Polinyà

2.251 € d’impostos per Polinyanenc/a que van a Madid i no tornen.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà
Fa tant sols uns dies sortia a la llum la publicació de les balances fiscals per part del Conseller Mas-Colell a instàncies d'ERC. La dada és esgarrifosa, estableix que el dèficit fiscal (la diferencia entre el que paguem en impostos tots els ciutadans de Catalunya i el que rebem) es manté al voltant del 8,2% del PIB, i supera els 16.000 milions d'euros cada any.
Aquesta dada no és inventada, és una dada similar a la que ja va donar el mateix govern Espanyol a l’any 2008 i que ja no ha tornat a fer pública.
Traduït vol dir que cada ciutadà de Catalunya, i per tant també de Polinyà, paga a l’any 2.251 euros en impostos que no li retornen de l’Estat Espanyol.

Mentre que al País Basc amb el concert econòmic, en plena crisi, tenen una taxa d’atur del 12%, a Catalunya amb l’espoli de 16.000 milions a l’any ja arribem al 20%.
Quina és la diferència si a tots dos territoris hem tingut la mateixa legislació laboral?
És molt senzill, al País Basc es recapten els impostos, se’ls gestionen ells mateixos i paguen pels serveis que els presta l’Estat.  A Catalunya els recapta l’Estat, els gestiona ell mateix, retorna una part a la Generalitat i amb l’altra fa el que li convé.
Al País Basc, amb la meitat d’aturats i població, poden destinar aquest any prop de 800 milions d’Euros a polítiques actives d’ocupació i a Catalunya es destinen poc més de 400.

Sorprenentment tant PP com PSOE, que governen al País Basc, s’oposen al model de concert per a Catalunya peró blinden el Basc. El PSOE fa tant sols dos anys el va blindar al congrès dels diputats i el PP aquí lluita aferrisadament per a què continui l’espoli.
ERC defensa que com a país no podem esperar, o bé ens situem en el camí de la llibertat i la plena sobirania política, mitjançant la independència fiscal que ens proporcionaria el concert econòmic, o bé optem per seguir sent una autonomia en declivi, amb un pacte fiscal que perpetuï la crisi i la dependència.