Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

Orxatada de Festa Major a la Rambla!

Aquest darrer diumenge de festa major, el casal d'ERC Poblenou-Besòs s'ha afegit a la celebració popular convidant tots els ciutadans i ciutadanes, tant els que casualment passejaven per la Rambla com als que s'hi han apropat per acompanyar el seguici de la tradicional cercavila de gegants, a refrescar-se i gaudir de la festa amb nosaltres bevent una mica d'orxata. L'acte ha començat a les 11 del matí amb l'estand informatiu d'ERC i un taller per a infants en què ells mateixos es podien fer una xapa amb el dibuix que més s'estimessin. Ja al migdia per acompanyar-nos en l'orxatada han fet acte de presència Ester Capella, consellera de Justícia, i Jordi Castellana, regidor d'ERC a Barcelona, que han volgut ajudar els voluntaris a servir l'orxata i els fartons. El cert és que ens han anat molt bé algunes mans de més per la gran quantitat de gent que s'ha apropat a degustar la típica orxata del Tio Ché. Amb aquest acte pràcticament diem adéu a la festa fins l'any vinent. Com sempre agraïm la col•laboració de tots els que des de primera hora heu estat al peu del canó per a fer-ho possible, i a tots i totes les que ens heu volgut acompanyar durant aquests dies. Visca la festa major del Poblenou.

Vermut de Festa Major al Casal!

El passat dissabte, 7 de setembre, el casal d'ERC Poblenou - Besòs va voler donar la benvinguda a la festa major del Poblenou convidant militants, amics i veïnes a un vermut al local del carrer Espronceda núm. 76. Tot i estar convocat a les 13h, poca estona després de migdia ja érem una bona colla de gent del Poblenou, i també d'amics del Clot, disposats a iniciar l'aperitiu que havia estat preparat pels i les voluntàries del casal. A més, de bon matí, un grup de valents es va animar a guarnir l'entrada del casal amb unes garlandes festives que juntament amb la carpa del casal, conferien a l'espai un aspecte del tot adient a la celebració. Donem un cop més les gràcies a tots els voluntaris i les voluntàries així com als assistents que han fet possible aquest magnífic inici de festa major.

Visita als carrers de Gràcia en Festa Major!

El passat 16 d’agost ERC Poblenou-Besòs va fer una sortida per visitar els carrers guarnits del barri de Gràcia amb veïns i militants, en plena Festa Major, i visitar els companys de Gràcia. Una manera de celebrar, compartir i sobre tot de viure aquestes festes tant celebrades a Barcelona. Vam poder visitar la majoria de carrers amb decorats, inclosos els que van ser els més premiats com ara Harry Progrés, la Travesseda, Verdi o Mozart. Posterirment, l’acte celebrat davant del casal d’ERC Gràcia vam poder comptar amb breus parlaments de l’Ernest Maragall, de la Consellera de Justícia, Ester Capella i del President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent. Hi ha hagut moments pel record de les persones preses i exiliades així com també es va fer esment dels moments durs que ens tocarà viure aquesta tardor. Des de Poblenou tenim clar que els volem aviat a casa, i que continuarem treballant per la construcció de la República Catalana. Un cop finalitzats els parlaments vam poder gaudir d’un aperitiu on vam poder parlar militants, assistents i amics. Agraïm a totes les persones que ens van poder acompanyar en aquesta jornada festiva i en certa manera reivindicativa.

Recinte fabril de 'La Escocesa', vist des del carrer Bolívia

Entrevistem a Jordi Fossas, president de l’Arxiu Històric del Poblenou (AHPN)

