Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

ERC obté la victòria al Poblenou-Besòs el 28-A!

Les eleccions al Congrés i Senat han deixat als barris del Poblenou uns boníssims resultats per a Esquerra Republicana de Catalunya. La formació republicana ha obtingut la victòria al Poblenou-Besòs, assolint 14.673 vots i un percentatge del 24,6% al conjunt dels sis barris, un increment del 33% respecte 2016. Aquests resultats situen a ERC com a primera força, superant al PSC en més de 200 vots. Els sufragis rebuts situen el territori de la Secció Local de Poblenou-Besòs per sobre del resultat d’ERC al conjunt de la ciutat de Barcelona (23,1%). Fent el desglossament per barris trobem que ERC ha estat primera força a quatre dels barris. El Poblenou amb un 30,5% dels vots ha esdevingut el barri amb més vot a ERC de la ciutat; al Parc i la Llacuna, hem obtingut la primera posició amb un 25% dels sufragis; Diagonal Mar i el Front Marítim amb un 24,8% i, en darrer lloc, la Vila Olímpica, on ERC ha reunit el 24,3% dels suports. Esquerra Republicana també ha estat segona força a Provençals del Poblenou, amb un 21,3% dels vots (on el PSC ha estat primera força per ). Finalment els resultats al Besòs i Maresme (15,5%) han estat espectaculars, pujant 6,6 punts, amb un increment del 74%, obtenint una tercera posició.

Apoderats, gràcies per ser-hi!

Els bons resultats obtinguts per ERC Poblenou-Besòs a tota Catalunya i especialment als nostres barris han eclipsat, lògicament, un fet totalment remarcable. Durant la jornada electoral del passat 28 d’abril, una vuitantena d’apoderades d’ERC van treballar de valent als 17 col·legis electorals dels sis barris del nostre territori. Mai, a banda del 21D en què concorríem en una situació del tot excepcional, no havíem tingut tants apoderats i, també cal dir-ho, mai aquests havien tingut tanta i tanta feina. El treball immens que varen realitzar aquestes persones des de l’obertura de les seus electorals fins al tancament dels escrutinis fou del tot encomiable. Acompanyar, informar, ajudar i col·laborar en el desenvolupament de tota la jornada, sovint no en les millors condicions d’espai, ni amb el millor coneixement del funcionament general per part dels responsables de l’administració, ni amb l’afluència de votants que, sobretot al matí, va ser torrencial. Res, res va desanimar els nostres voluntaris i voluntàries. A molts ja els vàrem agrair personalment la feina en la celebració dels resultats de diumenge a la nit però és just que fem públic i extensiu el nostre profund agraïment a la resta. 14.673 gràcies.

Provençals del Poblenou, un barri oblidat

En aquesta legislatura, el barri de Provençals ha caigut en l’oblit del govern del Districte i de Barcelona. Fa anys que ERC Poblenou-Besòs, per exemple, reclama solucions sobre el manteniment de la Gran Via, Can Ricart, la obertura dels carrers que falten o temes com el carrer Perú i la seva continuació sota el nom de Paraguai. La manca de seguiment i ordenació del trànsit d'aquest carrer, i del pas de vianants a les sortides dels col·legis -recordem que és concentren uns quants col·legis en aquesta zona-, la manca de manteniment de l’arbrat i jardins, així com, en especial, la manca d’il·luminació, són només algunes de les greus mancances d’aquests dos carrers. Per ajudar a pal·liar-ho, i després de parlar amb el veïnat, com per exemple reunint-nos amb l’Associació de Veïns Paraguai-Perú i el seu president Hilario Cabezas, el prec d’ERC Sant Martí al darrer Plenari del mes de març va ser sol·licitar la remodelació del carrer Paraguai (que va de Josep Pla a Rambla Prim) aprofitant que s’estan fent les obres de la remodelació del tram de Pere IV de la mateixa zona, i així evitar molèsties a la nostra ciutadania. La resposta del Govern va ser la desestimació, es a dir, rebutjar el prec. Com es diria en l’infame judici als nostres presos polítics: “no hay más preguntas señoria”. La Ajuntament de Barcelona necessita més previsió, preparació, experiència, rigor, competència i visió global. Una Capital republicana que transformi, complint i no decepcionant amb promeses incomplertes del “sí” a tot, perquè això no és bona gestió, és populisme. Som-hi!

