Polinyà

ERC proposa al plenari de l'ajuntament declarar Polinyà vila antitaurina , amiga dels animals i respectuosa amb els seus drets

La portaveu i representant d’Esquerra Republicana, Anna Fernàndez, va presentar dimecres passat, en comissió informativa, una moció que s’haurà de debatre i votar al ple de Juliol de l’Ajuntament de Polinyà per declarar la vila antitaurina, amiga dels animals i transmissora de valors sobre els drets dels animals.

Segons la portaveu republicana “les alarmes van saltar quan l’equip de govern va incloure al programa de festa major un correbou infantil amb figures inflables que imita a qualsevol correbou fet amb animals vius”. Des de ERC i des de la resta de grups de l'oposició  es va fer notar , en una reunió de portaveus, el seu rebuig ja que significa incloure un espectacle on es promocionen tradicions que ni són pròpies de la nostra vila i a més atenten contra els valors que es transmeten  als infants.

Fernàndez considera que «a Polinyà no hi ha cap tradició ni costum en l’àmbit taurí, i per això no entenem que l’equip de govern programi a la festa major una activitat infantil relacionada i que a més contradiu els valors de respecte als animals que es transmet des dels diferents projectes educatius presents a la nostra vila i les resolucions aprovades a l'ONU sobre els drets dels infants relatius a una educació en valos de respecte als animals».

En aquest sentit, la moció  limita a l’Ajuntament de Polinyà per a què no organitzi dins del seu calendari festiu cap tipus d’espectacle o similar tipus, ja sigui amb animals vius o maquetes d’aquests, relacionat amb la tauromàquia, correbous, bous embolats, etc.

La regidora ha recordat que “la promoció de la tauromàquia xoca frontalment amb la declaració aprovada pel Parlament de Catalunya el 28 de juliol de 2010 per la qual quedaven abolides les curses de braus”.

Tanmateix la moció presentada insta a Generalitat i al Parlament de Catalunya a mostrar el seu rebuig a la Llei espanyola que permet declarar la tauromàquia Patrimoni Cultural Immaterial, a defensar l’abolició de les curses de braus a Catalunya, a no contribuir amb diners públics a subvencionar qualsevol acte a on se sotmeti a patiment a qualsevol animal viu i a desenvolupar un nou cos legislatiu o reglamentari on, igual que les curses de braus, es prohibeixin tots els correbous al nostre país sense cap tipus d’excepció.