Polinyà

Per una vila accessible i lliure de barreres

A ERC Polinyà hem rebut l’estiu, però continuem fent un seguiment exhaustiu de la feina del govern municipal, com sempre, amb voluntat de sumar i tirar endavant els projectes ben dissenyats de la vila, però també amb la voluntat de posar atenció en aquelles coses que no es fan com cal.

Anteriorment ja hem cridat l’alerta a les obres de la carretera de Sentmenat i sembla que no podem deixar d’observar el decurs de les obres, doncs continuen “passant” coses. En aquesta ocasió té a veure en l’acompliment de la normativa d’accessibilitat i barreres arquitectòniques en els aparcaments adaptats.[i]

Vistes les obres i com podeu observar en aquestes imatges, demanem a la Regidoria d’Urbanisme i a la de Serveis Socials si els nous aparcaments respecten la normativa:

1. La distància entre la porta del conductor del vehicle estacionat i la paret de la rampa ens permet el cercle de 1,5 m?
  2. També s’ha contemplat aquest requeriment a la resta de places adaptades del municipi.

Quedarem a l’espera de la seva resposta, esperem que sigui prou aviat i que no suposi un sobrecost a les obres i un endarreriment d’aquestes.

[i]
El Decret 135/1995 de promoció de l’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques considera aparcaments adaptats aquells que responen a unes dimensions mínimes establertes, tenen un espai d’apropament comunicat amb un itinerari de vianants adaptat, un cercle de 1’5 m de diàmetre davant la porta del conductor i les places i l’accés estan senyalitzades conjuntament.