Entrevista realitzada per a la revista 'La Xemeneia del Poblenou-Besòs', on trobareu aquesta entrevista i atres articles. Fa 42 anys d’aquella capsa de sabates amb les fotos recollides per joves, ens podeu fer un breu balanç i un esbós dels reptes? Des del 1976 sembla que ha plogut molt però la història s’escriu almenys en períodes de 20 anys. Tot just acabem el nostre segon període. L’AHPN és un dels primers arxius municipals de caràcter popular i no és fins al 1992 que es comença a “redactar” l’arxiu, a explicar-ne les imatges. El repte que tenim ara és precisament començar a treballar en el que ha passat al Poblenou en els darrers 20 anys.   I en aquests 20 anys com ha contribuït l’AHPN a la documentació de la gran transformació que ha sofert (i encara sofreix) el barri? Som un testimoni no acadèmic però amb la voluntat clara de poder explicar qui som i d’on venim aquesta és la nostra aportació.   Quins temes tracteu en l’actualitat i quins projectes de futur immediat teniu. La nostra revista parlarà del tren  i dels canvis que comportà la seva desaparició del litoral. Una relació comercial i humana de més de 80 anys que s’esvaeix en pocs anys i un espai tan canviat que ja ens costa d’ubicar on era l’estació del Bogatell. La història dels icarians i els anarquistes al barri que resta per ordenar i divulgar; la de la França Xica (l’entorn de Palo Alto)... queda tant!!   Podeu fer un breu relat de la història política del Poblenou? És un barri que neix obrer i beu de totes les ideologies de mitjans del s. XIX on l’anarquisme i el republicanisme, en totes les seves faccions, triomfen. El gran trencament de la Guerra Civil es comença a recuperar amb la clandestinitat sindical, al barri especialment CCOO i el PSUC, que serà llavor del moviment veïnal que arranca a les acaballes de la dictadura. És curiós com el barri segueix apostant per ideals coneguts com és el “federalisme” encarnat en el PSC de Margall.

Visitem el Museu de Can Framis!

Aquest dimecres 19 de juny per la tarda ERC Poblenou-Besòs ha organitzat una activitat cultural. Oberta a la militància i el veïnat, s'ha fet una visita guiada al Museu de Can Framis, seu de l’exposició permanent de la Fundació Vila Casas. Can Framis, que va ser una fàbrica de llana de finals del s.XVIII, propietat de la família Framis, va perdre amb el temps la seva activitat, i ha estat reconvertida ara fa uns anys en un museu d’art contemporani situat al 22@. En aquesta antiga fàbrica profundament reformada hi podem trobar una col·lecció permanent d’artistes catalans o residents a Catalunya, amb obres de Plensa, Guinovart, Tàpies o, sent la única obra anterior a 1950, una pintura de temàtica taurina de Ramon Casas entre d’altres. Acompanyats per els comentaris de la guia, la vintena de militants i veïns han recorregut les tres plantes del museu, aturant-se el les obres més destacades. Una tarda diferent, agradable, que ens ha permès conèixer una mica més del nostre barri i de l’obra artística del país.

Vermut i activitats a la Festa Major del Besòs i el Maresme!

El passat dissabte 15 de juny el casal d’ERC Poblenou-Besòs va ser present a la Festa Major del Besòs i el Maresme amb els veïns i veïnes del barri. La nostra parada, situada a la cruïlla de Rambla Prim amb Llull, una zona de molta afluència de gent, ens va permetre poder parlar amb tothom que se’ns apropava, recollir diners per a al caixa de solidaritat i repartir material i revistes. En aquesta ocasió es van preparar activitats infantils amb molt bona rebuda per part del veïnat més jove. Les activitats van consistir en un taller de ‘pintacares’ i en una taula on dibuixar i que els dibuixos es transformessin en xapes. A partir de les dotze del migdia vam poder gaudir també d’un vermut popular on tothom que s’apropava a la parada va ser convidat. Durant el vermut es va poder conversar tranquil·lament amb el veïnat, intercanviar impressions i recollir tots els seus problemes i dubtes. L’activitat va ser un intercanvi d’opinions i d’interacció amb els veïns, coneixent de primera mà les seves inquietuds. L’acte va concloure passades les dues de la tarda. Gràcies a totes i tots els que vau fer possible, una vegada més, que es pogués realitzar i que fos un èxit.

Resultats històrics d'ERC a les eleccions municipals al Poblenou-Besòs!

