del casal amb unes garlandes festives que juntament amb la carpa del casal, conferien a l'espai un aspecte del tot adient a la celebració. Donem un cop més les gràcies a tots els voluntaris i les voluntàries així com als assistents que han fet possible aquest magnífic inici de festa major.

Visita als carrers de Gràcia en Festa Major!

El passat 16 d’agost ERC Poblenou-Besòs va fer una sortida per visitar els carrers guarnits del barri de Gràcia amb veïns i militants, en plena Festa Major, i visitar els companys de Gràcia. Una manera de celebrar, compartir i sobre tot de viure aquestes festes tant celebrades a Barcelona. Vam poder visitar la majoria de carrers amb decorats, inclosos els que van ser els més premiats com ara Harry Progrés, la Travesseda, Verdi o Mozart. Posterirment, l’acte celebrat davant del casal d’ERC Gràcia vam poder comptar amb breus parlaments de l’Ernest Maragall, de la Consellera de Justícia, Ester Capella i del President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent. Hi ha hagut moments pel record de les persones preses i exiliades així com també es va fer esment dels moments durs que ens tocarà viure aquesta tardor. Des de Poblenou tenim clar que els volem aviat a casa, i que continuarem treballant per la construcció de la República Catalana. Un cop finalitzats els parlaments vam poder gaudir d’un aperitiu on vam poder parlar militants, assistents i amics. Agraïm a totes les persones que ens van poder acompanyar en aquesta jornada festiva i en certa manera reivindicativa.