Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Totes les notícies

La Model: 113 anys i una promesa

Esquerra Republicana Poblenou-Besòs va organitzar el passat dilluns 10 de juliol un acte sobre el tancament del Centre Penitenciari d'Homes La Model. Titulat "La Model: 113 anys i una promesa", l'acte va incloure presentacions sobre la història de la presó barcelonina i les oportunitats i projectes als quals ha obert la porta el seu llargament esperat tancament. L'acte va comptar amb la participació de Patrícia Gomà, secretària de Relacions amb l'Administració de Justícia de la Generalitat de Catalunya; Amand Calderó, director de Serveis Penitenciaris; i Agustí Alcoberro, comissari de l'exposició "La Model ens parla. 113 anys. 13 històries" que actualment s'exhibeix a l'antiga presó. A més, ens van acompanyar un mig centenar de veïns i gent interessada en el tema tractat, que van assistir i participar en l'esdeveniment. En acabar les presentacions i intervencions, també va haver-hi un refrigeri i pica pica per als assistents. Es tracta d'un acte complementari a la visita que havíem realitzat prèviament a la presó amb el president del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona Alfred Bosch i uns 80 veïns dels barris del Poblenou-Besòs, que va consistir en un recorregut comentat per l'edifici i la visita de l'exposició de les 13 històries de La Model. A causa de la seva prolongada edat, al llarg dels anys La Model ha anat desenvolupant una història excepcionalment rica. Va començar a construir-se l'any 1887, innaugurant-se el 1904, i els seus 113 anys l'han convertit en un reflex de la història de la ciutat i el país. Ara que ha tancat les seves portes com a presó, la seva visita és un acte de memòria, per exemple per a recordar tots aquells qui van ser forçats a viure injustícies. Atès el gran interès que han despertat tant l'acte com la visita, estem treballant en poder oferir una nova visita en un futur pròxim. Si esteu interessats en visitar La Model, podeu escriure'ns a poblenou@esquerra.cat per a preinscriure-us-hi.

El govern municipal s'ho repensa i farà la segona fase del túnel de Gran Via com demanava ERC

El govern municipal de BeC i PSC ha canviat, sembla ser, d'opinió i aprofitarà el nou concurs per a les obres de Glòries per a realitzar també la segona fase del túnel fins a Rambla del Poblenou, tal i com demandaven les associacions de veïns de la zona. Aquest canvi millorarà la mobiltat de la zona i la relació entre els barris dividits per la Gran Via. Una proposició d'ERC del passat mes de maig reclamava ja al Plenari de Sant Martí les actuacions que ara es realitzaran. En aquell moment Barcelona en Comú es van abstenir, juntament amb el PSC i les CUP, sent aprovada la proposició amb el vot favoralbe de la resta de partits. Alfred Bosch ha celebrat en roda de premsa la notícia, tot destacant que "ara el que esperem és que es liciti el més aviat possible, ja que de moment sabem com s'aturen unes obres, i el que volem veure és com es reprenen, tot això es dilatarà i demanem la màxima velocitat possible" Adjuntem a continuació la proposició realitzada per ERC al Consell Plenari del Districte de Sant Martí del passat mes de maig: "Refermar el suport del Consell Plenari de Sant Martí amb el Compromís per Glòries.   Aprofitar la suspensió de les obres i la nova licitació per tal d’instar la tinència d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat i BIMSA a projectar i licitar el túnel des de Padilla/Castillejos a Rambla de Poblenou/Sant Joan de Malta, en tot el seu recorregut, tal com està establert al Compromís per Glòries i demanaven les associacions de veïns i veïnes que el conformen en el seu comunicat publicat el passat dia 25 d’abril de 2017.   Instar igualment a la tinència d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que no s’aturin la resta d’actuacions previstes en la superfície de la plaça (equipaments, habitatge públic, etc.) i que en la mesura que sigui possible s’accelerin aquestes actuacions.    Donar trasllat d’aquest acord a la tinència d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, BIMSA i als membres que conformen la Taula del Compromís per Glòries.

ERC demana un nou informe a la Síndica sobre el macroalberg de Vila Olímpica

Esquerra Republicana ha demanat aquest matí a la Síndica de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, un nou informe sobre el macroalberg de 440 places de la Vila Olímpica, després que l'Associació de Veïns hagi aportat nova informació sobre el cas. Tal com han explicat els propis veïns, les obres del projecte d'alberg s'han aturat per segona vegada "per raons de seguretat i salut laboral fins que marxin de l'edifici les persones que en fan ús". En aquest sentit, la declaració responsable presentada per l'empresa promotora afirmava que no hi havia inquilins, quan la realitat indica que hi habiten treballadors de l'Institut de Mercats de Barcelona. El portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Coronas, ha assegurat que hi ha evidències suficients per tal que la Síndica pugui emetre un nou informe sobre el projecte. "Els veïns disposen d'informes jurídics que no s'han tingut en compte, per exemple contradiccions pel que fa a la ventilació de l'edifici".    El republicà ha denunciat també la Comissió sobre l'Alberg de la Vila Olímpica exigida pels veïns i per ERC s'ha tancat en fals. "El govern Colau va donar per finalitzada la Comissió sense cap informe de conclusions firmat per un responsable polític", ha explicat Coronas, que ha reclamat al govern que "torni a convocar la comissió".  El portaveu d'ERC ha recordat que els 3 projectes que van posar sobre la taula en la negociació del PEUAT (l'Hotel Drassanes, Hotel del Rec Comtal i Alberg de Vila Olímpica)  "s'ha demostrat que eren del tot justificats". En el cas de l'Hotel Rec Comtal, la fiscalia ha demanat a l'Ajuntament que revisi el procés urbanístic. ERC, de fet, va forçar la setmana passada una auditoria externa sobre el projecte un cop vistes les irregularitats que presenta el cas.