Sant Jordi a la Rambla del Poblenou!

Qualsevol Sant Jordi és un repte per a les entitats, associacions, forces polítiques i llibreries que omplen els nostres carrers de vida, lluita i és clar, de roses i llibres. Un repte que és encara major si el dia es lleva rúfol, fresc i des de primera hora ens obsequia amb uns ruixats primaverals que podrien haver-nos dut al desànim. No va ser aquest el cas dels i les voluntàries del casal d’ERC Poblenou-Besòs que des de bon matí i fins més enllà de les nou del vespre varen estar al peu del canó per muntar, atendre i desparar l’estand que estava situat a la Rambla del Poblenou, entre Pere IV i Pallars. En aquest Sant Jordi marcat per un campanya electoral múltiple podem dir que la presència d’ERC Poblenou-Besòs ha estat el millor acte central que ens podem imaginar. Tot i que al matí, a causa del temps, als veïns i veïnes els va costar d’atansar-se a la Rambla, ja a partir de migdia es va veure clar que la tarda seria ben concorreguda. Per aquesta diada tant especial, a banda de la parada informativa amb tot el material de campanya i roses, vam desplegar un espai d’activitats infantils on es convidava a mares, pares i infants a gaudir d’una estona amb nosaltres tot fent dibuixos per a emportar, o que convertíem en unes xapes ben acolorides amb motius propis del dia. A més a més, a la tarda s’hi va incorporar una sessió de maquillatge per a infants que va arrodonir la proposta. El resultat de tot plegat: una gernació de gent que s’atansava a la nostra parada. La idea va ser doncs un èxit i ho fou sobretot gràcies a l’esforç de tots i totes les companyes que un cop més han dedicat temps, posat voluntat, esmerçat forces i compartit lluita a peu de carrer. Ens veiem diumenge a les urnes!

Parades als barris de el Besòs i el Maresme i Provençals

El dissabte 6 d’abril va ser un matí intens, de multiparades d’ERC, en el marc de la campanya: "Omplim els carrers de parades republicanes". La secció local de Poblenou-Besòs va fer dos parades, una a la cruïlla del carrer Llull amb Rambla Prim i una segona parada a la Gran Via amb Rambla Prim. Vam comptar amb en Gerard Gómez del Moral, diputat al Parlament de Catalunya, i número 6 de la llista al Congrés dels Diputats en les properes eleccions del 28 d’abril i en Robert Masih Naha senador al Senat d’Espanya i candidat a les llistes del senat a les properes eleccions del 28 d’Abril.   Continuant amb la tasca iniciada el proppassat 24 de novembre, data en la que vam organitzar una jornada amb veïns, veïnes i representants d’entitats dels barris de Poblenou, el Parc i la Llacuna, Besòs i el Maresme, Provençals del Poblenou, la Vila Olímpica i el Front Marítim i Diagonal Mar a Can Gili Nou per treballar propostes que es recolliran al programa per a les properes eleccions municipals on es van recollir 120 propostes de millores dels nostres barris, es manté la  dinàmica de recollir totes les aportacions fetes pel veïnat  pel que fa al manteniment d’espais públic. El cap de setmana següent, dissabte 13 d’abril, vam fer una parada a Gran Via amb Bac de Roda. Vam aprofitar per parlar amb els comerços de la zona així com per recollir totes les propostes dels veïns i veïnes que es van apropar a la parada.

I tu, ja tens el llaç al balcó?

Hola! Tens un balcó poc reivindicatiu? Doncs és el moment de posar-hi un llaç! Des d'ERC Poblenou-Besòs posem a disposició de tot el veïnat dels nostres barris llaços per a guarnir balcons i finestres! Podeu recollir-lo al Casal Roc Boronat (C. d'Espronceda, 76). Horari: - Dilluns de 19 a 21 hores. - Dimarts de 17 a 19 hores. - Dimecres de 17 a 19 hores. - Dijous de 17 a 19 hores. I a la parada de Sant Jordi del proper 23 d'Abril, de 10 a 20h, a Rambla del Poblenou 107.

