Polinyà

A Polinyà i a Catalunya la gallina ha de dir prou, que ja no vol pondre cap més ou.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà

L’espoli fiscal que patim els catalans, i per tant els Polinyanencs i Polinyanenques, ve de molt lluny. La crisi econòmica evidencia la cruesa de l’espoli social en forma de menys benestar i més dificultats per a la nostra gent. Desnonaments a famílies, retallades en educació, en els ajuts a la dependència, en el subsidi d’atur, en la sanitat, en recerca, en investigació...
Durant molts anys, els nostres impostos han servit perquè l’Estat espanyol basteixi un model econòmic ruïnós, faraònic i centralista que ha acabat com tots estem veient aquests dies. La pertinença a un Estat irresponsable i al llindar de la fallida és una amenaça per al nostre futur com a poble i pel benestar dels nostres fills i nets.

Som un país fort, amb una economia exportadora i solvent, que no hauria de fer cap retallada si gestionés els seus propis recursos, com ja ho fan el País Basc i Navarra.
Malgrat la crisi, l’any 2011 les exportacions Catalanes a la resta del món van créixer exponencialment i van superar les vendes a l’Estat Espanyol per primera vegada a la història.
Ara és, doncs, l’hora de tenir la clau de la caixa dels nostres impostos com ja tenen des de fa anys el País Basc i Navarra.

La nostra gent, mereix un futur millor i més digne. Els ciutadans no tenim altra sortida a la crisi que fer pinya pel concert econòmic, tal com fan els ciutadans bascos i navarresos, i bastir la hisenda pròpia. Una hisenda que ens ha de permetre disposar de la seguretat per afrontar un procés democràtic per agafar el tren de la independència que va directe cap Europa sortint de l'Estat espanyol.