Barcelona impulsarà una Oficina de Mediació a la franja del Besòs a proposta d'ERC

La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania i Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat una proposició d'Esquerra Republicana que insta el govern a impulsar una prova pilot consistent en una Oficina de Mediació i Denúncia per afavorir la convivència a la franja del Besòs. La proposta preveu que intervinguin a l'Oficina agents de la Guàrdia Urbana i, si s'escau, de Mossos d'Esquadra aixó com un grup de mediadors. El portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Coronas, ha recordat que "la franja del Besòs és una de les més problemàtiques pel que fa a activitats indegudes a l'espai públic". (Continua llegint)

Visita a la presó Model amb l'Alfred Bosch

Des d'ERC Poblenou-Besòs hem organitzat una visita a la Presó d'Homes de Barcelona, la Model, comptant amb la presència del President del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch. Ens han acompanyat 80 persones veïnes dels barris del Poblenou al llarg del recorregut per l'edifici i a l'exposició 13 històries de la Model.   La Model es va començar a construir el 1887 i es va inaugurar el 1904. Al llarg dels seus 113 anys ha estat un reflex de la història de Barcelona i Catalunya. Ara que ha tancar les seves portes, la visita a la presó és un acte de memòria per recordar els que han patit injustament.   Donat l'èxit de la visita estem pensant d'organitzar-ne una altra. Si és del vostre interès us podeu pre-inscriure al nostre correu electrònic poblenou@esquerra.cat

Aprovada per unanimitat la demanda d'un lloc al barri per a l'Espai Subirachs

Des d’ERC Poblenou-Besòs hem instat en el darrer plenari de districte a l’ICUB i l’Ajuntament de Barcelona per tal que conjuntament amb el Govern de Sant Martí negociïn amb els hereus de Josep Maria Subirachs, cèlebre escultor i fill del barri del Poblenou, una ubicació definitiva per a la col·lecció de l’autor. La proposta ha estat aprovada per unanimitat de tots els grups polítics.   El nostre agraïment a tots consellers/conselleres @Bcn_SantMarti que han votat a favor la proposta presentada per @lourdesg2a @ERCPoblenou https://t.co/8917G2JiQS — Espai Subirachs (@EspaiSubirachs) 5 de juliol de 2017 Demanem en coherència amb els vots a aquesta proposta i a una que es va realitzar a ll'Ajuntament el passat desembre, que es trobi el més aviat possible una ubicació definitica a Can Ricart, Can Saladrigas, la futura Casa de les Lletres o d'altres espais. La cessió de la col·lecció particular a la ciutat és una voluntat de l’artista i la seva família que, en veure’s dificultada per la manca de voluntat municipal, ha optat per habilitar de forma temporal l’Espai Subirachs (C/Batista, 6), exposició amb nombroses obres que es pot visitar gratuïtament (consultar horaris al web http://www.subirachs.cat ).

Manifest 28 de juny

Ara fa 40 anys, el 26 de juny de 1977, més de 5000 persones es van manifestar a La Rambla de Barcelona en la que va ser la primera manifestació de l’Orgull LGTB del nostre país. Aquesta marxa, organitzada pel Front d’Alliberament Gai de Catalunya, reivindicava la derogació de la “Ley de Peligrosidad y Rehabilitación Social”, una llei franquista destinada a la repressió i el càstig de les persones homosexuals. Aquesta mobilització prenia el relleu als fets d’Stonewall, que es van produir 28 de juny de 1969 quan el col·lectiu LGTBI de Nova York va sortir al carrer i es va rebel·lar contra els abusos policials, en el que es considera l’inici de la lluita pels drets de les persones LGTBI. Després de molts anys de lluites, el col·lectiu LGTBI ha assolit de manera desigual el reconeixement dels seus drets arreu del món. No podem oblidar que en molts països l’homosexualitat és perseguida i castigada, fins i tot amb la pena de mort, i que molts  estats no disposen encara de cap  marc legislatiu que  protegeixi els drets d’aquestes persones en casos d’homofòbia i discriminació. Al nostre país s’han produït importants avenços durant els darrers anys, gràcies a la voluntat política dels diferents governs i sobretot al treball incansable del teixit associatiu LGTBI. Catalunya va ser pionera amb l’aprovació de la Llei 11/2014 contra la LGTBIfòbia i darrerament també s’ha aprovat la Llei pels Drets de les Persones LGTBI de les Illes i la Llei pel Dret a la Identitat i l’Expressió de Gènere del País Valencià. Un marc legislatiu que contribueix a l’equiparació legal del col·lectiu LGTBI i li proporciona noves eines per lluitar contra l’homofòbia que encara persisteix a la societat. Un exemple d’això és la campanya transfòbica d’Hazte Oir, que gràcies a la Llei 11/2014 es va poder aturar, impedint la circulació del seu bus pel Principat, o les recents declaracions homòfobes del bisbe de Solsona i d’un docent de Lleida.

