Casal Roc Boronat Poblenou-Besòs

Per un procés participatiu a Sant Bernat Calbó
Amb la renúncia de les Germanetes de l'Anyell a construïr el monestir previst en l'emplaçament de l'antiga eslésia de Sant Bernat Calbó s'obria l'any passat la oportunitat de donar un nou ús a l'espai. Sabent que l'edifici actual ha de ser enderrocat per seguretat, l'esforç veïnal per a aconseguir substituir-lo per un equipament públic o plaça va guanyar més empenta que mai, creant-se la plataforma 'Salvem la Repla'.

ERC Poblenou-Besòs ha volgut ser present des del primer moment en aquest debat, col·laborant amb la plataforma veïnal Salvem la Repla, i també reunint-se amb la congregació religiosa quan el projete del monestir era vigent. Oberta l'escletxa de la compra, ERC va negociar una partida pressupostària i va aconseguir que l'Ajuntament accedís a comprar l'espai per a donar-hi un ús públic. Posteriorment, ERC Poblenou-Besòs, via la consellera portaveu d'ERC Lourdes Arrando, va preguntar al districte quin és l'estat de les negociacions per a adquirir l'espai de Sant Bernat Calbó. En aquest sentit, la resposta de l'Ajuntament continua sent que l'espai s'ha de posar "a disposició del Consorci d'Educació" per a ampliar l'Escola Marbella, una opció que omet la participació veïnal prevista i desitjada.

Tot i celebrar la compra de l'espai per a transformar-lo en un equipament d'ús públic, lamentem l'actitud rígida de voler decidir pels veïns sense consultar-los, ja que considerem que tenen dret que la transformació del nou espai sigui acordada amb ells, una idea que el propi govern de Barcelona en Comú-PSC recolzava en el seu moment. Encara que la decisió final sigui ampliar l'escola, una opció que no valorem negativament, creiem que els veïns han de poder dir la seva en un procés participatiu, on es plantegi aquesta juntamament amb altres opcions.

Des d'ERC Poblenou-Besòs, seguim i seguirem fent costat als veïns, defensant el procés participatiu, en què s'expressin les opinions i possibles millores i propostes sobre quin és el millor ús possible, com a millor manera de donar resposta a les necessitats del barri amb l'espai disponible.