Casal Roc Boronat Poblenou Besòs

ERC Barcelona tindrà una dona presidenta per primer cop des del restabliment de la democràcia.

A les 20h han tancat els col·legis electorals amb un índex de participació del 30%. Aquesta és una dada rellevant atès que només s’ha presentat una candidatura i també pel fet que fa només 3 mesos i mig, la militància es va pronunciar sobre la presidència i la secretaria general. Malgrat això, bona part de la militància ha optat per participar d’un procés únic entre els partits polítics amb representació parlamentària. ERC atorga un vot a cada militant sense utilitzar la figura del vot delegat.

El resultat final ha estat d’un 84% de vots favorables i un 16% de vots en blanc. Aquest resultat legitima Patrícia Gomà a encapçalar el projecte de la nova Esquerra a la capital. Demà, en el Congrés que es celebrarà al Centre Cívic Parc Sandaru, la militància votarà l’executiva proposada per acompanyar la nova presidenta d’ERC Barcelona durant 4 anys.

Patrícia Gomà ha agraït el suport rebut en aquesta jornada “Avui hem demostrat que som capaços de fer una renovació sense partir de zero i de forma consensuada. El partit i la seva imatge sempre surt reforçada quan la militància pren la paraula a través d’un procés democràtic i transparent. Els reptes que tinc al davant són molt grans, però sé que no ho faré sola. Totes les persones que formen el nostre partit a Barcelona i els que s’hi sumaran m’ajudaran a superar-los”.