La campanya pel Sí dóna el tret de sortida al Poblenou

El passat dissabte 20 de maig el Poblenou va acollir un acte en què Esquerra Republicana va llençar la precampanya pel Sí al referèndum previst per a l’1 d’octubre. Més de 400 persones van assistir a l’esdeveniment, que va ser cobert pels mitjans de comunicació municipals, nacionals i estatals.   L’acte va comptar amb activitats per als més petits, pinta cares i una batucada abans de les intervencions dels líders i representants del partit assistents, entre els quals s’hi comptava el president d’ERC Oriol Junqueras.   Joan Carles Canela, secretari d’Organització d’Esquerra Republicana Poblenou-Besòs, va introduir l’acte, que llavors va passar a ser presentat pel portaveu nacional de les JERC Pau Morales i la portaveu de les JERC Poblenou-Besòs Valèria Aznar.   Durant la seva intervenció, Junqueras va afirmar que "volem posar el futur de la nostra gent en les seves pròpies mans i no en mans d'aquells a qui la nostra opinió no els importa".   Per això va comprometre’s a fer "tot el que estigui a les nostres mans perquè la gent pugui votar en un referèndum". I, de cara a aconseguir-ho, va reivindicar el rol dels “demòcrates del No”, que “també són dels nostres perquè compartim amb ells la defensa de la democràcia”   Per la seva banda, Alfred Bosch, president del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, va reivindicar la necessitat de la ciutat de passar a ser la capital d’una nova República, per poder així aconseguir “més i millors hospitals, escoles i infraestructures, i per lluitar contra la pobresa energètica i els desnonaments”.   Bosch també va voler destacar el paper les consultes ciutadanes sobre la Superilla del Poblenou i sobre l’alberg de la Vila Olímpica: "Defensem les consultes a nivell local perquè tenim l'obligació d'escoltar la ciutadania".   També van intervenir l'alcalde de Sabadell Juli Fernández, l'alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts Maite Aymerich, el primer tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Badalona Oriol Lladó i l'alcaldessa de Montgat Rosa Funtané, que van relatar els esforços dels representants d’ERC en el dia a dia municipal per a ajudar la ciutadania malgrat les traves que sovint es troben a nivell estatal.

Intervenció d'ERC al plenari de Districte sobre la superilla del Poblenou

Intervenció de na Lourdes Arrando, Consellera Portaveu d'ERC, al plenari extraordinari sobre la superilla i la consulta veïnal. "Nosaltres començarem dient que Esquerra volem felicitar el govern de la ciutat: El volem felicitar per la seva capacitat de generar conflictes on no hi són...i aquest és el motiu pel qual avui ens trobem aquí, per la seva incapacitat d’arribar a acords, vostès han generat un conflicte amb els veïns i veïnes. Esquerra no som sospitosos de no recolzar les superilles, això no és qüestionable, per tant, si tenen temptació de fer aquest discurs ja els dic que no colarà. Nosaltres sí que estem a favor del concepte, ho hem demostrat en el passat, fins i tot donant suport a les seves accions, en el present i ho farem en el futur. Cal dir que la superilla de l’urbanisme tàctic no funciona en espais de baixa densitat com aquest. Si alguna cosa té la tàctica és que cal saber quan aplicar-la i, en aquest cas, perverteix el concepte. Guanyar verd i espai per a la gent no és posar mobiliari i uns arbres en testos sobre l’asfalt. Aquesta superilla tampoc compleix amb els criteris d’urbanisme inclusiu, imaginin una persona invident intentant moure’s per la seva superilla, facin la prova. Barcelona s’ha caracteritzat sempre per un urbanisme qualitatiu. Ras i curt, cal un urbanisme estructural, cal inversió. Vostès han reduït el concepte de superilla a mesures de mobilitat i a una mena de decorats propis d’un parc temàtic. Les superilles són molt més, ho lamentem.   [Plenari 'superilla']: Intervenció de @lourdesg2a, "A ERC no som sospitosos de no recolzar les superilles, això no és qüestionable." (1/2) pic.twitter.com/tomZzERLNZ— ERC Poblenou-Besòs (@ERCPoblenou) 10 de juny de 2017 Nosaltres sí que creiem en el model, però hem estat sempre plenament conscients que o es feia des del diàleg o no podria ser, la participació, la transparència, el govern obert no són elements discursius. Vostès es van equivocar en desautoritzar la consulta superilla, en no acompanyar-la, va ser un greu error d’aquest govern.