Passejada d'Ernest Maragall al Besòs i el Maresme

El matí de dimarts 26 de març va ser el moment triat per visitar de nou el Besòs i el Maresme, uns dels barris de l'Eix Besòs on l'acció municipal hauria de ser més present. La passejada va començar amb el candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona visitant el Mercat del Besòs, acompanyat del veïnat, on vam poder conversar amb comerciants i compradors. Posteriorment vam passejar pel barri del Besòs, tot recorrent amb l'Ernest Maragall els carrers Catània, Marsala i Palerm, i visitant alguns dels comerços de la zona. També ens vam poder reunir amb l'Associació de Veïns del Besòs a la seva seu, amb qui es van intercanviar punts de vista sobre diferents problemàtiques del barrri i de la ciutat. Més tard va ser el torn del menjador Gregal, on vam poder veure la ingent tasca realitzada des de 2013. Ja per acabar ens vam trobar amb l'Associació de Veïns del Maresme, on vam tocar temes de carrer i polítiques de ciutat.

Passejada d'Ernest Maragall a Diagonal Mar i el Front Marítim

Aprofitant el bon clima d’un dissabte de març, vam poder passejar amb l'Ernest Maragall pel barri de Diagonal Mar i el Front Marítim. Vam començar al Passeig Marítim, vora el mar, on, acompanyats de l’Associació de Veïns de Front Marítim, vam poder repassar alguns dels deures pendents de la zona, com l'ampliació de les instal·lacions del poliesportiu de la Mar Bella, completar la urbanització de tot el Passeig, que ara és un aparcament lliure, o la situació de “provisionalitat” del camp de l’Agapito, que fa més d’una dècada que dura. Posteriorment ens vam trobar amb el Movimiento Diagonal Mar, amb qui vam parlar de temàtiques com la platja de gossos o el manteniment del parc de Diagonal Mar, on ens vam endinsar. Ja a la parada d’ERC, que durant tot el matí va estar informant el veïnat, escoltant els seus problemes i recollint les seves propostes, vam poder esmorzar. Ho vam fer amb veïns, militants i les entitats, on es va sumar gent d’AireNet i Zona Fòrum, una bona oportunitat per repassar les nostres propostes en polítiques ambientals i energètiques. Posteriorment vam visitar la Torre de les Aigües amb l’Arxiu Històric del Poblenou, amb els qui vam anar fins a Palo Alto tot repassant la història del barri i els recinte fabril. Ja finalment, i prèvia aturada a la xemeneia de la Macosa, on hi ha una exposició fotogràfica sobre Can Girona, vam anar al Casal de Barri de Diagonal Mar, on ens va rebre una nodrida representació de l’Associació de Veïns de Diagonal Mar. Amb ells vam poder discutir sobre alguns reptes del barri, com el solar de Llull o la plaga de xinxes dels plataners, i també sobre educació, sanitat o el paper dels polítics i la política, en un clima distès i agradable.

Passejada de Maragall a la 'superilla i El Parc

La tarda del passat dimarts 12 de març, el candidat d’ERC a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, va realitzar una passejada pel barri de El Parc i la Llacuna, en concret la zona de la ‘superilla’ i l’entorn de Marina-Meridiana, juntament amb els i les candidates del territori. Al llarg de la passejada Maragall va intercanviar impressions així com també va poder recollir inquietuds dels veïns i veïnes de la zona. La passejada va començar a la ‘superilla, el candidat va poder veure la realitat de la zona i els reptes pendents (proposta d'ERC sobre la 'superilla'). A més a més, va poder conversar amb el veïnat i, aprofitant l’avinentesa, també breument intercanviar impressions amb membres del Col·lectiu Superilla al ‘Sopa’, establiment de la zona. Per desplaçar-se des de la ‘superilla’ fins al barri de El Parc el candidat va optar pel tramvia, un dels elements indispensables de mobilitat als barris del Poblenou-Besòs. Ja a Marina es van visitar diversos comerços com ara la papereria ‘Dumbo’, on es va conversar amb la Rosa Garcia, presidenta de l'associació de comerciants del barri, la perruqueria ‘OM’ o la ferreteria ‘Saturn’, on els candidats es van endinsar fins al fons del dens magatzem. En cadascun d’aquests llocs va poder intercanviar impressions sobre els canvis i l’evolució de la zona, segons opinió dels botiguers i de totes les persones que es trobaven en els comerços en aquell moment. La passejada va acabar amb un berenar a la cafeteria ‘De Pa i Xocolata’, situada al carrer Marina, on veïns del barri i diversos membres de l'AVV el Parc van conversar amb l’Ernest Maragall de manera distesa.