Les eleccions a la ciutat de Barcelona, on ERC ha obtingut la victòria, han deixat als barris del Poblenou-Besòs uns molt bons resultats per a Esquerra Republicana de Catalunya. La formació republicana ha obtingut la segona posició al Poblenou-Besòs, assolint 11.900 vots i un percentatge del 22,9% al conjunt dels sis barris, un increment del 109% respecte 2015. Aquests resultats situen ERC com a segona força, a 219 vots del primer partit. Els sufragis rebuts col·loquen el territori de la Secció Local de Poblenou-Besòs per sobre del resultat d’ERC al conjunt de la ciutat de Barcelona (21,35%) en percentatge. Si fem el desglossament per barris trobem que ERC ha estat primera força a dos dels barris. El Poblenou ha esdevingut, amb un 27% dels vots, el segon barri amb més vot a ERC de la ciutat, pujant gairebé 12 punts percentuals respecte 2015 i un 96% en vots totals. A la Vila Olímpica el partit ha obtingut la primera posició amb un 21,6% dels sufragis, i puja 9 punts i un 94% en vots respecte 2015. ERC ha estat segona força a el Parc i la Llacuna, amb un 22,7% del vot, pujant quasi 11 punts i un 111% en vot. El partit ha estat també segona força a Provençals del Poblenou, amb un 22,2%, pujant 11 punts i un increïble 120% de creixement en vot total, i a Diagonal Mar i el Front Marítim amb un 22% i increments similars als de Provençals de Poblenou. Finalment Esquerra Republicana ha estat, amb un 17,2% dels vots, tercera força al Besòs i Maresme i 2a força en algunes de les seves seccions censals. Els resultats han estat espectaculars, pujant 9,9 punts percentuals, amb un increment del 138% dels vots totals respecte 2015. Aquests fantàstics resultats s’han sumat als de la resta de Sant Martí i atorguen a ERC 5 consellers de districte que tindran en aquest mandat, juntament amb els casals del partit, una feina ingent en mantenir i incrementar aquests resultats, i alhora assegurar la millora de la vida i el dia a dia del veïnat de tots els barris.

Acte i vermut solidari a la Rambla del Poblenou!

El dissabte 18 de maig de 2019 el casal d’ERC de Poblenou-Besós va desplegar tot el seu potencial per dur a terme el seu acte central de campanya. Des de primera hora del matí el muntatge de l’escenari, la parada informativa, l’espai per a infants  i del vermut popular en suport a la Caixa de solidaritat va tenir ocupada la militància i els amics de la secció local. Fou a partir de les 11:00 h que va començar l’activitat  enmig d’una Rambla del Poblenou ben concorreguda. A quarts d’una es va començar a servir el vermut popular que va ser molt ben acollit pels veïns, les veïnes, i les amigues i simpatitzants que ens varen acompanyar. Pràcticament a la una del migdia es va donar pas als parlaments de les persones que des dels nostres barris acompanyen la candidatura de l’Ernest Maragall a l’alcaldia de Barcelona. Amb la conducció de l’acte per part de Lourdes Arrando van anar intervenint successivament José Luís Delgado, Carlos Ayala, Pati Sarrias, Àngel Ruiz, i Maria Buhigas. Un cop acabats els parlaments i per cloure el matí es va convidar de nou els i les assistents al refrigeri solidari. No podem sinó qualificar d’èxit l’activitat d’aquest matí de Festes de maig tant per la quantitat de gent que se’ns ha apropat com per les sensacions que novament el contacte amb la ciutadania ens aporten. Gràcies a totes i tots els que ho feu possible.

ERC obté la victòria al Poblenou-Besòs el 28-A!

Les eleccions al Congrés i Senat han deixat als barris del Poblenou uns boníssims resultats per a Esquerra Republicana de Catalunya. La formació republicana ha obtingut la victòria al Poblenou-Besòs, assolint 14.673 vots i un percentatge del 24,6% al conjunt dels sis barris, un increment del 33% respecte 2016. Aquests resultats situen a ERC com a primera força, superant al PSC en més de 200 vots. Els sufragis rebuts situen el territori de la Secció Local de Poblenou-Besòs per sobre del resultat d’ERC al conjunt de la ciutat de Barcelona (23,1%). Fent el desglossament per barris trobem que ERC ha estat primera força a quatre dels barris. El Poblenou amb un 30,5% dels vots ha esdevingut el barri amb més vot a ERC de la ciutat; al Parc i la Llacuna, hem obtingut la primera posició amb un 25% dels sufragis; Diagonal Mar i el Front Marítim amb un 24,8% i, en darrer lloc, la Vila Olímpica, on ERC ha reunit el 24,3% dels suports. Esquerra Republicana també ha estat segona força a Provençals del Poblenou, amb un 21,3% dels vots (on el PSC ha estat primera força per ). Finalment els resultats al Besòs i Maresme (15,5%) han estat espectaculars, pujant 6,6 punts, amb un increment del 74%, obtenint una tercera posició.